Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• plantenbak123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-11 19:16
Hallo allemaal!

Onlangs heb ik wat hardware uit de berging afgestoft om een PC voor iemand in elkaar te draaien. Het betreft een MSI 77-C45 moederbord met een AMD X4 965BE. Nu was ik van plan om er windows 10 op te zetten via USB, maar hij heeft er geen zin in. De stick werkt gewoon op mijn eigen pc (met nieuwere UEFI BIOS) en wordt herkend als boot optie in de bios van de pc, maar weigert er van op te starten. Ook in het F11 boot menu wordt hij herkend (enkele optie). Het scherm is geheel zwart, met uitzondering van het gebruikelijke knipperende lage streepje.

Waar zou het aan kunnen liggen dat hij hem niet pakt? De stick is FAT32 geformatteerd.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:57
Heb je de USB stick gemaakt via de Media Creation tool van Microsoft?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Als je de stick daarmee maakt, moet hij gelijk werken.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Verwijderd

Zie je de stick wel als je het bootmenu oproept?

• plantenbak123
De tool heb ik niet gebruikt, maar de stick werkt naar behoren op de andere pc.

Zoals vermeld in de originele post is de stick zowel in het bootmenu als de boot sequence in de bios herkend.

Op het moment ben ik even de nieuwste bios er op aan het flashen, als dat niet werkt zal ik de tool eens proberen!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-11 15:29
Maak je stick met Rufus: https://rufus.ie/en_IE.html

Daar kun je selecteren of je die bootable met UEFI of BIOS (legacy) maakt. Voor je oude moederbord heb je legacy nodig.

• plantenbak123
Met rufus start hij, maar crasht hij bij het installeren. Ik gok zomaar eens dat het mobo gewoon geen zin heeft. Bedankt in elk geval!

• Rutger1977
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-10-2021
Had laatst gepoogd Win10 te installeren via usb op een ouder systeem met een Phenom X6 erin.
Lukte mij ook niet......
Even een dvd-rom aan het systeem aansluiten en via dvd installeren is wat ik je aan raad.

Succes.
Pagina: 1