Vraag

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 06:47
Hoi mede-Tweakers. Onlangs ben ik verhuisd, daardoor heb ik wat ruimte over. Ik heb nu een 'eigen' kamer. Ik verwacht weer wat meer achter m'n PC te kruipen. Ik heb nu een oude PC van kantoor met een Quadro kaart. Zo heel af en toe speel ik CS:GO. Dat gaat nu niet van harte. Die optie zou ik toch graag hebben! Ik game voornamelijk op een PS4 met een hele vriendengroep, dus echt switchen zal ik niet. Toch wil ik een systeem bouwen dat ik nog eens zou kunnen upgraden. Want je weet het nooit natuurlijk. :+

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS:GO, PS4 Remote Play en misschien Insurgency Sandstorm o.i.d.. Mooie SP of co-op games verwacht ik altijd op de PS4 te spelen, of eventueel op de PS5 in de toekomst. PC is voornamelijk voor incidenteel competitieve shooters. Zonder echt competitief te spelen dan. ;)
Ik luister ook veel muziek, dus de audiochip op het moederbord is ook wel van belang. Volgens een review van Foritain en Google ben ik dan een stuk beter af met de Realtek ALC1220.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht zelf zo rond de €500, zonder videokaart.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb recent nog een Kingston A400 SSD in de huidige desktop PC gestopt. Die kan mee. Heb ook nog de oude HDD liggen voor opslag, maar heb centraal een NAS waar in principe alles opstaat. Randapparatuur is allemaal aanwezig verder, o.a. een 1080p scherm. Ik heb ook een Astro A50 headset, die gebruik ik nu met USB op de PC. Met een optische poort verwacht ik daar meer plezier van te hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb naar de BBG's gekeken en aan de hand daarvan wat keuzes gemaakt. Zelf wel verzonnen om een Ryzen 2400G te nemen zonder videokaart. Volgens een aantal reviews kan ik daarmee met 1080p/low in CS:GO prima uit de voeten. Ik had ook gelezen dat geheugen dan belangrijk was, dus ik heb een DDR4-3200 setje uitgezocht. Ik heb een modulaire voeding uitgezocht met iets meer watt zodat het toevoegen van een videokaart geen probleem zou moeten zijn later. Modulair omdat ik dat netjes vind en denk weinig kabels nodig te hebben. Moederbord kijk ik naar compatibiliteit en de audiochip + optische poort. Misschien ook een klein beetje performance. Als een nieuwere chipset wat extra's uit de CPU haalt, prima. Aangezien alles uit de CPU komt kan ik me voorstellen dat dat wat oplevert.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had voorheen een Fractal kast. Netjes en geen poespas. Dus de Define S heb ik uit de BBG overgenomen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever niet te luidruchtig. Een optische poort voor de headset. Mogelijkheid om later een videokaart toe te voegen mocht ik dat willen. Ik ga de spullen ophalen en het liefst bij niet meer dan 2 winkels in de omgeving van Rotterdam. Heb nu zelf een lijstje samengesteld o.b.v. beschikbaarheid bij SiComputers/Alternate.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil voornamelijk weten of mijn gedachte over nu een 2400G, eventueel later een videokaart juist zijn. Ook weet ik niet of alle componenten samen kunnen. Zie ik nog wat over het hoofd? Ik las o.a. ergens dat bepaalde moederborden soms nog wel een BIOS-update nodig hebben. Bij het mobo ben ik ook nog benieuwd of de X470 versie niet beter zou zijn? Dan geef ik een paar tientjes meer uit. In principe wil ik nu niet meer geld uitgeven dan nodig. Maar gezien de simpele build wil ik ook niet te moeilijk doen. Beetje extra performance is zeker welkom.

2400G PC
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 146,95€ 146,95
1Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0)€ 108,-€ 108,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1be quiet! Pure Power 11 500W CM€ 72,90€ 72,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,65

Alle reacties

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik heb zo`n ding gebouwd met een MSI bord en dat werkte pas fatsoenlijk na de 3de ( die pas na 3 maanden kwam) bios update.. .tot die tijd starte het systeem niet fatsoenlijk op....

verder loopt het systeem nu meer dan prima..

euhmmmm

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@wolkeh als je een paar tientjes meer uit wil geven zoals je zegt pricewatch: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

Maar met pricewatch: ASRock B450 Pro4 werkt een R2400G ook prima

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

500w heb je pas nodig met een high-end videokaart. Bespaar een paar tientjes en neem de 400w pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W. Modulariteit boeit niet in de Define S. De kabels kan je makkelijk kwijt.

Het verschil tussen ALC892 en 1220 ga je pas horen als je high-end boxen of headset gebruikt.

Heb je Mini-ITX overwogen?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2400G Boxed€ 146,95€ 146,95
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 57,99€ 57,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 54,80€ 54,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 504,59

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee