Toon posts:

Devolo dLAN 500 Duo Starter Kit werkt (nog) niet

Pagina: 1
Acties:

• Tivivibi
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 03-01-2019
Ik heb een Devolo dLAN 500 Duo Starter Kit (geen wifi, jammer maar spijt komt altijd te laat.)

In onze woonkamer beneden staat het T-Mobile modem en devolo stekker 1.
Twee etages hoger staat stekker 2, bedoeld om de Playstation te bedienen.
Er zitten geen computers in het netwerk.

De lampjes op beide stekkers branden groen, maar er is geen verbinding tussen de 2.
(Regulier T-Mobile Wifi werkt al helemaal niet.)

In de handleiding staat dat stekker 1 niet op een stekkerdoos moet worden aangesloten, maar ik heb geen andere keus. In de buurt van: TV, DVD, Apple TV, Airport Express, versterker, modem, huistelefoon heb ik maar 1 stopcontact.
Kan dat echt het niet functioneren van deze internetstekker verklaren? Wij hebben 100Mb internet. Geen probleem als dat 5 wordt, maar helemaal niets is ook zo wat.

Ik hoop dat ik als beginnende forummer genoeg informatie heb gegeven.
Alvast veel dank voor het meedenken.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

DarkSide

theres no place like ::1

dLAN is sterk afhankelijk van een goede verbinding.
Rechtstreeks in de muur is ook het beste. Dat is ook de reden dat ik een Devolo heb waarin ook een stekker zit. Zo Kan de devolo in de muur en daarin de verdeeldoos voor TV, Modem en PS4.

Je kunt natuurlijk even een verlengstekker pakken en die vanuit een ander punt aansluiten.
Daar kun je dan TV etc op aansluiten. En de Devolo rechtstreeks in de muur.

Verder wat zegt Cockpit? Zijn ze daar wel gelinked?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:47

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je gaat van de huiskamer naar zolder. Dat gaat bijna gegarandeerd door een andere groep heen en dat kan met Ethernet over Power een probleem zijn. Ik vermoed dan ook dat dat je grootste issue is. Je kan dan beter goed kijken hoe je verwarmingsbuizen lopen en door de opening in het plafond daar een lan-kabel trekken naar zolder toe.

Een enkel stopcontact hebben op de plek waar je je TV e.d. hebt is ook niet heel handig. Je kan waarschijnlijk met een opbouwstopcontact daar twee van maken, dan heb je geen/minder storing door een stekkerblok. Daarnaast heb je ook van die EoP oplossingen die geen stopcontact bezet houden, omdat het zelf ook een stopcontact is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee