Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-06 14:11
Hallo, momenteel volg ik een gezondheidszorg studie op het HBO en wil toch de opleiding geneeskunde gaan doen. Ben momenteel bezig met de missende vwo certificaten te behalen.
Als ik mijn HBO studie nu momenteel tijdelijk stop zet en later toch aangenomen wordt voor de opleiding geneeskunde, betaal ik dan 2.000 euro wettelijk collegegeld of de instellingsgeld van 20.000 euro per jaar?

Hier staat meer informatie over, maar ik wou het even zeker weten.
https://duo.nl/zakelijk/h...tie/soort-collegegeld.jsp

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Bel (na de vakantie) DUO. Of bezoek een kantoor. Dan heb je meteen je antwoord van de bron zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

DUO is wel telefonisch bereikbaar vandaag, tenminste als je geduld hebt, 20 - 30 minuten wachten is niet vreemd.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd zou ik een vraag als deze zwart-wit (e-mail) beantwoord willen zien van de beoogde instelling.

Ik verwacht, met garantie tot de deur, dat er sowieso geen verschil is tussen nu opzeggen en over een of twee weken. De twee uitzonderingen klinken veelbelovend, maar beide maken duidelijk dat je de opleiding niet zou moeten stilleggen. Misschien is stilleggen misschien beter (concentreren op de ontbrekende wvo-kennis), maar dat is info die je in jouw concrete geval zwart-wit wilt hebben gekregen.

Edit: of vraag je naar de kosten van de huidige hbo-opleiding? (Al geldt dan dezelfde tip)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 02-01-2019 15:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 15:59
In principe betaal je voor je eerste HBO/WO opleiding wettelijk collegegeld.

Doe je een aansluitende opleiding bij het afronden van je opleiding, dan betaal je ook wettelijk collegegeld.

Rond je je opleiding af, en begin je na een jaar opnieuw aan een opleiding dan betaal je instellingsgeld.

In jou geval lijkt het er op dat je gewoon wettelijk collegegeld betaald.

Kom je trouwens uberhaubt niet gewoon binnen met je HBO propedeuse ipv VWO vakken?

[ Voor 10% gewijzigd door Squixx op 02-01-2019 15:30 ]

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
True schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:26:
DUO is wel telefonisch bereikbaar vandaag, tenminste als je geduld hebt, 20 - 30 minuten wachten is niet vreemd.
offtopic:
Dan hebben ze hun wachttijden aanzienlijk verkort vergeleken met paar maanden geleden

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

anandus schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:32:
[...]

offtopic:
Dan hebben ze hun wachttijden aanzienlijk verkort vergeleken met paar maanden geleden
offtopic:
Dat komt omdat de studenten nu ook nog allemaal vakantie hebben hé O-)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
coredalae schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:28:
In principe betaal je voor je eerste HBO/WO opleiding wettelijk collegegeld.

Doe je een aansluitende opleiding bij het afronden van je opleiding, dan betaal je ook wettelijk collegegeld.

Rond je je opleiding af, en begin je na een jaar opnieuw aan een opleiding dan betaal je instellingsgeld.

In jou geval lijkt het er op dat je gewoon wettelijk collegegeld betaald.

Kom je trouwens uberhaubt niet gewoon binnen met je HBO propedeuse ipv VWO vakken?
Nee, ik moet scheikunde, natuurkunde, wiskunde A/B en biologie hebben naast mijn HBO propedeuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:47
De tekst op de link (vooral van de uitzonderingen) laat wel wat belangrijke details in het midden. Ik zou dit zeker navragen bij DUO en de instelling en (zoals al aangegeven) probeer het zwart/wit te krijgen via mail of iets dergelijks.

Overigens zou ik nooit de HBO stoppen totdat je zeker weet dat je voor geneeskunde wordt geaccepteerd. Die gebruiken nog steeds loting en ik ken meerdere mensen die er geen rekening mee hadden gehouden om niet toegelaten te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Je kan het zelf opzoeken op de website van DUO... de instelling zelf weet het niet, die weten immers niet of jij al een eerdere opleiding hebt gehad waardoor je geen recht meer hebt op instellingscollegegeld.

-Log in op https://duo.nl/particulie.../inloggen-op-mijn-duo.jsp
-Ga naar Mijn Studies en Diploma's en vul de velden in

[ Voor 29% gewijzigd door Widow op 02-01-2019 15:52 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Mythio schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 15:46:
De tekst op de link (vooral van de uitzonderingen) laat wel wat belangrijke details in het midden. Ik zou dit zeker navragen bij DUO en de instelling en (zoals al aangegeven) probeer het zwart/wit te krijgen via mail of iets dergelijks.

Overigens zou ik nooit de HBO stoppen totdat je zeker weet dat je voor geneeskunde wordt geaccepteerd. Die gebruiken nog steeds loting en ik ken meerdere mensen die er geen rekening mee hadden gehouden om niet toegelaten te worden...
Ik stop er niet volledig mee, maar zal het pauzeren bij een makkelijke vak. Later kan ik dit alsnog makkelijk afmaken en zo mijn diploma halen.

Ik zal denk ik DUO dan een mail sturen hierover.
Pagina: 1