Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiting bedrading ADSL2+

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11 18:08
Hallo Tweakers!

Gedurende een uit de hand gelopen familieruzie heeft mijn narcistische vader in alle wijsheid besloten om de router mee te nemen voor twee dagen (het zou me niks verbazen als hij langer wegblijft om ons te "straffen"). Hij heeft echter hiermee ook de bedrading in huis onklaar gemaakt en ik probeer uit te vogelen wat hij nou precies gedaan heeft. Dit is de bedrading van de TAE doos bij de router.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Td3pfhh.jpg

En dit is de bedrading waar de ADSL het huis binnenkomt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8xxdROh.jpg

Alle hulp is meer dan welkom!

Alle reacties

• keeperson
Even vergeten te melden, maar de router is aangesloten geweest op de TAE-doos, maar rapporteerde dat het WAN miste. De router is een FRITZ!BOX 4040.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Je bent een modem nodig. Met alleen die router red je het niet.

Ik gok dat ie die zwarte draad uit de rechterklem heeft gehaald en bij de gele in heeft gedaan.

[ Voor 44% gewijzigd door .Maarten op 02-01-2019 17:17 ]

• keeperson
@.Maarten dan heb ik mijn terminologie een beetje omgewisseld, maar het is tevens een modem.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
keeperson schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:18:
@.Maarten dan heb ik mijn terminologie een beetje omgewisseld, maar het is tevens een modem.
Zou ik knap vinden. De fabrikant zegt namelijk van niet.
https://nl.avm.de/product...4040/technische-gegevens/

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:09
De adsl komt binnen bij een ISRA punt, alleen het is mij even niet duidelijk welke jij hebt (bijv lasdop of rj11 aansluiting). Maar belangrijk is dat dit punt eigendom is van KPN en je daar dus niks mee mag doen, wat dus wel is gebeurd....

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 09:56

OgWok

U.N.C.L.E.

Contact opnemen met je provider en een nieuw modem/router regelen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• keeperson
@FoxLenny de router is privé aangeschaft, dus er is niks qua netwerk wat van de telecomprovider is.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als ik dit artikel lees zou je alleen zwart en rood aan de TAE moeten aansluiten. Misschien voor de volgende keer ook handig om te melden dat dit een Duitse aansluiting is.

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

keeperson schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:13:
Even vergeten te melden, maar de router is aangesloten geweest op de TAE-doos, maar rapporteerde dat het WAN miste. De router is een FRITZ!BOX 4040.
Als het inderdaad een ADSL aansluiting is heb je toch een modem nodig dat de analoge signalen op de telefoonlijn omzet naar iets digitaals zodat een router er wat mee kan.

Zo'n modem zit niet in de Fritz 4040, het zou wel eens kunnen dat die daarom meldt dat er geen WAN is.

Vraag is waar dat modem dan is (gebleven).

Is dat misschien (ook) meegenomen?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor zover ik 't nu even snel bekijk is er op géén van de geposte foto's een NL ISRA / AOP te zien? Aangezien KPN de énige partij in NL is welke de fysieke kabel welke het huis binnenkomt kán en mág afmonteren: Er hoort minimaal een blauwe/rood aderpaar binnen te komen (én eventueel een wit/oranje voor een tweede lijn / pairbonding).

@keeperson Waar komt die 4 aderige kabel vandaan? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 02-01-2019 20:38 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

FoxLenny schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:28:
De adsl komt binnen bij een ISRA punt, alleen het is mij even niet duidelijk welke jij hebt (bijv lasdop of rj11 aansluiting). Maar belangrijk is dat dit punt eigendom is van KPN en je daar dus niks mee mag doen, wat dus wel is gebeurd....
Ik vermoed dat TS in een ander land woont.
Deze stekker (tae) wordt gebruikt in oostenrijk en duitsland.

keeperson, om je te helpen. adsl/vdsl komt binnen op 2 aders.
Ik vermoed rood en zwart, die kan je aansluiten op pin 1 (links) en 2 (die daarnaast).
Stekker naar modem moet waarschijnlijk in de middenste aansluiting.
wit/geel kan je loshalen.
Werkt dat niet probeer het met wit en geel op 1 & 2 en rood/zwart los.

edit: YouTube: Telefondose anschließen - Telefonanschluss - TAE
Hiermee moet je er wel mee uitkomen. Iets andere tae-doos, maar het principe is het zelfde.

edit: mocht je bonding hebben dan heb je wel beide lijnen nodig en moet je wit/geel ook aansluiten.
Heb je maar 1 lijn dan is dat niet nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 02-01-2019 19:00 ]

• keeperson
@hp-got ik heb inderdaad een miskoop gedaan zoals @.Maarten al vermeldde. Voorheen hing er een FRITZ!BOX 3390 wat nu de 3490 is geworden.

In ieder geval hartstikke bedankt iedereen voor de reacties.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

keeperson schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:00:
@hp-got ik heb inderdaad een miskoop gedaan zoals @.Maarten al vermeldde. Voorheen hing er een FRITZ!BOX 3390 wat nu de 3490 is geworden.

In ieder geval hartstikke bedankt iedereen voor de reacties.
Maar het klopt dus dat je een DSL aansluiting in ander land dan NL probeert te "fixen" waarbij jij NIET de eigenaar bent van die aansluiting?

Als het is zoals dát wat ik vermoed (en andere met mij hier?) dan kan de persoon waar de aansluiting toe behoord wel eens een groot probleem gaan krijgen als JIJ er per-ongeluk dingen op gaat doen welke expliciet niet toegestaan zijn middels die aansluiting.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
offtopic:
Die draadkleuren komen overeen met de Duitse vlag, waardoor het mij nu ook pas opvalt dat de draadkleuren van een ISRA in NL (rood/blauw/oranje/wit) ook overeen komen met onze vlag :o :D
Pagina: 1