2x HDMI outputs en sound issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onoref
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 09:06
Ik zoek een?
Oplossing voor 2 HDMI outputs te hebben en minstens 4 HDMI inputs samen met een audio oplossing (soundbar of receiver + boxen).

Wat is je budget?
600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb een projector hangen met een scherm voor wat home cinema te doen maar ik heb ook een TV voor het "casual" TV kijken (tekenfilm voor de kindjes in de ochtend bvb). Daarbij heb ik ook een boel randappartatuur van Chromecast over digibox/corder, Playstation, steamlink.
Bedoeling is dus dat ik simpel inputs kan sturen naar ofwel tv ofwel projector en dat het geluid van de kant van de TV / het scherm komt. Ik hoef trouwens geen 5.1, een degelijke 2.0 of 2.1 is perfect voor mij.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn eerste opzet was een 2.1 soundbar van sony en een 2 output, 4 input HDMI switch. Dit werkte best ok tot er zich "iets speciaals" heeft voorgedaan op het elektriciteitsnet en nu moet ik dus switch en soundbar vervangen. Maar ik vind het heel moeilijk om een goede HDMI switch te vinden met 2 outputs en dacht daarom dat ik misschien wel gesteld kon zijn voor een ok prijs met een receiver die 2 HDMI outputs heeft?

Welke vragen heb je hier nog over?
- Ik ben geen audiofile, het moet gewoon klinken maar ik ga het verschil niet horen tussen goed en super goed
- Ben ik in de juiste richting aan het denken om die switch te laten vallen en gewoon een receiver te nemen of is er ergens een soundbar die perfect dat werk voor mij kan doen (dus die 2 outputs heeft) en waar ik niet van weet?
- Raad iemand aan om zelf een media PC in mekaar te knutselen met HDMI PCI kaarten in en zo mijn problemen op te lossen?

Alvast bedankt, ik ben ITer maar het ganse home cinema ding is best nieuw voor mij en ik vind mijn draai er niet goed in.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ben je niet gewoon op zoek naar een goede receiver? Er zijn er meerdere die 1+ outputs hebben; afhankelijk van het model apart of tegelijk aangestuurd.

Onder andere pricewatch: Onkyo TX-NR676E Zwart heeft 2x HDMI uit en die komt dan ongeveer op de helft van je budget. Helaas laat PW niet echt toe om goede filters voor het aantal HDMI-OUT toe te passen op losse receivers.

Het lastige is wel om voor de rest van je budget een nette speakerset te vinden; het is net nieuwjaar geweest en de CES staat om de hoek dus mogelijk dat een winkel als Klubben of Hificorner al bezig is met een opruimiing van bepaalde modellen.

[ Voor 75% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2019 17:28 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onoref
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-01 09:06
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:17:
Ben je niet gewoon op zoek naar een goede receiver? Er zijn er meerdere die 1+ outputs hebben; afhankelijk van het model apart of tegelijk aangestuurd.

Onder andere pricewatch: Onkyo TX-NR676E Zwart heeft 2x HDMI uit en die komt dan ongeveer op de helft van je budget. Helaas laat PW niet echt toe om goede filters voor het aantal HDMI-OUT toe te passen op losse receivers.

Het lastige is wel om voor de rest van je budget een nette speakerset te vinden; het is net nieuwjaar geweest en de CES staat om de hoek dus mogelijk dat een winkel als Klubben of Hificorner al bezig is met een opruimiing van bepaalde modellen.
Bedankt voor het antwoord. Ja daar was mijn eigen zoektocht dus wat spaak gelopen ook. Ik had exact dezelfde receiver gevonden als jij mij linkt maar als ik dan ging kijk naar speakersets (zelfs 2.1) zag ik bedragen van 600 euro voorbij komen en dan zakte de moed weer ff in de schoenen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@onoref ik denk dat het persoonlijk is wat je aan speakers en receiver neer wil/moet zetten. Allicht kan je in de handleidingen van Denon, Yamaha, Onkyo etc gaan spitten naar dual (tegelijk of apart) HDMI out.

Als optie qua speakers: https://www.hificorner.nl/q-acoustics-3050.html maar wel grote vloerstaanders en heel ander geluidsbeeld dan je oude Sony. Eventueel zou je eens naar Dali Zensor 1 kunnen kijken; ongeveer 100 Euro het stuk, aanzienlijk kleiner maar meer dan acceptabel geluid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof