Platenspeler voor rond de 250 euro.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik zoek een?
Een nieuwe Platenspeler. Zwart met een voorkeur voor een strak design. Geluidskwaliteit gaat wel altijd voor uiterlijk.

Wat is je budget?
Rond de 250 euro heb ik in gedachten. Maar mocht er een speler zijn die iets duurder is en vele malen beter dan neem ik die mee in overweging.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vinyl te draaien. Geen dj achtige taferelen (scratchen/mixen etc.) en geen getweak.

Wat heb je zelf al gevonden?
Flink rond gekeken wat er voor mijn budget te verkrijgen is en wat de kwaliteit van de producten is. Veel reviews gelezen. Ik lees veel goede dingen over Audio Technica en vooral de twee volgende modellen:
- Audio Technica LP120USB ( https://www.whathifi.com/audio-technica/lp120usb/review )
- Audio Technica AT-LP3, ( https://www.whathifi.com/audio-technica/lp3/review )

helaas valt de AT-LP5 buiten mijn budget :(

Welke vragen heb je hier nog over?
Het lijken mij allebei goede tafels voor mijn budget (LP120USB en AT-LP3) ook komen ze vaak goed uit reviews. Maar welke is naar jullie mening een betere keuze voor mij? Of is er misschien een andere tafel waar ik nog niet aan gedacht heb en ik zeker mee moet overwegen?

ik hoor het graag!

[ Voor 7% gewijzigd door Rezje op 03-01-2019 18:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:11
Pro-ject of Rega. Als je van strak design houd. Tevens vrij goed geluid heb ik altijd begrepen.

Of een tweedehands (semi)-automaat uit de jaren 70/80. Dual, Thorens, Sansui, etc

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
TheKerremenke schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:36:
Pro-ject of Rega. Als je van strak design houd. Tevens vrij goed geluid heb ik altijd begrepen.

Of een tweedehands (semi)-automaat uit de jaren 70/80. Dual, Thorens, Sansui, etc
Rega is te duur. Zijn de modellen van Pro-ject (die binnen het budget vallen) dan zoveel beter dan de genoemde AT's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:08
Bij Project spelers binnen je budget (bv. elemental of essential) heb je nog een phono voorversterker nodig, maar je kunt beter geluid verwachten dan met de goedkoopste Audio Technica spelers

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 03-01-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
martyw schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:42:
Bij Project spelers binnen je budget (bv. elemental of essential) heb je nog een phono voorversterker nodig, maar je kunt beter geluid verwachten dan met de goedkoopste Audio Technica spelers
Ik heb een Denon 1200 receiver, met phono ingangen, dus ik neem aan dat ik geen voorversterker nodig heb.

De project elemental is opzich interessant. Alleen ik vind het (persoonlijk) enorm lelijk dat je de belt ziet. En ik mis knoppen/opties. Maar als het gelijk heel veel beter is wil ik hem zeker mee overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Het beste is beide proberen te beluisteren, maar vermoedelijk gaat dat niet in een winkel, Project wordt in hifi zaken verkocht, Audio Technica meestal in hobby winkels. Misschien kun je ze beide bestellen met een retour optie voor de verliezer......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:30
En probeer na te gaan wat voor element er gebruikt wordt. Dat is het meest bepalend voor het geluid. De rest er omheen zijn bijzaken.

Ik heb zelf een Project Essential 2 met een ortofon OM-5 element. Dat wordt standaard meegeleverd, het element is voor een groot deel bepalend voor de prijs op randzaken die niet bijdragen aan de geluidskwaliteit na natuurlijk.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik heb al een aantal jaren Pro-Ject platenspelers: beneden een Pro-Ject 1Xpression (boven jouw budget) en op zolder een Pro-Ject Debut (de voorloper van de Elemental).

Het zijn fijne spelers; zowel bouwkwaliteit als geluidskwaliteit.

