Vraag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn vraag
Ik werk nu bij student aan huis. Over het algemeen een leuke baan. Ik stoor me alleen aan drie dingen:
1) slechte communicatie (mails die vaak niet beantwoord worden e.d.)
2) soms erg veel fietsen, voor een hongerloontje. Dit komt deels doordat ze soms de afspraken niet logisch inplannen. Ik heb dagen gehad, dat ik 3x hetzelfde stuk fietste, omdat ik eerst naar een andere klant moest, terwijl het logischer was om de laatste afspraak eerder te doen. Ook hou je vaak tijd over, doordat er onrealistisch veel tijd wordt ingepland, waardoor je eerst naar huis moet.
3)vaak simpele problemen. Met een half uur sta je weer buiten, wordt je voor een half uur betaald en ben je vervolgens ruim 1 uur kwijt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gesolliciteerd bij hulpstation. Maar blijkbaar moeten ze je niet als je al een contract bij SAH hebt. Ook heb ik nooit reactie gehad op mijn vragen die ik gemaild had. Het komt er op neer dat ik m'n contract op moet zeggen en op goed geluk moet solliciteren bij hulpstation. Ik heb slechte ervaringen met bedrijven die zo reageren. Het wekt bij mij de indruk dat zij niet zijn trots op de arbeidsomstandigheden binnen hun bedrijf.

Ik zou graag bij hulpstation werken, omdat ik dan misschien betere arbeidsvoorwaarden krijg. Maar zou graag op deze manier ervaringen willen verzamelen, zodat ik zeker weet dat ik er op vooruit ga (of juist niet).

tldr: graag ervaringen met werken bij hulpstation.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ten eerste complimenten voor je werk!
Geduld hebben om met oudere mensen te werken en hun problemen oplossen is niet iets wat iedereen zo maar kan! Dat je hiervoor van hot naar her fietst is natuurlijk ook super!

Heel kort door de bocht wordt je getild, of we het nu over SAH, hulpstation of een soortgelijke werkgever hebben jij krijgt een jongerenloontje (letterlijk) voor weinig werk met veel reistijd.

Je kunt gewoon proberen om bij hulpstation te solliciteren en je werk voor SAH achter te houden. Maar zoals je al zegt is het maar de vraag hoe goed zij als werkgever zullen zijn, als ze je eerst afhankelijk willen maken van een sollicitatie zonder werk.

Nu weet ik niet hoe groot je klantenkring en/of stad is(waar je wilt werken), maar er zijn genoeg mensen die 15€/u voor jouw werkzaamheden over hebben (immers betalen ze veel en veel meer via een SAH).

Zet bijvoorbeeld een kleine website op met contactinformatie, telefoonnummer (neem een tweede nummer voor een dual-sim telefoon), een mailadres en je tarieven. Laat wat flyers uitprinten en ga hier mee rond in de juiste wijken en centra. Laat je klanten weten dat je voor jezelf gaat beginnen omdat je te weinig voldoening uit werken bij SAH haalt en ze je niet helemaal eerlijk behandelen. Persoonlijk zou ik ook een foto op je site zetten, zeker voor de ouwelui geeft dit veel vertrouwen.

Wil je voor jezelf gaan beginnen, maar zie je op tegen kvk-constructies lees dit bijvoorbeeld eens, je mag tot 6500€ belastingvrij verdienen (eventueel kinderbijslag en stufi niet meegerekend dat is iets complexer):
https://www.deondernemer....opgeven-voor-de-belasting

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
True schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:51:
Ten eerste complimenten voor je werk!
Geduld hebben om met oudere mensen te werken en hun problemen oplossen is niet iets wat iedereen zo maar kan! Dat je hiervoor van hot naar her fietst is natuurlijk ook super!

Heel kort door de bocht wordt je getild, of we het nu over SAH, hulpstation of een soortgelijke werkgever hebben jij krijgt een jongerenloontje (letterlijk) voor weinig werk met veel reistijd.

Je kunt gewoon proberen om bij hulpstation te solliciteren en je werk voor SAH achter te houden. Maar zoals je al zegt is het maar de vraag hoe goed zij als werkgever zullen zijn, als ze je eerst afhankelijk willen maken van een sollicitatie zonder werk.

