Wij willen zonnepanelen plaatsen en heb een tweetal offertes aangevraagd:één van collectief EH , na wat google werk begon ik wat te twijfelen over de winnaar van de veiling en heb ik een ander bedrijf gevraagd om een offerte.
Zou graag weten wat jullie vinden van deze offerte:

De woning heeft een dakvlak wat is gelegen op het oostnoordoosten en een dakvlak op westzuidwesten. Er kunnen op dit westzuidwesten dakvlak 8 zonnepanelen worden aangebracht en op oostnoordoosten dakvlak 5 panelen ( zou meer kunnen )maar ik wil de ochtend zon kunnen gebruiken voor bv wasmachine
zou naast schoorsteenpijpjes nog een paneel kwijt kunnen , maar zit dan met de schaduwwerking op dit ene paneel, wat weer de andere panelen beïnvloed.
Investering:
Optie 1 ( alleen westzuidwesten dakvlak)
8 panelen TrinaSolar 300 Wp fullblack ( TSM-DD05A.05(II) ;
1 st Goodwe 2.0 NS vzv Wifi ;
Onderconstructie;
Bekabeling AC/DC en montage
Totaal incl. BTW: € 3.133,71 Totaal excl. BTW: € 2.589,84
Optie 2 ( beide dakvlakken)
13 panelen TrinaSolar 300 Wp fullblack (TSM-DD05A.05(II ;
1 st Goodwe 3.6 NS vzv Wifi
Onderconstructie;
Totaal incl. BTW: € 4.708,99 Totaal excl. BTW: € 3.891,73
Alle bovengenoemde prijzen zijn voor een compleet, werkend opgeleverd, systeem.
Voor het verbinden van de omvormer met de zonnepanelen wordt gebruik gemaakt van de aparte wasmachinegroep op de zolder. Deze aansluiting zal worden uitgerust met een zogeheten zonverdeler. Hierdoor kunt u het stopcontact van de wasmachine tevens gebruiken voor de teruglevering van stroom aan de meterkast.
Ons verbruik op jaarbasis is 4200 kwh.
Zou graag weten wat jullie vinden van deze offerte:
De woning heeft een dakvlak wat is gelegen op het oostnoordoosten en een dakvlak op westzuidwesten. Er kunnen op dit westzuidwesten dakvlak 8 zonnepanelen worden aangebracht en op oostnoordoosten dakvlak 5 panelen ( zou meer kunnen )maar ik wil de ochtend zon kunnen gebruiken voor bv wasmachine
zou naast schoorsteenpijpjes nog een paneel kwijt kunnen , maar zit dan met de schaduwwerking op dit ene paneel, wat weer de andere panelen beïnvloed.
Investering:
Optie 1 ( alleen westzuidwesten dakvlak)
8 panelen TrinaSolar 300 Wp fullblack ( TSM-DD05A.05(II) ;
1 st Goodwe 2.0 NS vzv Wifi ;
Onderconstructie;
Totaal incl. BTW: € 3.133,71 Totaal excl. BTW: € 2.589,84
Optie 2 ( beide dakvlakken)
13 panelen TrinaSolar 300 Wp fullblack (TSM-DD05A.05(II ;
1 st Goodwe 3.6 NS vzv Wifi
Onderconstructie;
Totaal incl. BTW: € 4.708,99 Totaal excl. BTW: € 3.891,73
Alle bovengenoemde prijzen zijn voor een compleet, werkend opgeleverd, systeem.
Voor het verbinden van de omvormer met de zonnepanelen wordt gebruik gemaakt van de aparte wasmachinegroep op de zolder. Deze aansluiting zal worden uitgerust met een zogeheten zonverdeler. Hierdoor kunt u het stopcontact van de wasmachine tevens gebruiken voor de teruglevering van stroom aan de meterkast.
Ons verbruik op jaarbasis is 4200 kwh.
[ Voor 4% gewijzigd door rambocus op 02-01-2019 15:48 ]
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45