Dat je geen knoppen ziet, is een bewuste keuze van Pro-Ject. Hun instapspelers hebben geen franje om de prijs laag te houden (het geld dat je uitgeeft, gaat helemaal naar de bouw- en geluidskwaliteit). Dus geen automatische stop aan het einde van de plaat en ook geen andere automatische functies. wil je dat wel, dan betaal je meer.

Wees blij; bij mijn spelers zit er standaard zelfs geen toerentalkeuze op (je kan wel handmatig de snaar op een andere pully zetten met een hulpstukje); dat heb ik los moeten bijkopen in de vorm van de Pro-Ject Speedbox.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
DjaRoel schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:37:
En probeer na te gaan wat voor element er gebruikt wordt. Dat is het meest bepalend voor het geluid. De rest er omheen zijn bijzaken.
....
Eens, element keuze is belangrijk, maar ook de constructie is van belang, hoe worden trillingen uit de omgeving en motor van het element geisoleerd, hoe stabiel is de snelheid van het plateau, etc.

[ Voor 24% gewijzigd door martyw op 03-01-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik zou een gebruikte Dual of Thorens halen en daar een deftig element bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:46:
Ik heb al een aantal jaren Pro-Ject platenspelers: beneden een Pro-Ject 1Xpression (boven jouw budget) en op zolder een Pro-Ject Debut (de voorloper van de Elemental).

Het zijn fijne spelers; zowel bouwkwaliteit als geluidskwaliteit.

Dat je geen knoppen ziet, is een bewuste keuze van Pro-Ject. Hun instapspelers hebben geen franje om de prijs laag te houden (het geld dat je uitgeeft, gaat helemaal naar de bouw- en geluidskwaliteit). Dus geen automatische stop aan het einde van de plaat en ook geen andere automatische functies. wil je dat wel, dan betaal je meer.

Wees blij; bij mijn spelers zit er standaard zelfs geen toerentalkeuze op (je kan wel handmatig de snaar op een andere pully zetten met een hulpstukje); dat heb ik los moeten bijkopen in de vorm van de Pro-Ject Speedbox.
Klopt, daarom vind ik de Audio Technica 120USB interessant. Omdat deze wel veel functies heeft en goed te betalen is. En volgens goede reviewsites doet deze niet onder voor de pro-ject en andere merken van rond de 250 euro. Hij is alleen niet zo fancy vind ik, meer een dj speler. Daarom vind ik de AT-LP3 en zeker de AT-LP5 mooiere spelers en ook deze worden heel goed beoordeeld.

De Rega en Pro-ject zijn spelers waarje handmatig de snelheid moet aanpassen. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. Dus wat blijft er dan nog over. Denon 300, Teac misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
.Maarten schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:05:
Ik zou een gebruikte Dual of Thorens halen en daar een deftig element bij kopen.
Zou kunnen. Alleen wil ik liever een nieuwe speler waar ik niks meer bij hoef te kopen. Ik ben lui zullen we maar zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14:30
martyw schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:03:
[...]

Eens, element keuze is belangrijk, maar ook de constructie is van belang, hoe worden trillingen uit de omgeving en motor van het element geisoleerd, hoe stabiel is de snelheid van het plateau, etc.
Eens 😊

Ik zal m'n uitspraak nog wat nuanceren, ik denk dat er in de prijscategorie waar de ts ook in zoekt meer winst te behalen is in een goed element omdat de basis al goed in elkaar steekt.

Misschien kan je in de winkel nog eens naar een ander element luisteren en een deal maken als je vind dat die beter bij je past.

Qua naalden is er ook wel wat verschil in hoe ze geslepen zijn en afhankelijk van het materiaal wat je luistert kan dat ook invloed hebben op de weergave kwaliteit.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Rezje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:09:
[...]

Zou kunnen. Alleen wil ik liever een nieuwe speler waar ik niks meer bij hoef te kopen. Ik ben lui zullen we maar zeggen 8)
Het element vervangen kost je secondes, dus niet echt een argument. Je kunt beter een goed 2e hands loopwerk en element kopen, dan een nieuwe prut speler.