Nu weet ik niet hoe groot je klantenkring en/of stad is(waar je wilt werken), maar er zijn genoeg mensen die 15€/u voor jouw werkzaamheden over hebben (immers betalen ze veel en veel meer via een SAH).

Zet bijvoorbeeld een kleine website op met contactinformatie, telefoonnummer (neem een tweede nummer voor een dual-sim telefoon), een mailadres en je tarieven. Laat wat flyers uitprinten en ga hier mee rond in de juiste wijken en centra. Laat je klanten weten dat je voor jezelf gaat beginnen omdat je te weinig voldoening uit werken bij SAH haalt en ze je niet helemaal eerlijk behandelen. Persoonlijk zou ik ook een foto op je site zetten, zeker voor de ouwelui geeft dit veel vertrouwen.

Wil je voor jezelf gaan beginnen, maar zie je op tegen kvk-constructies lees dit bijvoorbeeld eens, je mag tot 6500€ belastingvrij verdienen (eventueel kinderbijslag en stufi niet meegerekend dat is iets complexer):
https://www.deondernemer....opgeven-voor-de-belasting
toon volledige bericht
Nou ja, ik had het er met mijn ouders over en mijn vader zei dat het misschien handig is om werkervaring bij SAH te vermelden. Dat heb ik gedaan, alleen kreeg ik meteen de vraag of ik daar nog werk. Dom en eerlijk als ik ben, heb ik daar 'ja' op geantwoord. Had ik nooit moeten doen. Ik heb nu gewoon een nieuwe sollicitatie en even kijken of ik met 'liegen' verder kom. Maar ik geef me weinig kans. Vandaar dat ik via deze weg informatie probeer te krijgen. Als het antwoord op mijn vraag unaniem "moet je niet doen" is, weet ik 't ook.

Ik beun sinds kort al een beetje bij met SSD's plaatsen (doet SAH niet), maar ik heb niet echt klanten. Heb al een advertentie hier op tweakers staan en op marktplaats en facebook. Maar ja, wie laat een totaal onbekende aan zijn laptop knutselen? Daarnaast werken voor SAH heeft ook voordelen. Je hebt soms lastige klanten, die kan ik nu mooi doorverwijzen naar SAH. Rekening te hoog? Of probleem niet goed opgelost? Tja, niet mijn probleem. Zelfs als ik het zou willen, kan ik er niks aan doen. Betaald word ik meestal toch wel. Daarnaast zijn de juiste verzekeringen gewoon geregeld. Als ik per ongeluk iets kapot maak, heb ik niet meteen een maand voor niks gewerkt. En natuurlijk regelt SAH ook de klanten (al zijn dat er niet altijd even veel).

Ik ga er zeker eens over nadenken. Maar ik heb ook nog een studie. Daarbij komt dan zelf klanten werven, zelf 'klachten' afhandelen en zelf verzekeringen regelen (of niet, maar dan wel diep in de buidel tasten als het fout gaat). En tja, ik heb bij SAH wel geleerd dat alles de schuld is van de student. Dat zeggen ze niet omdat ze de student de schuld willen geven, maar vaak gewoon uit pure onkunde. Daar moet je ook mee om kunnen gaan. En ik ben niet iemand die rotsvast in zijn schoenen staat. Tot zekere hoogte kan ik redelijk voor mij opkomen, maar het blijft lastig om sterk in je schoenen te staan en uit te leggen dat het niet jouw schuld is. Het is meer dat vandaag toch wel weer iets teveel was... Om 10.40 van huis vertrokken en pas rond 15.00 terug. Vervolgens krijg ik daar 2x 2.50 (voor het fietsen) voor en 15,20 (45 minuten @10,48/h en 1 uur @10,48/h) voor de afspraken zelf. Kom ik op een uurloon van MINDER (!) dan 5 euro uit (ben 22). En, ja, ik ben nu heel negatief over voor mezelf beginnen. Ik ben er razend enthousiast over, maar er komt veel bij kijken en daar moet ik me bewust van zijn.

