Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-05 14:34
Hallo mede tweakers,

Ik vroeg me af wat een goed starters loon is voor iemand die 1 dag in de week zou gaan werken.
Binnenkort krijg ik namelijk een contract aangeboden op mijn stage, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik ongeveer zou moeten krijgen als loon. Ik wil namelijk niet onderbetaald worden.
Op mijn stage ben ik verantwoordelijk voor de security en ik doe tweede en derde lijns taken. (Voornamelijk derde lijn).

Ik ben 24 jaar en heb een MBO-4 ICT-Beheerder afgerond, momenteel ben ik derdejaars HBO’r in de ICT beheer/netwerk kant. Ik heb nooit eerder gewerkt in de ICT, wel stages natuurlijk. Ik zag dat het minimumloon op de website van rijksoverheid voor 22 jaar en ouder 74,58 euro per dag is voor 2019.

Wat zou ongeveer een normaal bedrag zijn voor 1 dag in de week of maand?

(Het gaat om een bijbaantje, ik moet namelijk nog een jaar studeren)

[ Voor 4% gewijzigd door TokoDude op 02-01-2019 19:33 . Reden: Extra informatie ]

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:00
Dat contract, is dat voor een bijbaan of je stage?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou er heel simpel vanuit gaan: minimumloon heb je en alles wat een werkgever meer wil bieden, is mooi meegenomen. Je hebt, zoals je aangeeft, nog nooit gewerkt en dus geen aantoonbaar CV anders dan een stage-beoordeling en een eindcijfer op je MBO-4.

Helaas zijn er bedrijven die je dit bieden en that's that. Het lastige is wel dat je voor 1 dag in de week misschien wel erg lastig inzetbaar bent; erg flexibel klinkt het allemaal niet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
msteggink schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:24:
Dat contract, is dat voor een bijbaan of je stage?
Het is als bijbaantje. Ze willen heel graag dat ik daar kom werken aangezien ik al heel veel voor hun doe en veel nieuwe implementaties en andere belangrijke dingen heb doorgevoerd voor ze.
De eerste 20 werkdagen van mijn stage werd al gevraagd of ik daar kwam werken.

[bMAX3400][/b]

Ik zit namelijk nog met een jaar studie vandaar 1 dag in de week, iedergeval willen ze me heel graag daar hebben. Ik wou weten wat ik kwa loon ongeveer kan verwachten vandaar.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:50
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:24:
Ik zou er heel simpel vanuit gaan: minimumloon heb je en alles wat een werkgever meer wil bieden, is mooi meegenomen. Je hebt, zoals je aangeeft, nog nooit gewerkt en dus geen aantoonbaar CV anders dan een stage-beoordeling en een eindcijfer op je MBO-4.

Helaas zijn er bedrijven die je dit bieden en that's that. Het lastige is wel dat je voor 1 dag in de week misschien wel erg lastig inzetbaar bent; erg flexibel klinkt het allemaal niet.
Dit. En zie het vooral als een investering in je toekomst. Waarschijnlijk nuttiger op je CV dan vakken vullen.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 15:00
Je bent 3e jaars, moet je volgend jaar geen HBO stage doen? Kom je ook niet vast met je projectwerk op school of is de werkgever erg flexibel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:20

Shabbaman

Got love?

Let goed op je overige arbeidsvoorwaarden. Vaak zie je een verbod op neveninkomsten zonder toestemming van de werkgever. Dat is lastig als je dan naast deze baan een andere baan wil doen (wat ik me wel kan voorstellen bij een contract van een dag per week).

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
Bedankt voor jullie reacties!
msteggink schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:09:
Je bent 3e jaars, moet je volgend jaar geen HBO stage doen? Kom je ook niet vast met je projectwerk op school of is de werkgever erg flexibel?
Inderdaad moet ik volgend jaar afstuderen met een stage. Heel goed dat je dit zegt, ik heb hier totaal niet aan gedacht namelijk. Iedergeval kan ik een halfjaar 1 dag in de week werken dan dit jaar.
Ik heb het daar dus nog niet over gehad met hun.

Shabbaman
Goed dat je dit aangeeft, ik ga me gelijk hierin inlezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-05 10:06
Ik zou het omrekenen naar wat je fulltime zou verdienen en daar het uurloon van pakken en dan voor 8u per week dat uurloon vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TheUninvited schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:38:
Ik zou het omrekenen naar wat je fulltime zou verdienen en daar het uurloon van pakken en dan voor 8u per week dat uurloon vragen.
Oftewel; gewoon het uurloon voor die functie opvragen en vermenigvuldigen met gewerkte uren.

