Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• barta123
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:33
Hallo allen,

Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! :)

Verder begin ik meteen met slecht nieuws, mijn LG G5 laadt niet op nadat op 1 januari (hoezee!) een vriend van me een lekker donker biertje omgestoten heeft. Mijn telefoon werd hierbij helaas het slachtoffer.

Nu heb ik dus het probleem dat hij niet meer oplaadt met de 'normale' module, daarbij valt hij steeds uit en start opnieuw op.

Ik heb de B&O module, waarmee zowel snelladen als het benaderen van bestanden via USB geen enkel probleem is. (met de normale module kan ik geen bestanden benaderen, de verbinding met pc wordt steeds verbroken en opnieuw gemaakt).

Heeft iemand tips? Ik heb al gelezen over alcohol, maar de laadpoort met water schoonmaken heeft me ook geen soelaas gebracht :'( (daarna wel drooggeföhnd ofcourse)

Graag tips, alvast bedankt :) (ik wil dit repareerbaar apparaatje met de charging module niet kwijt namelijk O+ )

Beste antwoord (via barta123 op 03-01-2019 14:03)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Ik zou niemand aanraden water te gebruiken bij een smartphone.IPA kost +- €6,50 per liter en is beter geschikt. kwast erbij en poetsen maar :D

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Alle reacties

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Als we het over het zelfde hebben 13 dollar op ebay...
Of 32 op bol

https://www.ebay.com/itm/...-LG-G5-H820-/272709128905

Emielvanputten wijzigde deze reactie 03-01-2019 00:19 (52%)

• Luinwethion
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 19:34
Schoonmaken met isopropanol?

Al kost z'n fles bijna net zo veel als een nieuwe module blijkbaar 🙃

• barta123
Luinwethion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:32:
Schoonmaken met isopropanol?

Al kost z'n fles bijna net zo veel als een nieuwe module blijkbaar 🙃
Yes, daar dacht ik inderdaad ook aan... 10 euro, alhoewel ik niemand aanraad om een dergelijke module te kopen? Waarom? Omdat ik op XDA heb gelezen dat veel die dat gedaan hebben, het probleem hebben dat de telefoon de module niet herkent. (want niet-OEM). Verder had ik de oplaadpoort kunnen vervangen, maar ik heb het eerst anders geprobeerd.

Ik heb de oplaadpoort uit de module gehaald (paar schroefjes, wat lijm losmaken) en onder de kraan met een tandenborstel schoongemaakt (moederbord van de module had ik al ontdaan van narigheid met een wattenstaafje). Vervolgens gedroogd en het resterende vuil met een naald uit de oplaadpoort gepeuterd. En het resultaat? (na wat föhnen) is dat het laden, inclusief quick charge weer werkt :*) Kosten 0 euro! :)

Mijn volgende optie was de oplaadpoort vervangen, maar dat was gelukkig nog niet nodig :+ (ben altijd zuinig op mijn oplaadpoort, ik blaas hem altijd ff uit als ik de lader erin plug) :o

Bedankt voor de tips in ieder geval, iemand met een andere telefoon kan ik zeker aanraden om het te reinigen met demiwater of IPA (isopropanol) O+

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Ik zou niemand aanraden water te gebruiken bij een smartphone.IPA kost +- €6,50 per liter en is beter geschikt. kwast erbij en poetsen maar :D

• barta123
Hackus schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:48:
Gedemineraliseerd water kan geen enkel kwaad, er blijven geen mineralen achter, het duurt alleen langer voordat het opgedroogd is ;)

In het geval van bier (of andere zoet/gesuikerde voedingsstoffen) is water toch aanzienlijk minder corrosief dan wat er al op is gekomen ;)

Ik heb zelf chemische technologie afgerond, dus weet echt wel ongeveer wat corrosie is en hoe ik het kan tegengaan :9

• Hackus
  • Niet online

Hackus

barta123 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Gedemineraliseerd water kan geen enkel kwaad, er blijven geen mineralen achter, het duurt alleen langer voordat het opgedroogd is ;)

In het geval van bier (of andere zoet/gesuikerde voedingsstoffen) is water toch aanzienlijk minder corrosief dan wat er al op is gekomen ;)

Ik heb zelf chemische technologie afgerond, dus weet echt wel ongeveer wat corrosie is en hoe ik het kan tegengaan :9
Je praat over; effe onder de kraan in je berichten. daar komt kraanwater uit bij de meesten :P

• barta123
Hackus schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Je praat over; effe onder de kraan in je berichten. daar komt kraanwater uit bij de meesten :P
Dat klopt, dat heb ik ook gedaan, omdat ik geen demiwater meer in huis had >:) (en toch mijn telefoon wilde repareren) dus het is zeker mogelijk 8)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Verenigde staten

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True