Ik denk dat ik beter een ander topic kan aanmaken voor tips om naamsbekendheid te krijgen. Ik doe zelf HBO-ICT, dus ik kan wel iets produceren dat voor een website door kan gaan en anders ken ik de mensen die dat beter kunnen. Maar ik wil niet 100'en euro's investeren in slechts een hobby die nooit van de grond komt.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 02-01-2019 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

.nl domein Domeinnaam prijzen : 3€
VPS voor een jaartje is ook zo duur niet, je hoeft geen honderden klanten tegelijkertijd op je website te hebben : 5€ / mnd (maandelijks opzegbaar)
mailen via je VPS, of domein hoster 4€ / mnd

Dan pak je gewoon een gratis website template met wat informatie.
Als je het echt wilt aanpakken print je 200 flyers of zelfs een tal visitekaartjes, eenmalig 20 - 30 €.

Voor 15€ ben je in de lucht, eventueel nog 30 € eenmalige kosten. En dan elke maand zo'n 10 €.
Misschien zelfs wel een leuk projectje ;)

Aan de andere kant, als HBO-ICT student vind ik zo'n SAH bijbaantje prima als bijbaantje, maar je kunt t.z.t. ook proberen om wat meer te gaan doen of wat anders. Via een SAH ga je helaas niet hogerop klimmen, wellicht dat een computerzaak in de buurt (en dan geen Mediamarkt) iemand nodig heeft bijvoorbeeld.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-07 16:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Als je puur voor je CV doet. Doe SAH.

Wil je meer geld verdienen (of kratje bier*)? Werk voor je zelf

*alleen als je 18+ bent

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
True schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:59:
.nl domein Domeinnaam prijzen : 3€
VPS voor een jaartje is ook zo duur niet, je hoeft geen honderden klanten tegelijkertijd op je website te hebben : 5€ / mnd (maandelijks opzegbaar)
mailen via je VPS, of domein hoster 4€ / mnd

Dan pak je gewoon een gratis website template met wat informatie.
Als je het echt wilt aanpakken print je 200 flyers of zelfs een tal visitekaartjes, eenmalig 20 - 30 €.

Voor 15€ ben je in de lucht, eventueel nog 30 € eenmalige kosten. En dan elke maand zo'n 10 €.

Aan de andere kant, als HBO-ICT student vind ik zo'n SAH bijbaantje prima als bijbaantje, maar je kunt t.z.t. ook proberen om wat meer te gaan doen of wat anders. Via een SAH ga je helaas niet hogerop klimmen, wellicht dat een computerzaak in de buurt (en dan geen Mediamarkt) iemand nodig heeft bijvoorbeeld.
Kan natuurlijk altijd een computerzaak proberen, maar ik durf eigenlijk nooit zo goed naar binnen te lopen en gewoon te vragen. Moet ik gewoon een keer overheen stappen. En ik moet echt nog even bij mezelf te rade gaan of dat ook is wat ik wil. In ieder geval genoeg om over na te denken. En, ja SAH is een prima baantje. Maar ik voel me gewoon een beetje gebruikt worden als ik nog geen 5 euro per uur betaalt krijg.

Bovendien moet de site er wel professioneel uit zien. Daarom had ik ook in gedachte dat ik een ontwerper zou moeten inschakelen. En dat kost gewoon geld. Maar misschien kan ik beginnen met wordpress en als het goed draait, huur ik een keer iemand in om een goede site te ontwerpen. Bouwen probeer ik eerst zelf. Een ken volgens wel mensen die wat redelijke aanleg voor ontwerpen hebben. Als ik ze een goede vergoeding geef, helpen ze me wel.

Tot nu toe kan ik concluderen dat:
* Alle bedrijven die studenten 'detacheren' voor computerhelp betalen erg weinig
* Voor mezelf beginnen is een optie
* Bij een computerwinkel beginnen is een optie
Dutchredgaming schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:00:
Als je puur voor je CV doet. Doe SAH.

Wil je meer geld verdienen (of kratje bier*)? Werk voor je zelf

*alleen als je 18+ bent
Waarom specifiek SAH? Zoals ik hierboven aangeef, is het probleem van SAH, dat je veel onbetaald 'werkt'. Zoals ik het begrijp plant hulpstation niet zelf de afspraken in. Dus heb jij zelf invloed op je agenda. Als ik een inschatting maak dat een afspraak 45 minuten duurt, plan ik 60 minuten in. (15 minuten speling) Bij SAH wordt ik meteen ingepland voor 2 uur.