Extra: als je weinig werkt, heb je ook een hogere korting op inkomen waardoor het zomaar kan zijn dat je 0% belasting betaalt aan het eind van het jaar. Het kan dus zelfs voordeliger zijn (maar reken dat uit) dat je een "contract" voor 6.5 uren per week afsluit ipv 8 uren per week.

Een en ander is na te zoeken bij de Belastingdienst maar hangt ook samen met eventuele toeslagen / uitkeringen die je nu geniet zoals mogelijk DUO, huur-/ziektekosten-etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 11:39
Waarom moet jij zeggen wat je wilt verdienen? Zij willen je graag hebben, vraag hun om een aanbod te doen en dan onderhandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 29-05 21:50
Wat zou je kunnen verdienen met je MBO diploma? Neem dat als minimum, alles wat je meer verdient is mooi meegenomen. Wellicht kan je hier na afstuderen wel terecht. Dan kan je schermen met al wat werkervaring. Men weet immers wie je bent, hoe je bent, wat je doet, wat je kan en wat je niet kan. Scheelt inwerktijd.

Anderzijds, je doet relevante werkervaring op en in een supermarkt, in een restaurant o.i.d. verdien je ook niet meer dan het minimumloon. Je staat na je studie in ieder geval 1 stapje voor je klasgenoten die in een restaurant of supermarkt gewerkt hebben als je naar werkervaring kijkt.
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:40:
Extra: als je weinig werkt, heb je ook een hogere korting op inkomen waardoor het zomaar kan zijn dat je 0% belasting betaalt aan het eind van het jaar. Het kan dus zelfs voordeliger zijn (maar reken dat uit) dat je een "contract" voor 6.5 uren per week afsluit ipv 8 uren per week.

Een en ander is na te zoeken bij de Belastingdienst maar hangt ook samen met eventuele toeslagen / uitkeringen die je nu geniet zoals mogelijk DUO, huur-/ziektekosten-etc.
Sowieso wil je natuurlijk niet boven de limiet voor stufi uitkomen (gok dat TS nog net gunstig zit qua basisbeurs). Zorgtoeslag gaat best ver door (met een half jaar fulltime+ op minimumloon, 4 maanden fulltime op HBO startsalaris en nog een stagevergoeding in de periode ervoor was ik mijn zorgtoeslag nog niet kwijt. Scheelde niet veel overigens).

[ Voor 43% gewijzigd door Pizza_Boom op 03-01-2019 03:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:29

drooger

Falen is ook een kunst.

Rond de 84 euro per dag zou een aardige indicatie kunnen zijn. (1800 euro / 21,5 werkdagen)

Maar zoals hierboven al aangegeven is, is het uberhaubt hebben van de werkervaring een mooie vulling voor je cv. Zelfs voor minimumloon is het een mooie stap voor de rest van je carriere.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Is het niet interessanter voor beide als zij je studie voor je betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:12
Ik vermoed dat je ergens tussen de 350 en 400 euro p/m aangeboden krijgt.

Startsalaris HBO ligt ongeveer 2100-2200 (420-440 voor 1 dag In de week) maar dat zou pas volgend jaar van toepassing zijn. Minimumloon is omgerekend 320 euro dus ik vermoed dat je ergens daartussen uitkomt..

Maar gezien de ervaring die je opdoet is alles boven minimumloon al meegenomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Ze willen je binnen hengelen voordat je op de arbeidsmarkt komt, daar mag best wat tegenover staan.

Ik zou zeggen vanaf 2000 bruto per maand * deeltijdpercentage van 20% > 400 euro per maand.
Ze weten wat ze krijgen, willen je graag hebben, dan is rond een HBO startsalaris niet gek en dat ligt ruim boven de 2000 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 09:51
TokoDude schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:15:
Bedankt voor jullie reacties!

[...]

Inderdaad moet ik volgend jaar afstuderen met een stage. Heel goed dat je dit zegt, ik heb hier totaal niet aan gedacht namelijk. Iedergeval kan ik een halfjaar 1 dag in de week werken dan dit jaar.
Ik heb het daar dus nog niet over gehad met hun.
Mocht je daar aan de slag gaan en je afstudeerstage ook daar gaan doen maak dan wel goede afspraken over wanneer je aan je afstudeer werkt en wanneer je de andere taken oppakt.

Ik ben na mijn stage ook bij het bedrijf gebleven om te werken en heb daarna de afstudeer daar ook gedaan. Dit zorgde regelmatig voor frictie doordat ik mijn afstudeerstage wilde halen (duh) maar zij ook wel verwachten dat ik even andere taken kon oppakken. Het hielp natuurlijk niet dat tijdens mijn afstudeerstage alle andere developers ontslag namen en het bedrijf was een paar weken na mijn afstudeerzitting dan ook failliet verklaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Ik ben op eenzelfde manier de arbeidsmarkt ingerold en kreeg toen voor 16 uur per week zo'n €800. Later door stages en studiedruk dit naar 8 uur voor zo'n €400 kunnen aanpassen.

