Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:42
Mag ik vragen wat er precies in de doos zat bij dit moederboord?

Ik heb namelijk een 'door de fabrikant gerepareerd' moederboord van exact dit model gekocht. Niet dat ik zo hard op zoek was naar een koopje (hij was € 60 goedkoper daardoor) maar omdat dit model goed werkt als hackintosh en het nieuw niet meer te krijgen was. (Tenzij met onduidelijk lange levertijden..)

Volgens de manual.pdf zou de doos bevatten:

• driver disk
• vier SATA kabels
• GC-SLI2PL bridge connector
• G connector
• LED-strip adapter kabel
• twee thermistorkabels en
• een WiFi antenne

anderzijds staat er ook bij dat de inhoud van de doos kan variëren, afhankelijk van de situatie.

Ik stel me zo voor dat de meeste onderdelen niet gebruikt worden door de meesten, maar ik ben toch wel nieuwsgierig nu, als het niet te veel moeite is om dit te beantwoorden?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
@laptopleon, een random topic over dit moederbord daarvoor hijacken is niet de bedoeling. Afgesplitst.

Ik zou vooral afgaan op wat inderdaad in de manual staat. Imo mag je er bij retail vanuit gaan dat je alles krijgt dat in dat lijstje staat. Dit is anders dan OEM, refurb of tweedehands. De exacte voorwaarden waaronder jij je moederbord hebt gekocht kan de verkoper je vast vertellen :).

• laptopleon
Sorry, je hebt gelijk, ik was me er even niet van bewust dat ik het draadje aan het kapen was maar dat doe ik natuurlijk wel op die manier.

Zoals ik probeerde te zeggen _is_ het in feite een refurb want 'door de fabrikant gerepareerd'. Dat is nou net het punt want de verkoper zegt allicht dat het zo hoort, want dat is het makkelijkste voor hen.

De winkel (Alternate) reageerde intussen dat bij het board 'alleen een I/O shield geleverd' werd. Zoals ik het me herinner stond er misschien wel bij dat het I/O shield erbij geleverd werd, maar dat is net wat anders natuurlijk. Bovendien: Hoe kun je als je voor het eerst een computer bouwt weten wat er normaal voor accessoires bij zitten? Dat kun je dus niet want bij dat lijstje in de handleiding staat dat het kan verschillen, dus daar heb je ook geen houvast aan.

Vandaar dat ik het aan iemand vroeg die een draadje geopend had over dit specifieke board.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

* Product specifications and product appearance may differ from country to country. We recommend that you check with your local dealers for the specifications and appearance of the products available in your country. Colors of products may not be perfectly accurate due to variations caused by photographic variables and monitor settings so it may vary from images shown on this site. Although we endeavor to present the most accurate and comprehensive information at the time of publication, we reserve the right to make changes without prior notice.

https://www.gigabyte.com/...-AORUS-Gaming-5-rev-10#kf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe kun je als je voor het eerst een computer bouwt weten wat er normaal voor accessoires bij zitten
Koop dan gewoon nieuw? Ja, kost wat meer maar ook geen gedoe met "weer" terugsturen en dan de discussie aan moeten gaan dat zij vinden dat je accesoire x niet hebt teruggestuurd terwijl je juist niet weet of accesoire x erbij zat. Een verkoper is niet altijd de RMA-afhandelaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
laptopleon schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:21:

Bovendien: Hoe kun je als je voor het eerst een computer bouwt weten wat er normaal voor accessoires bij zitten? Dat kun je dus niet want bij dat lijstje in de handleiding staat dat het kan verschillen, dus daar heb je ook geen houvast aan.
Ik denk, maar dat is een gok, dat Gigabyte juist aangeeft dat het kan verschillen, omdat je tweedehands, refurb e.d. hebt. Pas als je retail koopt krijg je alles uit de lijst.

Als alternate refurb verkoopt met een i/o shield dan valt daar na aankoop natuurlijk moeilijk met hun over te discussiëren, al valt het altijd te proberen ;).

• laptopleon
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:28:
[...]