Ik hoor graag nog de mening van mensen die voor hulpstation gewerkt hebben. Als hulpstation gewoon de afspraken al beter inplant, dan scheelt dat ook al veel. Ik verdien bij SAH 10,48/h. Een prima loon. Maar doordat ik vaak korte afspraken heb die ik ook nog eens niet kan zelf kan inplannen (korter en logischer, zodat ik minder fiets en meer afspraken doe in dezelfde tijd of minder tijd kwijt ben met een zelfde hoevelheid), zal denk ik al een hoop helpen. Het probleem is dus niet een laag uurloon, maar het probleem is veel 'dooie tijd die ook nog eens onbetaald is'

[ Voor 19% gewijzigd door hoi1234 op 02-01-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 23:49
Probeer eerst bij lokale computerwinkels. CV opstellen, de stad in en vragen of ze nog hulp nodig hebben en je CV achter laten. Lijkt me ook leuker dan SAH of hulpstation en betaald beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Als hulpstation geen SAH werknemers wil, waarom is dat?

Weten ze iets over een concurrentiebeding waardoor de overstap toch nooit doorgaat? Of hebben ze nog minder te bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
t_captain schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:53:
Als hulpstation geen SAH werknemers wil, waarom is dat?

Weten ze iets over een concurrentiebeding waardoor de overstap toch nooit doorgaat? Of hebben ze nog minder te bieden?
Zo ver ik weet is er geen concurrentiebeding. Je mag alleen geen klanten zelf inplannen buiten SAH om. Vrees inderdaad dat ze nog minder te bieden hebben. Als ze nog geen eens op mijn vragen ingaan... Kom op! Gewoon er van uitgaan dat ik mijn baan opzeg en met een beetje geluk er op vooruit ga, vind ik wel brutaal. Maar ja. Vandaar dus de vraag. Het contact was ook erg vreemd overigens. Veel spelfouten ook in hun mails. Lijkt gewoon op een hobbybob-bedrijf uit Rotterdam.

Overigens hebben ze bij de Albert Heijn nog steeds die prikborden met vraag/aanbod-advertenties? 15 jaar geladen kon je een kaartje pakken bij de kassa en had je daar een magneetbord en kon je daar je advertentie op het bord hangen. En dan toch maar eens kijken dat ik computerwinkels af ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 13:21
hoi1234 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:37:
Tot nu toe kan ik concluderen dat:
* Alle bedrijven die studenten 'detacheren' voor computerhelp betalen erg weinig
Dat lijkt zo nu en dan wel inherent te zijn aan het werken als student of het werken voor een detacheerder. Combineer die twee dan eens. :+ :+ Negatief maal negatief is positief gaat hierin niet op in ieder geval. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar misschien is OGD iets voor je?

https://ogd.nl/werken-bij-ogd/bijbaan/

ICE ICE Baby

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:06

Croga

The Unreasonable Man

True schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:59:
Verzekeringen: €50-100 per maand.......

En dan is nog de vraag of je meer gaat verdienen dan bij SAH; met €10 per uur betalen die behoorlijk goed uit ten opzichte van wat de klant betaald. Als je die €60-110 per maand moet gaan terug verdienen met €5 per uur meer verdiensten dan moet je dus al 12-22 klanten per maand hebben. Die komen niet aan gezwommen. Daar gaat tijd in zitten. Tijd die je bij SAH in meer klanten had kunnen steken.

Ik zie hier geen business case om het zelf te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
djmuggs schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 05:27:
Ik weet niet in welke omgeving je woont, maar misschien is OGD iets voor je?

https://ogd.nl/werken-bij-ogd/bijbaan/
Zal er eens naar kijken.
Croga schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:05:
[...]

Verzekeringen: €50-100 per maand.......

En dan is nog de vraag of je meer gaat verdienen dan bij SAH; met €10 per uur betalen die behoorlijk goed uit ten opzichte van wat de klant betaald. Als je die €60-110 per maand moet gaan terug verdienen met €5 per uur meer verdiensten dan moet je dus al 12-22 klanten per maand hebben. Die komen niet aan gezwommen. Daar gaat tijd in zitten. Tijd die je bij SAH in meer klanten had kunnen steken.