Als je echt lui bent, mix je van al je muziek alle frequenties onder de 250 Hz naar mono, filter je alles boven de 16 kHz eruit en evt. voeg je nog wat plaatsruis toe. Dan kun je het gewoon zonder platenspeler afspelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
PageFault schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:14:
[...]

Het element vervangen kost je secondes, dus niet echt een argument. Je kunt beter een goed 2e hands loopwerk en element kopen, dan een nieuwe prut speler.

Als je echt lui bent, mix je van al je muziek alle frequenties onder de 250 Hz naar mono, filter je alles boven de 16 kHz eruit en evt. voeg je nog wat plaatsruis toe. Dan kun je het gewoon zonder platenspeler afspelen :+
Haha :*)

Wat versta jij onder een prut speler dan? De spelers die ik noem worden een voor een gewoon heel goed beoordeeld in de klasse waar ze behoren. Ik vraag me af welke, of eventueel een vergelijkbare in dezelfde prijsklasse of net ietsje meer, de juiste keuze is. Ik heb maar een beperkt budget en dat ik daar geen wereldspeler mee kan kopen begrijp ik. Tweedehandse spelers wil ik me vingers niet aan branden, als er iets mis mee is bezit ik niet de kennis om het op te lossen. Ik koop liever een nieuwe speler met garantie die voor mijn doeleinden (gewoon af en toe een plaatje spelen, geen getweak met de speler zelf) voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 17:35

bonzz.netninja

Niente baffi

Rezje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Klopt, daarom vind ik de Audio Technica 120USB interessant. Omdat deze wel veel functies heeft en goed te betalen is. En volgens goede reviewsites doet deze niet onder voor de pro-ject en andere merken van rond de 250 euro. Hij is alleen niet zo fancy vind ik, meer een dj speler. Daarom vind ik de AT-LP3 en zeker de AT-LP5 mooiere spelers en ook deze worden heel goed beoordeeld.

De Rega en Pro-ject zijn spelers waarje handmatig de snelheid moet aanpassen. Daar zit ik eigenlijk niet echt op te wachten. Dus wat blijft er dan nog over. Denon 300, Teac misschien?
Zoals eerder gezegd hier, vergelijk niet alleen de speler, maar vergelijk ook de elementen die gebruikt worden (icm met naald). Zie het alsof je Dell en HP vergelijkt, dan kijk je ook naar AMD of Intel spullen erin.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:04

kraats

Ik rol

Is pricewatch: Denon DP-300F wat voor je? Ik heb er zelf wel een iets beter element (AT95e) onder gezet.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
bonzz.netninja schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Zoals eerder gezegd hier, vergelijk niet alleen de speler, maar vergelijk ook de elementen die gebruikt worden (icm met naald). Zie het alsof je Dell en HP vergelijkt, dan kijk je ook naar AMD of Intel spullen erin.
Klopt! Ga ik opletten dankjewel. Ik zie vaak de AT95e voorbijkomen bij de genoemde spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
kraats schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:42:
Is pricewatch: Denon DP-300F wat voor je? Ik heb er zelf wel een iets beter element (AT95e) onder gezet.
Ben ik vaak in reviews tegen gekomen. Vind het een hele mooie speler. Wel een optie denk ik. Jij hebt er goede ervaringen mee dus?

[ Voor 26% gewijzigd door Rezje op 03-01-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:04

kraats

Ik rol

Rezje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:54:
Ben ik vaak in reviews tegen gekomen. Vind het een hele mooie speler. Wel een optie denk ik. Jij hebt er goede ervaringen mee dus?
Jep. Ik heb meerdere (oudere) platenspelers, maar gebruik deze als 'daily driver'. Is gewoon lekker simpel, degelijk en klinkt prima. Hopelijk kun je 'm nog ergens in de aanbieding krijgen. Ik had 'm voor 150 euro bij iBood.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1