Toon posts:

Iemand heeft me een virus gestuurd, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg dit mailtje op m'n hotmail:

From :
"*.*. ***********"<***********@home.nl>

To : mijnmeel@hotmail.com

Subject : Elisebeltonen

Date : Sun, 22 Jul 2001 20:24:11 +0200

Attachment :Elisebeltonen.doc.lnk (242k)

Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks

Weet deze gast hier nou zelf nix van of deed ie het met opzet?? Zo ja, wat moet ik dan doen?

Bvd,

Shibby.

• martin.h
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 23:09

martin.h

Met een HAMER past ALLES!

Nou als het met opzet was dan zoudie gene het niet in het engels doen...

En wat je moet doen? gewoon ff de meel wissen en het adres waar je hem van kreeg ff er op attent maken dat hij een virus op zijn pc heeft.

The Souffle will raise or it will not. And there is no damn thing you can do about it!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em gevraagd waarom ie me een Virus stuurde. ff wachten op antwoord dus.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 22 juli 2001 21:23 schreef Shibby het volgende:
Ik heb em gevraagd waarom ie me een Virus stuurde. ff wachten op antwoord dus.
Nooit gehoord van zelfmailende virussen?
Zodra je die op je bak hebt, sturen ze zichzelf door naar alle adressen in je adresboek....

Ik weet niet of dat hier aan de orde is... ik ken het virus niet.... Maar de kans is dus groot dat (hoewel het wel van zijn bak komt) hij het zelf niet heeft verstuurd.

edit:

ik raad je trouwens aan om even zijn naam en e-mail te wijzigen/veranderen zoals je met je eigen e-mail hebt gedaan.... wel zo netjes.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Dat is het Sircam virus. Die heeft zichzelf verstuurd en die persoon weet dus waarschijnlijk gewoon van niets.
Stond een aardig stukje op Webwereld.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Zie ook dit stukkie bij Symantec.

Sinds een paar dagen een steeds meer verspreid virus.

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 00:12 schreef ml1 het volgende:
Zie ook dit stukkie bij Symantec.

Sinds een paar dagen een steeds meer verspreid virus.
tis dus weer ff oppassen met mailtjes enz

Verwijderd

Nooit gehoord van zelfmailende virussen?
Zodra je die op je bak hebt, sturen ze zichzelf door naar alle adressen in je adresboek....

Ik weet niet of dat hier aan de orde is...
Yep. Hij zoekt niet alleen naar je adresboek (*.wab) maar ook naar alle .htm .zip en nog wat bestanden en haalt daar alle email adressen uit die die kan vinden. Zou kan het dus snel gaan als je een grote cache hebt.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Moet het dan niet eerst geactiveerd worden? Alleen zo'n mailtje ontvangen kan toch weinig kwaad?

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken het mail adres van die gast niet en ik weet ook niet hoe ie aan mijn mail adres is gekomen dus een zelf sturend mail virus lijkt me stug.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 21:03
ik heb het desbetreffende e-mailtje ook al 3 x gehad waarvan 2 x van de zelfde persoon. dit alles via een adres wat op een site staat van mij Waar eigenlijk geen hond komt.

gooi ff een goeie scanner door de peecee en zorg dat je de bestandjes niet opent.

Verwijderd

Moet het dan niet eerst geactiveerd worden? Alleen zo'n mailtje ontvangen kan toch weinig kwaad?
Inderdaad, alleen een mailtje kan (bijna) nooit kwaad. Je moet over het algemeen altijd de attachment willen openen (en wie doet dat nou zonder een virusscanner eroverheen te jagen?)
...dus een zelf sturend mail virus lijkt me stug.
Maar dat is dit virus dus wel. Het heeft een ingebouwde SMTP servertje waarmee die mailtjes verstuurd. En kennelijk heeft de gebruiker toch ergens jouw e-mail adres vandaan. Staat ie niet ergens op een website, of toch ergens achtergelaten? Of MS heeft het voor jou gedaan (whitepages?) :(
Pagina: 1