Ik zie hier geen business case om het zelf te gaan doen.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik zou ook zonder verzekering kunnen werken. Ik heb nu via SAH ook alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Als ik niks sloop, heb ik geen aansprakelijkheidsverzekering nodig. Of vergeet ik iets? En in de tijd dat ik er werk (6 maanden) heb ik hun verzekering gelukkig nog niet nodig gehad.

Ga er nog eens goed over nadenken. Voor mezelf beginnen heeft ook zo zijn nadelen. Als ik niet genoeg werk heb, kom ik met alle kosten alsnog op hetzelfde uurloon uit. Dan werk ik liever voor een baas waar alles goed geregeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:28
Ik deed in mijn studententijd netwerkonderhoud bij artsen als zzp-er. Leuke is, die hebben congressen en samen diensten etc. Als je er 1 goed helpt, heb je 10 nieuwe klanten. Zo zijn er vast meer kleine retail en mkbtakken waar ze met elkaar praten en die gewend zijn om wat meer normale tarieven te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

hoi1234 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:05:
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik zou ook zonder verzekering kunnen werken. Ik heb nu via SAH ook alleen een aansprakelijkheidsverzekering. Als ik niks sloop, heb ik geen aansprakelijkheidsverzekering nodig. Of vergeet ik iets? En in de tijd dat ik er werk (6 maanden) heb ik hun verzekering gelukkig nog niet nodig gehad.
Je moet je afvragen wat er gebeurt als er een keer iets mis gaat.....

Stel je laat een keer een PC op iemand's voet vallen. Dat kost tienduizenden, zo niet honderduizenden euros. Als je niet verzekerd bent, ben je voor de rest van je leven aan het betalen. Je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering dekt het niet omdat je met werk bezig was.

Nee, dat zijn geen dingen waar je zonder kunt. Één misser en je bent failliet. Dat risico wil je niet lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
Zzp aansprakelijkheid was toen 10 euro per maand, nu kan het voor 15. Het verschil tussen SAH en ZZP moet dus lonen maar eerlijk gezegd heb je dat verschil in een uur goedgemaakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-06 16:27
Als ik niks sloop, heb ik geen aansprakelijkheidsverzekering nodig
En als varkens vleugels hadden konden ze vliegen. Een verzekering sluit je niet af omdat je zo vaak iets stuk maakt, maar juist voor die incidentele keer dat alles tegelijk fout gaat. Trap niet in de redenering en sluit gewoon een goede verzekering af als je voor jezelf begint. Je betaalt toch ook gewoon een ziektekostenverzekering en WA-verzekering, ondanks dat je nooit ziek bent of spullen van andere stuk maakt?

[ Voor 16% gewijzigd door Smuey op 03-01-2019 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
__fred__ schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:30:
Zzp aansprakelijkheid was toen 10 euro per maand, nu kan het voor 15. Het verschil tussen SAH en ZZP moet dus lonen maar eerlijk gezegd heb je dat verschil in een uur goedgemaakt
Dat klinkt al wat beter. Ben nu bezig met een Excel maken. Kijken wat een beetje het omslagslagpunt is.
Croga schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 08:22:
[...]
[...]
Je moet je afvragen wat er gebeurt als er een keer iets mis gaat.....

Stel je laat een keer een PC op iemand's voet vallen. Dat kost tienduizenden, zo niet honderduizenden euros. Als je niet verzekerd bent, ben je voor de rest van je leven aan het betalen. Je persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering dekt het niet omdat je met werk bezig was.

Nee, dat zijn geen dingen waar je zonder kunt. Één misser en je bent failliet. Dat risico wil je niet lopen.
Of gewoon geen computers op andermans voeten laten vallen:) Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren. Maar je kunt niet alles verzekeren. En dat kopje koffie over het toetsenbord, kan ik ook wel uit eigen zak oplossen. Op deze manier, heb je altijd een reden om iets af te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Een snelle berekening leert dat ik bij 4 klanten per maand al 10 euro per uur verdien. Ik ga er dan voor het gemak van uit dat ik 30 minuten reistijd heb en 30 minuten bij de klant ben. Alleen is dat zonder verzekering en is er geen rekening gehouden met no cure, no pay en klachten.

