• Hrugnir
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:37
Zoals de titel al stelt heb ik sinds kort een probleem dat als mn pc probeert te ontwaken uit slaapstand dat hij denkt dat er een probleem is met de USB aansluitingen. Ik heb hier verschillende dingen over gevonden, onderandere dat er kortsluiting kan zijn of teveel stroomgebruik of een probleem met de frontpaneel usb aansluitingen, dus ik heb alles behalve toetsenbord en muis losgemaakt en ook van poort gewisseld op het moederboard en dit maakt niet uit. Het is gekomen nadat ik een een Asus ROG Xonar Phoebus geluidskaart heb geinstalleerd, alleen deze krijgt zijn stroom via een losse modulaire molex strand op mn corsair voeding via een 2molex-> 6pin adapter dus ik vind het onwaarschijnlijk dat het daarmee te maken heeft.

Wat ik zelf het vreemdste vind is dat het 100% iedere keer gebeurt vanuit slaapstand, maar wanneer ik de pc uit/aanzet dan is het niet, als het probleem zich voordoet ik ik start hem daarna opnieuw op doet hij het wel. En dan staat alles ook nog zoals het zou zijn als hij normaal uit slaapstand ontwaakt.

ik heb een beetje haat/liefde verhouding met mijn moederboard, omdat de front usb's het nooit gedaan hebben en dat hij soms moeite heeft usb apparaten te herkennen. Verder gaat de slaapstand ook niet altijd even goed want soms blijft de pc gewoon aanstaan terwijl hij de schermen wel uit zet.

Nu is mijn vraag is mijn moederboard gewoon oud en gaar of zou er toch een logische verklaring zijn voor wat hij nu doet?

Setup:

AMD Phenom II 1090T
M5A78L-M/USB3 Asus
Innov3d 1060GTX 3gb
G-skill TridentX F3-1600C7D-16GTX
Samsung 850 Evo 250gb
Generieke DVD
Corsair HX620w (modulair)
Xonar Phoebus geluidskaart
Toetsenbord Razer Blackadder Ultimate
Muis roccat Kone xtd

ik heb de 6pin die specifiek voor de geluidskaart is al losgekoppeld om te kijken of dat iets doet. Ga vanmiddag nog even kijken of de kaart verwijderen iets veranderd. Verder geen overduidelijke kapotte usb-poorten of brandplekken gezien

edit:

helemaal zonder usb apparaten blijft het probleem zich ook voordoen

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
LlamaWereldOver schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:11:
[...] edit:

helemaal zonder usb apparaten blijft het probleem zich ook voordoen
• En zonder de geluidskaart?

• Heb je al eens een ander OS geprobeerd? Een Ubuntu Live-USB/CD, bijvoorbeeld?
• Zijn je drivers allemaal up-to-date?
• Bios up-to-date?

Welk OS draai je, trouwens?

[Voor 28% gewijzigd door u34186 op 02-01-2019 13:19]

My Filters: /https\:\/\/tweakers.net\/i\/.*\/1280x400\/.*\/i\/[0-9]{10}/$image,domain=tweakers.net

• Hrugnir
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:37
Windows 10 64 bits,

drivers is wel een beetje een dingetje met bijvoorbeeld een aantal van de Moederboard onderdelen, dat is bijvoorbeeld ook de reden dat ik een losse geluidskaart heb. Er zijn niet van alle onderdelen windows 10 drivers uitgebracht. Maar aan de andere kant draait het systeem al anderhalf jaar zonder problemen zo.

Edit:

ik heb eerst de volumeknop/hoofdtelefoon aansluitingen dongle van de geluidskaart losgemaakt dit maakte niets uit.

Daarna de hele geluidskaart verwijderd en hij heeft het nog steeds.

@Evanescent jij denkt dat het misschien aan mn windows install kan liggen? heb geen Ubuntu liggen hier maar jij denkt dat een verse install misschien zou kunnen helpen?

[Voor 35% gewijzigd door Hrugnir op 02-01-2019 13:48]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee