Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• miredom
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-11 18:19
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren een tweedehands televisie aangeschaft, deze heb ik ook aan zien staan bij de verkoper dus ik weet dat hij werkte. Toen ik thuiskwam heb ik hem ingeplugd en geprobeerd aan te zetten, helaas wilde hij op dat moment niet aangaan. Nadat ik hem inplugde begon het standby lampje even te branden, en na 10 seconden ging hij helemaal uit. Volgens de verkoper had de televisie problemen met aangaan, dus dat het wat langer duurde om aan te gaan, echter is niet aangaan wel heel wat anders.

Ik heb de televisie een dag laten rusten, toen ik hem gisteren weer inplugde ging hij heel even op standby, waarna hij na drie seconden weer uitging. Ik heb toen de achterkant opengeschroeft en gekeken of er iets los zat of iets dergelijks, maar ik kon niks vinden. Ik heb hem toen weer een dag laten rusten, en toen ik hem vandaag weer probeerde in te pluggen ging hij gewoon niet op standby.

Na een beetje Googlen kwam ik erop dat er misschien een zekering binnenin defect is, maar ik weet dit niet zeker. Is er een manier waarop ik dit makkelijk kan checken? Ik zag namelijk dat je dit moet doen met een multimeter maar die heb ik helaas niet.

Het gaat om een 42" Philips 42PFL3606H.

Alvast bedankt,

miredom

Beste antwoord (via miredom op 02-01-2019 18:32)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

dodo79

witte dikke tonnie

Het zijn de condensators op de voeding, die zijn kaput.
Vervangen van deze condensators is niet duur en met een beetje handigheid zelf te doen.

omdat het kan!

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Niet lullig bedoeld, maar gezien je het zelf wilt oplossen / repareren lijkt mij persoonlijk gezien een multimeter best wel handig. Die dingen kocht echt geen scheet... ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • Beste antwoord

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

dodo79

witte dikke tonnie

Vervangen van deze condensators is niet duur en met een beetje handigheid zelf te doen.

omdat het kan!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
Een dag "laten rusten" is nergens voor nodig. 1 minuut de stekker eruit is genoeg.
Heb je hem bij de verkoper aangezet? Of stond hij al aan toen je binnen kwam?
Als er een zekering stuk is doet hij in ieder geval helemaal niets, ook niet 10 seconden.

TheS4ndm4n#1919

• miredom
AW_Bos schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:27:
Niet lullig bedoeld, maar gezien je het zelf wilt oplossen / repareren lijkt mij persoonlijk gezien een multimeter best wel handig. Die dingen kocht echt geen scheet... ;)
Ik zie ze bij de Gamma voor 20 euro, dus dat valt inderdaad wel mee ja. Ik dacht dat ze duurder waren.
dodo79 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:29:
Hoe zou dit precies werken? Zijn er specifieke condensators voor televisies of zijn ze specifiek per model?
RocketKoen schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:30:
Een dag "laten rusten" is nergens voor nodig. 1 minuut de stekker eruit is genoeg.
Heb je hem bij de verkoper aangezet? Of stond hij al aan toen je binnen kwam?
Als er een zekering stuk is doet hij in ieder geval helemaal niets, ook niet 10 seconden.
Ik heb hem aan zien staan en heb in de instellingen gekeken bij de verkoper thuis, ik weet dus zeker dat het beeld het ook deed. Toen ze hem probeerden aan te zetten duurde het inderdaad een tijdje zoals ze ook in de advertentie zeiden. Ik heb hem weer een dag laten rusten omdat hij de dag erna wel weer eventjes deed, dus ik vond dat wel apart. Ik hoopte dat hij het vandaag wel weer zou doen maar dat viel dus tegen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

miredom schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:35:

Hoe zou dit precies werken? Zijn er specifieke condensators voor televisies of zijn ze specifiek per model?
Een condensator is een condensator, niks bijzonders aan. Maar lijkt me verstandig dat je iemand erbij neemt die wat meer ervaring heeft met electronica. Ik voorzie namelijk genoeg vervolg (basis)vragen...

39

• miredom
Fietsbel schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:38:
[...]

Een condensator is een condensator, niks bijzonders aan. Maar lijkt me verstandig dat je iemand erbij neemt die wat meer ervaring heeft met electronica. Ik voorzie namelijk genoeg vervolg (basis)vragen...
Ah oké, dankjewel. Ik zal dan even wat advies vragen aan vrienden. Bedankt allemaal voor de reacties!
Pagina: 1