@__fred__ waar kun je dan voor 15 euro per maand een aansprakelijkheidsverzekering vinden? Ik heb heel snel gegoogled, maar centraal beheer heeft er één voor 70 euro per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
En dat kopje koffie belandt op een stekkerblok wat voor stroomuitval zorgt en het bedrijf ligt een tijdje stil en verhaalt de kosten en misgelopen inkomsten op jou? Dat kost iets meer dan een stekkerblok van 5 euro.
Ok, kans is klein, maar ik heb gekkere verhalen gehoord. Dus verzeker je gewoon minimaal voor aansprakelijkheid. Overige verzekeringen moet je afwegen (rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid, etc) maar aansprakelijkheid is eigenlijk een vereiste als ZZP-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
RoNoS schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:42:
En dat kopje koffie belandt op een stekkerblok wat voor stroomuitval zorgt en het bedrijf ligt een tijdje stil en verhaalt de kosten en misgelopen inkomsten op jou? Dat kost iets meer dan een stekkerblok van 5 euro.
Ok, kans is klein, maar ik heb gekkere verhalen gehoord. Dus verzeker je gewoon minimaal voor aansprakelijkheid. Overige verzekeringen moet je afwegen (rechtsbijstand, arbeidsongeschiktheid, etc) maar aansprakelijkheid is eigenlijk een vereiste als ZZP-er.
Maar kan je een dergelijke verzekering ook zonder KvK afsluiten? Zie bij Univé dat je weer meteen een KvK-nummer nodig hebt. Het hoeft echt niet direct helemaal professioneel aangepakt te worden. Gewoon een keer een SSD'tje installeren of een softwareprobleem oplossen. En arbeidsongeschiktheid is dikke onzin. Ben maar student, heb nu ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en ziekte betaal ik zelf. Ga trouwens sowieso alleen voor consumenten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

hoi1234 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:49:
Maar kan je een dergelijke verzekering ook zonder KvK afsluiten? Zie bij Univé dat je weer meteen een KvK-nummer nodig hebt. Het hoeft echt niet direct helemaal professioneel aangepakt te worden. Gewoon een keer een SSD'tje installeren of een softwareprobleem oplossen. En arbeidsongeschiktheid is dikke onzin. Ben maar student, heb nu ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering en ziekte betaal ik zelf. Ga trouwens sowieso alleen voor consumenten werken.
Nee, dat kan niet zonder KVK. Maar jij kunt je werk ook niet doen zonder KVK. Je bent een bedrijf aan het voeren met alle verplichtingen van dien.

Ik ben het met je eens dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering in deze zinloos is. Voor de bedragen die je binnen gaat halen betaal je meer aan de verzekering dan dat ze ooit gaan uitkeren. Maar aansprakelijkheid is een risico wat je echt niet wilt lopen. De gevolgen kunnen dusdanig desastreus zijn dat je dat voor een paar tientjes per maand gewoon af wilt dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
Bijv. https://www.zekur.nl/zzp-verzekering/premie-berekenen

Let ff op dat je vaak onderscheid hebt tussen bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheid. Bedrijfsaansprakelijkheid is voor ongelukken die je veroorzaakt tijdens je werk, zoals met een steekwagen door een ruit heen rijden of iemand verwonden. Dit niet afdekken is dom en laakbaar.
Beroepsaansprakelijkheid is vaak veel duurder en dekt bijv. het per ongeluk verwijderen van data van een klant. Maar dat kan je prima afdekken met een paar algemene voorwaarden met daarin dat je voor dit soort schade max aansprakelijk bent tot de som van het gedane werk en dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor deugdelijke backups.

Niemand kan van een student verwachten dat deze geen foutjes maakt en aansprakelijkheid aanvaardt voor miljoenen gevolgschade. Dat houdt bij een rechter geen stand. Bedrijfsaansprakelijkheid wel want dat ben je verplicht om te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Ik ga in ieder geval eens kijken of ik bij een computerwinkel aan de slag kan tegen een goed uurtarief. Als dat niet kan, hou ik SAH voorlopig aan en ga ik alle voors- en tegens m.b.t. als zelfstandige werken alsnog eens afwegen. Kan ook altijd SAH aanhouden en alleen hardware doen als zelfstandige. Geen idee of dat mag, maar SAH doet geen hardware, dus wat dat betreft moet het mijns inziens gewoon kunnen.

