Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1974a
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 30-01-2023
Hoi,

Mijn Sitecom MD-253 is stuk gegaan. Kon hem niet meer bereiken, reset werkte niet. Lijkt erop dat de schijven zelf niet aangetast zijn maar dat weet ik niet zeker. De schijven waren met Raid 1 ingesteld.

Nu een nieuwe QNAP TS-231P gekocht en de schijven uit mijn sitecom erin gezet. maar die herkend geen volume op de schijven. Enig idee hoe ik de data kan herstellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat de QNAP een ander OS / filetable heeft dan de Sitecom.

Ik zou 1 disk eens aan een PC hangen; dan kan je onder Windows in ieder geval in Disk Management zien of er een disk is; deze eventueel aktief zetten en een drive-letter toekennen. Of onder Linux Live CD zou de disk waarschijnlijk automatisch een device worden en in de File Manager of via /dev/sdx te benaderen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Linux liveCD is de meeste kans. Onder windows... ik denk het niet. Meestal is het toch iets van ext3 of ext4 ofzo als filesysteem en dat leest windows niet (iig niet standaard)

Linux live CDtje proberen.

Wat is er stuk? Niet toevallig 'gewoon' de voeding? als je geluk hebt draait ie met een andere voeding en kun je de data eraf halen.

In het ergste geval een backup terugzetten

en ik hoop dat je die hebt, want raid is *geen* backup zoals je nu ook merkt

Laatste optie is om een MD-253 van martkplaats te trekken. In de Qnap is de meest slechte optie, als je pech hebt overschrijft die juist dingen omdat ie de disks niet snapt.