nieuws: Star Control: Origins is van Steam gehaald na klachten auteursrechtsc...
@Koekiemonsterr
Er staat:
Het hele punt is dat de content tijdelijk offline wordt gehaald zodat beide partijen het in een rechtszaal uit kunnen vechten. Daar kan een rechter een uitspraak doen en een schadevergoeding toewijzen aan de partij die gelijk heeft.
Ik zie het nut van deze zin niet zo in, hij is in mijn ogen misleidend.
@Koekiemonsterr
Er staat:
zo werken die dingen niet! Een hostingplatform heeft nauwelijks de middelen om te oordelen over een dispuut. Er zijn denk ik ook weinig bedrijven die zijn vingers wil branden aan zulke zaken, met of zonder DMCA zullen meeste zeggen: "hier we halen het offline en zoek het zelf maar uit, wij hebben er niks mee te maken". De DMCA zegt dat een hosting platform procedures moet hebben om een takedown te accommoderen willen ze in aanmerking komen voor safehaven bescherming. Dat wil zeggen, als blijkt dat de takedown notice rechtmatig is, dat zij dan zelf niet aangeklaagd kunnen worden voor het verspreiden van en inbreuk maken op.Steam en GOG hebben een beleid dat DMCA-verzoeken worden gehonoreerd, zonder dat er eerst uitgebreid naar het verzoek wordt gekeken.
Het hele punt is dat de content tijdelijk offline wordt gehaald zodat beide partijen het in een rechtszaal uit kunnen vechten. Daar kan een rechter een uitspraak doen en een schadevergoeding toewijzen aan de partij die gelijk heeft.
Ik zie het nut van deze zin niet zo in, hij is in mijn ogen misleidend.