Voor het installeren van een SSD kan ik makkelijk 50 euro vragen als het niet meer is.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 03-01-2019 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het grootste probleem is dat particulieren eigenlijk geen fatsoenlijk tarief willen betalen en kleine bedrijven ook niet. Ze geven liever iemand 25 per uur zwart dan dat ze er 30 wit betalen. Ook de BTW speelt een behoorlijke rol in deze. Toch zou ik rustig een KVK inschrijving doen en het zakelijk aanpakken, met duidelijke afspraken, opdracht laten tekenen, zou ik de aansprakelijkheid heel duidelijk beperken. Bedenk wel dat als je een SSD plaatst en de PC is daarna dood dat je dan wel een probleempje hebt. Maar alle gevolg schade zou ik zeker uitsluiten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoi1234 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:46:
Vervolgens krijg ik daar 2x 2.50 (voor het fietsen) voor en 15,20 (45 minuten @10,48/h en 1 uur @10,48/h) voor de afspraken zelf.
1.75 * 10.48 = 18,34 ?

Je bent 22, wat voor opleiding doe je? Er is vast een bijbaan die beter bij je past en meer betaalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Olaf van der Spek schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:53:
[...]

1.75 * 10.48 = 18,34 ?

Je bent 22, wat voor opleiding doe je? Er is vast een bijbaan die beter bij je past en meer betaalt..
Tuurlijk... Maar dat wil ik helemaal niet. Ga niet in een supermarkt werken o.i.d. Volgens mij laat hulpstation de student zelf afspraken inplannen. Dus dan kan ik de afspraken al efficiënter inplannen, waardoor ik minder tijd kwijt ben aan onbetaald reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
Even een update. Heb bij de computerwinkel in het dorp m'n CV ingeleverd en zou nog van ze horen. Donderdag heb ik denk ik tijd om naar de stad te gaan om daar een paar computerwinkels af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:45

MsG

Forumzwerver

Kan je vanuit je HBO ICT-studie niet mikken op een junior-developerfunctie ergens? Software-ontwikkeling betaalt een stuk beter dan van die typische computerproblemen. Of je moet bij buren familie en kennissen bekend willen worden als het handige computerneefje. Alleen als je niet zo sterk in je schoenen staat is dat ook wel lastig, dit soort mensen bellen je in je vrije avonden en willen stante pede dat hun probleem wordt opgelost.

Zorg trouwens dat je niet te vindbaar bent met je kritiek op SAH. Je zal niet de eerste zijn die via een post op het Tweakers-forum wordt gewieberd door SAH. Raphaelo in "ervaring studentaanhuis.nl"

Overigens beetje shady description gebruikt Hulpstation voor Google: "Computer student aan huis helpt met Windows & Apple problemen. Ook in de avond of weekenden, zonder voorrijkosten. Chat nu of maak een afspraak!"

[ Voor 34% gewijzigd door MsG op 14-01-2019 18:09 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
MsG schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:02:
Kan je vanuit je HBO ICT-studie niet mikken op een junior-developerfunctie ergens? Software-ontwikkeling betaalt een stuk beter dan van die typische computerproblemen. Of je moet bij buren familie en kennissen bekend willen worden als het handige computerneefje. Alleen als je niet zo sterk in je schoenen staat is dat ook wel lastig, dit soort mensen bellen je in je vrije avonden en willen stante pede dat hun probleem wordt opgelost.

Zorg trouwens dat je niet te vindbaar bent met je kritiek op SAH. Je zal niet de eerste zijn die via een post op het Tweakers-forum wordt gewieberd door SAH. Raphaelo in "ervaring studentaanhuis.nl"

Overigens beetje shady description gebruikt Hulpstation voor Google: "Computer student aan huis helpt met Windows & Apple problemen. Ook in de avond of weekenden, zonder voorrijkosten. Chat nu of maak een afspraak!"
Inderdaad logisch om als developer te solliciteren. Maar ja, wil juist iets met computers doen. Developen kan nog 50 jaar. Overigens ben ik niet ervaren. Dus ik moet maar net een bedrijf vinden dat in mij wilt investeren. En op zaterdag werken combineert goed met mijn opleiding.

