Bestaan er slimme stekkers die te dimmen zijn

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wampie69
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-12-2020
Hoi ik heb nu klik aan klik uit.
Ik wil nu Hue lampen kopen maar heb ook twee halogeen lampen staan, deze zijn nu door de slimme stekkers van klik aan klik uit te dimmen.
Zijn er voor Hue ook slimme stekkers te koop die kunnen dimmen, Osram en INNR zijn volgens mij niet te dimmen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom een "slimme"stekker voor Hue?

Hue kan je vanzelf al gewoon dimmen via je telefoon.
Of je koopt er een hue switch mee om wat scenes te programeren en te dimmen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Er zijn zeer weinig tussenstekkers te vinden die te dimmen zijn. Als ik het goed heb praat Hue zigbee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:30

g0tanks

Moderator CSA
DarkSide schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:44:
Waarom een "slimme"stekker voor Hue?

Hue kan je vanzelf al gewoon dimmen via je telefoon.
Of je koopt er een hue switch mee om wat scenes te programeren en te dimmen.
Hij bedoelt dan waarschijnlijk ook slimme stekkers die compatibel zijn met het Hue-ecosysteem. Dat je een domme lamp aansluit op zo'n stekker en vervolgens in de Hue-app kan bedienen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

g0tanks schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Hij bedoelt dan waarschijnlijk ook slimme stekkers die compatibel zijn met het Hue-ecosysteem. Dat je een domme lamp aansluit op zo'n stekker en vervolgens in de Hue-app kan bedienen.
Dan moet TS het beter omschrijven. De vraag gaat over dimmen van Lampen. Hue, Osram en INNR.
Laatste ken ik niet. Maar eerste 2 zijn gewoon vanuit de app dimbaar.

Osram is wel te koppelen. Maar gaat niet altijd even makkelijk.
Beter kun je dan kijken naar een ander domoctica systeem als je meerdere merken en protocollen wilt gaan combineren.

Dus aan TS: Of beter vraag formuleren.
Of gewoon in het Hue eco systeem stappen en gebruik maken van de app, switches van hue (of andere zigbee switches).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:30

g0tanks

Moderator CSA
DarkSide schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Dan moet TS het beter omschrijven. De vraag gaat over dimmen van Lampen. Hue, Osram en INNR.
Laatste ken ik niet. Maar eerste 2 zijn gewoon vanuit de app dimbaar.

Osram is wel te koppelen. Maar gaat niet altijd even makkelijk.
Beter kun je dan kijken naar een ander domoctica systeem als je meerdere merken en protocollen wilt gaan combineren.

Dus aan TS: Of beter vraag formuleren.
Of gewoon in het Hue eco systeem stappen en gebruik maken van de app, switches van hue (of andere zigbee switches).
Nounou, je legt wel makkelijk de schuld bij TS. Ik interpreteer het namelijk helemaal niet op jouw manier.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19
DarkSide schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:00:
[...]

Dan moet TS het beter omschrijven. De vraag gaat over dimmen van Lampen.
Misschien moet je beter lezen. De vraag is of er dimbare tussenstekkers zijn die met Hue werken.

@Wampie69 bij mijn weten zijn deze er niet, of je moet de Philips LivingWhites Plug zien te vinden (wordt al een tijd niet meer gemaakt en is tweedehands schaars).

Er zijn wel steeds meer compatibele inbouwmodules verkrijgbaar, bijvoorbeeld deze. Als je ergens in de buurt van je lamp een behuizing kwijt kunt is dat misschien een idee?

Er bestaat zeker geen Hue, Tradfri of Osram lichtbron die in jouw armatuur past? (Anders was je hier niet met deze vraag gekomen?)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55
Wampie69 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:42:
Hoi ik heb nu klik aan klik uit.
Ik wil nu Hue lampen kopen maar heb ook twee halogeen lampen staan, deze zijn nu door de slimme stekkers van klik aan klik uit te dimmen.
Zijn er voor Hue ook slimme stekkers te koop die kunnen dimmen, Osram en INNR zijn volgens mij niet te dimmen.
Volgens mij bedoel je dat je een dimmer stekker wil welke koppelt met het HUE eco systeem.

Dit kan met de LivingWhites van Philips (inmiddels EOL), maar deze zijn nergens meer te krijgen (al jaren niet) en 2e hands zijn ze ontzettend gewild en dus ook moeilijk aan te komen.

Voor zover ik weet is de Osram Lightify Smart+ Plug de enige stekker die je kan koppelen met de HUE bridge (en dus app), maar hier kan je niet mee dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtommetje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 12:53
@Wampie69
Is dit iets?
https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_apa_Q6qlCbGACDZQP
Zou moeten werken volgens de vragen en reacties op Amazon.

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:00
KiefDelicious schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Voor zover ik weet is de Osram Lightify Smart+ Plug de enige stekker die je kan koppelen met de HUE bridge (en dus app), maar hier kan je niet mee dimmen.
De smartplug van Innr werkt ook. Ik heb er twee. Niet dimbaar uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wampie69
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-12-2020
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen.

