Seagate Backup + 4TB

Pagina: 1
Acties:

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12 04:42
Goedenmorgen,

Ik heb een maandje geleden een Seagate externe HDD gekocht om wat films op te zetten die ik niet vaak kijk maar toch wil bewaren. Alleen als ik deze inplug word m'n pc langzaam. De muispointer doet praktisch niks meer. Heb dit nog nooit meegemaakt met een externe HDD.
Enig idee wat dit kan zijn? Ik heb namelijk nog een 1.5 TB HDD van Western Digital waar ik dus helemaal geen problemen mee heb. Zag een aanbieding van de Seagate die aantrekkelijk was dus dacht ik koop hem

[ Voor 26% gewijzigd door mike30 op 03-01-2019 06:12 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Het gaat om natuurlijk meer aspecten dan de HDD, maar ook om de PC. De simpelste test is om te kijken of je het op andere USB poorten en andere PC's ook hebt. Ik heb op een heel gaar moederbordje met een of andere 3rd party USB controller (naast de chipset z'n eigen controller) wel eens meegemaakt dat die poorten niet genoeg vermogen konden leveren, wat de hele chipset zelf vervolgens plat legde door blijkbaar óók nog eens gaar condensator werk. De andere poorten waren echter wél goed. Maar op DIE poorten specifiek was het effect ongeveer 40 hardware detect evenementen per minuut. Wat natuurlijk best wat 'gehaper' tot gevolg had.

Test op andere PC's, andere controllers, en mocht het probleem daar niet bestaan post ook eens wat over de PC zelf die je hebt.

• mike30
Even snel gekeken en m'n 2 externe HDD's omgedraaid. Nu heb ik dus geen problemen meer. Kon ik eigenlijk niet plaatsen maar de WD heeft een externe voeding en de Seagate doet alles vanaf 1 usb/voeding. Thanks. Had hier eigenlijk niet aangedacht maar m'n MSI G45 is qua USB controllers idd niet de beste.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:00

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan zou hij inderdaad te weinig prik hebben gekregen. Veel van die schijven gaan uit van 1A, 5V; en soms kan er maar zo'n 0,5A uit een poortje komen. Zeker met de wat, no offense, oudere moederborden en met USB2 poorten.

Edit: Mocht dit probleem vaker voor komen, dan is een powered hub een oplossing. De Intel G45 heeft alleen USB2.0 poorten, en hoe ze powered zijn is daar nét wat minder strict aan de standaarden die we sinds 3.0 hebben (tot 100W; 20V 5A op een poortje voor 3.1 met C connectors...) kennen. Veel externe disks uit dezelfde tijd van dat moederbord hebben óf externe voeding, óf twee USB plugs, óf een grote stikker: "zorg dat de poort genoeg prik heeft".

Blij dat het opgelost is!

[ Voor 52% gewijzigd door Umbrah op 03-01-2019 06:38 ]

• mike30
Heb even gekeken en hij heeft 8 x USB 2.0 aansluiting en 6 x USB 3.0 maar blijkbaar leveren beide te weinig prik idd.
En is idd al een jaar of 5 oud nu. Sinds ik niet meer game op m'n pc maar op de Xdoos voldoet het prima voor een beetje internetten, downloaden en films streamen.
Nogmaals bedankt!