Misschien als ik niet wordt aangenomen bij een PC-zaak. Maar ja ik durf eerlijk gezegd niet echt te vragen.

[ Voor 10% gewijzigd door hoi1234 op 14-01-2019 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
hoi1234 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:37:
[...]
Bovendien moet de site er wel professioneel uit zien. Daarom had ik ook in gedachte dat ik een ontwerper zou moeten inschakelen. En dat kost gewoon geld. Maar misschien kan ik beginnen met wordpress en als het goed draait, huur ik een keer iemand in om een goede site te ontwerpen. Bouwen probeer ik eerst zelf. Een ken volgens wel mensen die wat redelijke aanleg voor ontwerpen hebben. Als ik ze een goede vergoeding geef, helpen ze me wel.
Als je bij Vimexx ofzo een abonnement afsluit heb je voor iets van 5 euro in de maand je website in de lucht met eigen email adres erbij. Als je een beetje handig bent en je je even inleest over wat een goede template en builder zijn dan heb je met een paar uurtjes werk een nette Wordpress website in de lucht. Dat gaat zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1223518

Hi!

Ik heb bij hulpstation ongeveer1,5 jaar gewerkt en ik vond het prima. Ik heb inderdaad ook af en toe spelfouten gezien in hun mails. Volgens mijn zetten ze ook studenten in voor de communicatiekanalen... maar volgens mij doen ze qua reviews heel goed bij de klanten. Ook kleinigheden zoals kerstpakken enz krijg ik af en toe.

Ze hebben landelijke dienstverlening waarbij je de klanten zowel op locatie als op afstand moet helpen, gewoon lekker vanuit huis achter je computer. Je geeft wekelijks de tijden door waarop je wilt werken en dan gaan ze de klanten voor je inplannen. Ze weten vaak wel goed in te schatten hoe lang een student met een opdracht bezig is en als het een keer uitloopt, dan nemen ze de opdracht direct over. Wat betreft de vergoeding, je krijgt uurloon tussen de 9,50 - 10,50 per uur en een kilometervergoeding.

We hadden een collega die voor SAH had gewerkt (marcel heette hij, geloof ik) en daarna werkzaam was bij hulpstation omdat hij te weinig betaald kreeg bij student aan huis. De reden dat hij niet op 2 plaatsen tegelijkertijd mocht werken is omdat hulpstation en student aan huis precies hetzelfde doen en dan bestaat er een risico dat de klanten heen en weer meegenomen worden, althans dat werd mij verteld door die collega. Ik weet niet in hoeverre dat klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Anoniem: 1223518 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:07:
Hi!

Ik heb bij hulpstation ongeveer1,5 jaar gewerkt en ik vond het prima. Ik heb inderdaad ook af en toe spelfouten gezien in hun mails. Volgens mijn zetten ze ook studenten in voor de communicatiekanalen... maar volgens mij doen ze qua reviews heel goed bij de klanten. Ook kleinigheden zoals kerstpakken enz krijg ik af en toe.

Ze hebben landelijke dienstverlening waarbij je de klanten zowel op locatie als op afstand moet helpen, gewoon lekker vanuit huis achter je computer. Je geeft wekelijks de tijden door waarop je wilt werken en dan gaan ze de klanten voor je inplannen. Ze weten vaak wel goed in te schatten hoe lang een student met een opdracht bezig is en als het een keer uitloopt, dan nemen ze de opdracht direct over. Wat betreft de vergoeding, je krijgt uurloon tussen de 9,50 - 10,50 per uur en een kilometervergoeding.

We hadden een collega die voor SAH had gewerkt (marcel heette hij, geloof ik) en daarna werkzaam was bij hulpstation omdat hij te weinig betaald kreeg bij student aan huis. De reden dat hij niet op 2 plaatsen tegelijkertijd mocht werken is omdat hulpstation en student aan huis precies hetzelfde doen en dan bestaat er een risico dat de klanten heen en weer meegenomen worden, althans dat werd mij verteld door die collega. Ik weet niet in hoeverre dat klopt...
toon volledige bericht
Dankje voor het antwoord. Ik ben inmiddels aan het nadenken om toch iets voor mezelf te beginnen op kleinschalige schaal. Hulpstation is voor mij in ieder geval een gepasseerd station.
Pagina: 1