Ik wil compleet over stappen naar Hue.
Ik heb inderdaad twee lampen waar geen Hue lampen inpassen en dus domme lampen blijven.
Met klik aan klik uit zijn deze te dimmen doormiddel van een slimme stekker.
Mijn vraag is dus of er ook zo een slimme stekker is voor Hue.
Ik noet alles nog aanschaffen, starterskit met drie kleurenlampen en Google Home voor 159,95 bij Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:17
Al wat gevonden? Was hier zelf namelijk ook naar opzoek, ik vond deze:

https://www.rietveldlicht...vD_BwE#tab-specifications
Wampie69 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:55:
Ik zal mijn vraag duidelijker stellen.

Ik wil compleet over stappen naar Hue.
Ik heb inderdaad twee lampen waar geen Hue lampen inpassen en dus domme lampen blijven.
Met klik aan klik uit zijn deze te dimmen doormiddel van een slimme stekker.
Mijn vraag is dus of er ook zo een slimme stekker is voor Hue.
Ik noet alles nog aanschaffen, starterskit met drie kleurenlampen en Google Home voor 159,95 bij Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amrit
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ben ook op zoek, en vond deze: (vermoedelijk nieuw)

‘ ACC2-250R Compacte Stopcontactdimmer set - Nederlandse stekker’

https://www.klikaanklikui...topcontactdimmer-set.html

En dan in combi met deze:

ICS-2000 Internet Control Station

https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

Heb het dus niet uitgeprobeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Uit interesse, wat doet zo'n stekker dan? Het voltage naar beneden schroeven? Of PWM? Wat gebeurt er dan als ik heel naief een ventilator op zo'n stekker zet? Of een apparaat wat niet geschikt is voor iets anders dan 230v?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:58

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb mijn eigen domme lampen aangevuld met een iCasa inbouw dimmertje. Werkt prefect! Ze zijn erg klein dus vrij eenvoudig weg te werken in en plafondplaatje/voetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 21:24
Ik heb de hieronder genoemde ACC2-250R dimmerstekker en ook nog oudere typen van Klik-aan-Klik-uit.
Uit ervaring kan ik zeggen dat ze werken met Domoticz en Homey.
Het dimmen van LED-verlichting gaat met deze nieuwe wat beter dan met de oude typen, hoewel de lamp heel af en toe nog wel eens wil knipperen.

Ik heb inmiddels al wat meer Hue producten in gebruik, nu met de Homey gecombineerd met een Philips bridge versie 2 die ik al had. Omdat Hue met Zigbee werkt en dus een tweeweg systeem is, wil ik eigenlijk ook alle Klik-aan-Klik-uit tussenstekkers voor de gewone LED-lampen vervangen door Zigbee-varianten.

Slimme stekkers met Zigbee zijn er wel maar slimme dimmers in de vorm van een tussenstekker ben ik nauwelijks tegengekomen en die ik zag, werkten niet met LED-lampen. Dat vind ik toch eigenlijk wel raar.

Dus als iemand iets weet...
Amrit schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:51:
Ben ook op zoek, en vond deze: (vermoedelijk nieuw)

‘ ACC2-250R Compacte Stopcontactdimmer set - Nederlandse stekker’

https://www.klikaanklikui...topcontactdimmer-set.html

En dan in combi met deze:

ICS-2000 Internet Control Station

https://www.klikaanklikui...rnet-control-station.html

Heb het dus niet uitgeprobeerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:43
Geen stekker maar wel een Hue compatibele dimmer, zie ook mijn post hier:
PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

https://www.reichelt.nl/s...er-plm-50044-p217730.html

Let op: werkt perfect me de Hue app maar niet met Apple HomeKit.

[ Voor 35% gewijzigd door PeterPan op 03-05-2020 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therealwheely
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-07 21:24
PeterPan schreef op zondag 3 mei 2020 @ 07:20:
Geen stekker maar wel een Hue compatibele dimmer, zie ook mijn post hier:
PeterPan in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3"

https://www.reichelt.nl/s...er-plm-50044-p217730.html

Let op: werkt perfect me de Hue app maar niet met Apple HomeKit.
Dank je voor de tip. Aan zo'n oplossing had ik nog niet gedacht maar uit de gegevens kan ik nergens opmaken dat ie werkt met LED-bulbs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPan
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:43
@therealwheely de door mij genoemde dimmer is niet specifiek geschikt voor LED. Dat ligt volgens mij met name ook aan de LED lamp zelf.
Ik gebruik de dimmer om een 150W halogeen lamp te dimmen en dat gaat prima maar ik heb drie verschillende merkloze Chinese hoog vermogen (equivelent aan ongeveer 150W halogeen) LED lampen ermee geprobeerd en dat werkte niet.

