Koe produktie omlaag. Virus?

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 08:47

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Topicstarter
Mijn dagelijkse WU produktie is de laatste tijd wat ingezakt. Een korte inspectie van aktieve processen leerde mij dat ene LSASS.EXE :? zo'n 25% van mijn processortijd weg zit te vreten.

Kan iemand mij vertellen wat dat is?

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Op een andere pjuter draait LSASS.EXE ook, alleen daar neemt hij vrijwel geen CPU tijd. En dat terwijl die pjuter ongeveer 33% processor snelheid heeft.

* FlipFlap = :?

ff niets

Verwijderd

Wat heb je geinstalleerd waarna je dit merkte, dit eraf gooien. Of gewoon effe progje afsluiten.

Verwijderd

Security Subsystem Architecture
Windows 2000 includes a set of security components that make up the Windows security model. These components ensure that applications cannot gain access to resources without authentication and authorization. Components of the security subsystem run in the context of the Lsass.exe process, and include the following:

Local Security Authority
Net Logon service
Security Accounts Manager service
LSA Server service
Secure Sockets Layer
Kerberos v5 authentication protocol and NTLM authentication protocol
Lsass.exe - You cannot end this process from Task Manager.
This is the local security authentication server, and it generates the process responsible for authenticating users for the Winlogon service. This process is performed by using authentication packages such as the default Msgina.dll. If authentication is successful, Lsass generates the user's access token, which is used to launch the initial shell. Other processes that the user initiates inherit this token.
Hoe op te lossen weet ik alleen nog niet.

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Ik weet het ook niet. Het kost me (ons) alleen nu zo'n 300 WU's per dag. :'(

ff niets

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Na 3x een reboot lijkt het nu goed te gaan. Ik heb geen flauw idee waar het door kwam, maar produktie ligt weer op normaal niveau.

ff niets

Verwijderd

Misschien kan je wat dingen proberen met priority, heb zelf het probleem niet met win2000 en hoop het ook niet te krijgen.

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 22:25 schreef Smazy het volgende:
Misschien kan je wat dingen proberen met priority, heb zelf het probleem niet met win2000 en hoop het ook niet te krijgen.
LSASS is een systeem proces. Volgens mij kun je daar de priority niet van wijzigen. Bovendien draait de koe op lowest priority, dus alles wat ernaast draait heeft minimaal dezelfde priority.

ff niets

Verwijderd

Ik had dit ook een keer bij een klant. Daar vrat LSASS.EXE zo goed als 100% van de processortijd op.
Memory leakje van MS. :r
Het schijnt in SP1 opgelost te zijn, alhoewel die er daar op stond. ;(

Probeer het eens met SP2 zou ik zeggen......

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

't Lijkt erop, dat je besmet bent met een trojan.
If someone can execute programs on a target Win2K system then he may
elevate his privileges at least to extent which gives him write access
to C:\WINNT\SYSTEM32 and HKCR.
SP2 zou dit idd moeten oplossen.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Ik heb SP2, dus dat zou het niet mogen kunnen zijn.

ff niets

Verwijderd

Run 'm nog een keer, misschien heb je nog eens iets geïnstalleerd waardoor er toch nog iets mis zit.

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Is wel wat drastisch: uninstallen, 120 Mb binnenhalen, installen en hopen dat 't werkt...

Vergelijk de versienummers eens met elkaar. (FYI: ik heb versienummer 5.0.2195.2964).
Als ze verschillend zijn (of de grootte van de bestanden verschilt aanzienlijk), dan zou dat een indicatie kunnen zijn.

Je kan evt. FF zoeken op m$ technet of je vraag deponeren op de windowssectie van GOT.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• FlipFlap

FlipFlap

Topicstarter
Wat er mis gegaan is is mij nog niet duidelijk. Het werkt inmiddels weer naar behoren. De produktie ligt weer op het oude vertrouwde niveau :)
Op maandag 23 juli 2001 10:43 schreef Crack het volgende:
[knip]
.. of je vraag deponeren op de windowssectie van GOT.
Dat lijkt me niet zo slim. Straks krijg ik nog een ban voor cross-posten :P

maar.... iedereen bedankt voor de hulp. Ik zal de komende tijd goed mijn output monitoren. Na mijn vakantie ga ik de hele rambam maar eens opnieuw installeren.

ff niets

Pagina: 1