Koop dan gewoon nieuw? Ja, kost wat meer maar ook geen gedoe met "weer" terugsturen en dan de discussie aan moeten gaan dat zij vinden dat je accesoire x niet hebt teruggestuurd terwijl je juist niet weet of accesoire x erbij zat. Een verkoper is niet altijd de RMA-afhandelaar.
Zoals ik al schreef in de eerste post, was het board niet meer nieuw te krijgen. Dus dat was geen optie.

Daarnaast: Dit is mijn eerste build, dus ik had vooraf geen idee dat er accessoires bij zouden kunnen zitten / ontbreken.

Overigens begrijp ik niet waarom een fabrikant bij een refurbished product niet gewoon de gebruikelijke accessoires zou kunnen leveren.

Verder is terugsturen niet aan de orde. Nu nog niet iig, ik ga er van uit dat ik het board gewoon aan de praat krijg.
br00ky schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 22:37:
[...]
Ik denk, maar dat is een gok, dat Gigabyte juist aangeeft dat het kan verschillen, omdat je tweedehands, refurb e.d. hebt. Pas als je retail koopt krijg je alles uit de lijst.

Als alternate refurb verkoopt met een i/o shield dan valt daar na aankoop natuurlijk moeilijk met hun over te discussiëren, al valt het altijd te proberen ;).
Uit de tekst blijkt niet dat elke retail verpakking alles uit de lijst krijgt: Ze houden een slag om de arm waarbij alle combinaties mogelijk zijn.

Zoals het er nu naar uit ziet, heb ik die accessoires niet nodig. Ik ben ook niet van plan er over te gaan discussiëren. Ik ben alleen nieuwsgierig naar wat er normaliter aan accessoires bij zit.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
laptopleon schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Uit de tekst blijkt niet dat elke retail verpakking alles uit de lijst krijgt: Ze houden een slag om de arm waarbij alle combinaties mogelijk zijn.

Zoals het er nu naar uit ziet, heb ik die accessoires niet nodig. Ik ben ook niet van plan er over te gaan discussiëren. Ik ben alleen nieuwsgierig naar wat er normaliter aan accessoires bij zit.
Hier spreekt je jezelf dan wel tegen want wat Pietje in Utrecht krijgt zou dan niet hoeven te gelden voor Klaasje uit Groningen ;). Met andere woorden, wat een andere Tweakers heeft gehad zou niet per se van toepassing hoeven zijn. Wat heb je dan aan de info? Anders is het immers een kwestie van even een unboxing video aanslingeren :) .

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 02-01-2019 23:05 ]

• laptopleon
Ik spreek mezelf niet tegen. Het zijn niet mijn woorden, maar die van Gigabyte. Met een omschrijving zoals Gigabyte nu gebruikt, kan je als koper de webwinkel nooit vastpinnen op de accessoires. Dat is wel erg eenzijdig geregeld.

Unboxing video is nog niet zo gek bedacht! -> Gekeken.

Nu ik begrijp waar het voor dient, lijkt me zo'n G Connector erg praktisch om de diverse pinnetjes van de Front Panel Header in één keer aan te kunnen sluiten / los te kunnen halen met een stekker in plaats van pinnetje voor pinnetje.

Tips waar die te koop zijn? Ik neem aan dat zulke stekkertjes niet uniek zijn voor Gigabyte of voor moederboorden en algemeen gangbaar, maar hoe worden ze genoemd?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

N00b-conectors.
Ze kunnen weldegelijk verschillend zijn per merk/model en in een kast met een ruitje vind ik het maar lelijk, snoertjes komen een stuk hoger uit.

Gewoon de handleiding erbij pakken en in 1 keer goed aansluiten...

• laptopleon
Tja, ik ben een noob in de zin dat dit mijn eerste niet-Apple PC is (een enkele kloon daargelaten) maar ik vind het geen noob-oplossing, maar juist netter dan losse draadjes.

Ik bouw een hackintosh, met een Apple PowerMac G5 als kast. Die kast moet ik dus behoorlijk aanpassen qua I/O en aan/uit-knop om het passend te maken en dan is het wel zo praktisch als je alles gewoon met een of twee stekkertjes kunt lostrekken, bij het bouwen maar ook bij eventuele updates.
Pagina: 1