Voor een niet afgestudeerde HBO IT-student is 2000-2300 volgens mij vrij reëel, als je dan doorrekent met een deeltijdfactor kom je ook op bovenstaande uit. Voordeel is dat bruto op dit bedrag ongeveer gelijk is aan netto :)

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 03-01-2019 11:57 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mwah afstuderen is questionable.
Je bent verantwoordelijk voor je eindresultaat niet je uren, waar je met stage verantwoordelijk bent voor je uren en minder voor je eindresultaat.

Je kunt prima parttime afstuderen en parttime werken als je dit zelf aankunt, je opleiding vraagt niet letterlijk wanneer je afstudeert (dagen/uren) en hoeveel uur je afstudeert. In mijn afstudeercontract (vanuit mijn studie opgelegd) stond het veld 'werklast' aantal uren dat het zou kosten. Dit is dan 40, 38 of 36 liggend aan de afstudeeropdrachtgever (overheid heeft bijv. 99% v.d. tijd 36).
Natuurlijk wil je aanwezig zijn maar je scriptie tikken en bepaalde dingen van je onderzoek kun je ook in je boxershort achter je pc thuis.
De flexibiliteit ligt puur aan de afstudeeropdrachtgever.

Ga eens ten rade hoe ze dit op langere termijn voor zich zien, jij wilt graag werken. Dat je hiervoor minimum krijgt zou je niet afslaan (niet letterlijk zeggen dat je dit wel wilt doen voordat het op papier staat als hun aanbod(!)). Maar geef aan dat je ook wilt afstuderen volgend jaar voor de vergoeding van XXX €/mnd en dat je na je afstuderen wellicht wilt blijven, maar er dan wel weer over het contract en ook je loon gepraat moet worden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Wat mensen hier zeggen dat alles boven minimumloon mooi meegenomen is, deel ik absoluut niet. Zeker als je dan een bijbaantje in een supermarkt of restaurant als vergelijking neemt. TS, je zegt dat je al verschillende systemen hebt geïmplementeerd voor ze, je voert derdelijns taken uit, en je bent MBO-4 gediplomeerd. Minimumloon is hetgeen wat je kan verwachten als je een instapfunctie bekleedt of ongeschoold werk doet, niet voor dit soort werk. Zoals anderen al aangeven, 2000+ voor een voltijdfunctie (36u - 40u / week) zou reëel zijn, dus reken dat terug naar de tijd die je werkt en neem dat als lijn aan. En zoals hierboven: Zij willen jou hebben, dus schroom niet om hun een aanbod te laten doen en daarover te onderhandelen als het niet volledig naar wens is.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoelpoot op 03-01-2019 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 11:39
Je kunt kijken of ze je studie willen betalen en je je afstuderen daar mag doen met een redelijke afstudeervergoeding. Als ze je graag willen aannemen na je afstuderen, dan hebben ze hier misschien wel interesse in. (en heb jij ook extra tijd om te kijken of jij er graag zou willen werken na afstuderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

VidaR-9 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:57:
[...]

Dit. En zie het vooral als een investering in je toekomst. Waarschijnlijk nuttiger op je CV dan vakken vullen.
Probleem is wel dat wanneer je nu voor een habbekrats begint, het later veel lastiger is om een goed salaris te krijgen als het wordt omgezet in een 'echte' baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 29-05 21:50
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Probleem is wel dat wanneer je nu voor een habbekrats begint, het later veel lastiger is om een goed salaris te krijgen als het wordt omgezet in een 'echte' baan.
Dan ga je daar werken, zoek je wat anders en neem je ontslag. Altijd beter dan in je normale bijbaantje blijven hangen totdat je een echte baan hebt, zoals ook velen (moeten) doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:44
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:56:
[...]

Het lijkt me dat dat wel meevalt. Op het moment dat je een diploma op zak hebt en 40 uur gaat werken, liggen de zaken compleet anders, dus zijn de onderhandelingen weer volledig geopend. Dat weet je werkgever op zo'n moment ook wel.

En anders is het idd nog steeds een betere opstap naar de (rest van de) arbeidsmarkt dan friet bakken bij de McDonald's

Edit: Zelf heb ik tijdens mijn studie ook 1 dag in de week gewerkt in mijn vakgebied. Volgens mij kreeg ik toen 8 euro netto. Inmiddels mag dat wel wat meer wezen lijkt me. Zou minimaal voor 10 euro gaan denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 03-01-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokoDude
Heel erg bedankt voor al jullie reacties!
Ik heb meerdere punten opgeschreven die erg belangrijk zijn voor het gesprek en eventueel onderhandeling.

Pagina: 1