3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Vraag
Beste antwoord (via barta123 op 03-01-2019 14:03)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alle reacties
Verwijderd
Of 32 op bol
https://www.ebay.com/itm/...-LG-G5-H820-/272709128905
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2019 00:19 ]
Al kost z'n fles bijna net zo veel als een nieuwe module blijkbaar 🙃
Yes, daar dacht ik inderdaad ook aan... 10 euro, alhoewel ik niemand aanraad om een dergelijke module te kopen? Waarom? Omdat ik op XDA heb gelezen dat veel die dat gedaan hebben, het probleem hebben dat de telefoon de module niet herkent. (want niet-OEM). Verder had ik de oplaadpoort kunnen vervangen, maar ik heb het eerst anders geprobeerd.Luinwethion schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:32:
Schoonmaken met isopropanol?
Al kost z'n fles bijna net zo veel als een nieuwe module blijkbaar 🙃
Ik heb de oplaadpoort uit de module gehaald (paar schroefjes, wat lijm losmaken) en onder de kraan met een tandenborstel schoongemaakt (moederbord van de module had ik al ontdaan van narigheid met een wattenstaafje). Vervolgens gedroogd en het resterende vuil met een naald uit de oplaadpoort gepeuterd. En het resultaat? (na wat föhnen) is dat het laden, inclusief quick charge weer werkt
Mijn volgende optie was de oplaadpoort vervangen, maar dat was gelukkig nog niet nodig
Bedankt voor de tips in ieder geval, iemand met een andere telefoon kan ik zeker aanraden om het te reinigen met demiwater of IPA (isopropanol)
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Gedemineraliseerd water kan geen enkel kwaad, er blijven geen mineralen achter, het duurt alleen langer voordat het opgedroogd isHackus schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:48:
Ik zou niemand aanraden water te gebruiken bij een smartphone.IPA kost +- €6,50 per liter en is beter geschikt. kwast erbij en poetsen maar
In het geval van bier (of andere zoet/gesuikerde voedingsstoffen) is water toch aanzienlijk minder corrosief dan wat er al op is gekomen
Ik heb zelf chemische technologie afgerond, dus weet echt wel ongeveer wat corrosie is en hoe ik het kan tegengaan
Je praat over; effe onder de kraan in je berichten. daar komt kraanwater uit bij de meestenbarta123 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:51:
[...]
Gedemineraliseerd water kan geen enkel kwaad, er blijven geen mineralen achter, het duurt alleen langer voordat het opgedroogd is
In het geval van bier (of andere zoet/gesuikerde voedingsstoffen) is water toch aanzienlijk minder corrosief dan wat er al op is gekomen![]()
Ik heb zelf chemische technologie afgerond, dus weet echt wel ongeveer wat corrosie is en hoe ik het kan tegengaan
Dat klopt, dat heb ik ook gedaan, omdat ik geen demiwater meer in huis hadHackus schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:53:
[...]
Je praat over; effe onder de kraan in je berichten. daar komt kraanwater uit bij de meesten