Paulmann heeft nog andere Zigbee dimmers, misschien dat hier nog wat tussen staat wat wel geschikt is voor jou specifieke doel:
https://www.reichelt.nl/c...8dcef3f5eaf989d9c8f55fe1a

[ Voor 27% gewijzigd door PeterPan op 26-05-2020 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-06 13:01
Er is een nieuwe Zigbee stekker verkrijgbaar die te dimmen is. Werkt ook prima in Hue.
Denk dat dit is wat je zocht, maar ik neem aan dat je al voorzien bent ;)

https://www.bol.com/nl/p/...rt-eria/9300000014839603/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PanPeter
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
DrkZnl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:23:
Er is een nieuwe Zigbee stekker verkrijgbaar die te dimmen is. Werkt ook prima in Hue.

Nice 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tos070
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-01-2021
DrkZnl schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:23:

Is deze Eria slimme stekker met dimmer compatibel met Homekit?

[ Voor 53% gewijzigd door tos070 op 06-11-2020 08:31 ]

• DrkZnl
tos070 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:29:
[...]

Is deze Eria slimme stekker met dimmer compatibel met Homekit?
Nee dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hees
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-11-2024
Ook niet in samenwerking met een Hue Bridge? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kennelijk is de Hue bridge wel compatible met Homekit? En de hamvraag: is de dimfunctie dan wel beschikbaar?

Ik heb het zelf met een Homey geprobeerd maar kwam niet verder dan dat 'ie herkend werd als een eenvoudige Zigbee-schakelaar, met aleen aan/uit. Maar juist de dim-mogelijkheid maakt deze tussenstekker zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:19
Hees schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:22:
[...]

Ook niet in samenwerking met een Hue Bridge? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kennelijk is de Hue bridge wel compatible met Homekit?
Nee.

Hue werkt inderdaad met Homekit, maar alleen met de originele / homekit gecertificeerde lampen en accessoires.

Wellicht dat je het met 3rd party software als homebridge voor elkaar gaat krijgen maar standaard werkt het niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
Hees schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:22:
[...]

Ook niet in samenwerking met een Hue Bridge? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar kennelijk is de Hue bridge wel compatible met Homekit? En de hamvraag: is de dimfunctie dan wel beschikbaar?

Ik heb het zelf met een Homey geprobeerd maar kwam niet verder dan dat 'ie herkend werd als een eenvoudige Zigbee-schakelaar, met aleen aan/uit. Maar juist de dim-mogelijkheid maakt deze tussenstekker zo interessant.
Koppel je hem als stekker? Ik weet zelf niet hoe Homey werkt en weet dat deze apparaten officieel niet in Homey zijn geïntegreerd. Wellicht kun je hem beter als lamp toevoegen. Hij wordt namelijk bij Hue herkent als dimbare lamp, dat is het truckje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:45
Dit lijkt te zijn wat je zoekt

De Adurosmart dimmable tussenstekker

[ Voor 11% gewijzigd door The Underminer op 11-12-2020 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffix
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2021
Ja die bestaat: AduroSmart Slimme Stekker Dimbaar

https://nl.adurosmart.com...t-slimme-stekker-dimbaar/

Bij Beaumotica een stuk goedkoper dan Bol: https://www.beaumotica.nl/adurosmart-eria-1

Plug verschillende dimbare lampen in en schakel en dim uw verlichting via uw smartphone / tablet.
Bestuur via de APP, werkt met AduroSmart ERIA, SmartThings en Hue (hub vereist).
Ondersteund fase aan en afsnijding dimbare lampen.
Ondersteund Max. 200W led verlichting, gloeilampen en halogeenlampen
Compact ontwerp: dekt één stopcontact af.
Spraakbesturing: werkt met Amazon Alexa en Google Home in combinatie met een AduroSmart Eria, Hue of SmartThings hub. Maakt rechtstreeks verbinding met Amazon Echo Plus of de 4e generatie Echo. Een hub is vereist voor de Amazon Echo Dot, Echo, Echo Show en Echo Dot.

iOS gebruikers let op: Verschijnt als dimbare lamp in de de Phillips Hue app, maar synchroniseert niet naar Apple HomeKit. Je moet de dimbare stekker dus altijd bedienen met de Philips Hue app.

[ Voor 45% gewijzigd door Sniffix op 16-01-2021 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocodeluxe
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 22:08
Kan je deze stekker dan ook bedienen met de de afstandsbediening (dimmer switch) van hue ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthurl12
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-07 03:55
De Adurosmart dimmable tussenstekker laat zich prima combineren met de Hue afstandsbediening. Ik heb er meerdere werkend in mijn woonkamer, bedient door 2 Hue switches. Wel is e.e.a. verbonden met de Philips Hue hub. Koppelen van de stekkers is wat problematisch, maar hiervoor zijn op Internet bij een aantal reviews meerdere oplossingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:07

ThePsycho

Biertje?

Het is niet exact een stekker en ik weet niet hoe handig je bent met elektra. Maar ik ga voor ons systeem waarschijnlijk een kabeldoos gebruiken om een inbouwdimmer in te zetten met een stekker er aan. Dit is natuurlijk alleen een oplossing als je bijvoorbeeld de doos onder de bank o.i.d. kan leggen/hangen.

Niet perfect misschien, maar het werkt wel. In ons geval ook handig omdat we daar 2 lampen niet afzonderlijk dimmen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Pagina: 1