Toon posts:

Star Control: Origins is van Steam gehaald na klachten auteu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Star Control: Origins is van Steam gehaald na klachten auteursrechtsc...
@Koekiemonsterr

Er staat:
Steam en GOG hebben een beleid dat DMCA-verzoeken worden gehonoreerd, zonder dat er eerst uitgebreid naar het verzoek wordt gekeken.
zo werken die dingen niet! Een hostingplatform heeft nauwelijks de middelen om te oordelen over een dispuut. Er zijn denk ik ook weinig bedrijven die zijn vingers wil branden aan zulke zaken, met of zonder DMCA zullen meeste zeggen: "hier we halen het offline en zoek het zelf maar uit, wij hebben er niks mee te maken". De DMCA zegt dat een hosting platform procedures moet hebben om een takedown te accommoderen willen ze in aanmerking komen voor safehaven bescherming. Dat wil zeggen, als blijkt dat de takedown notice rechtmatig is, dat zij dan zelf niet aangeklaagd kunnen worden voor het verspreiden van en inbreuk maken op.

Het hele punt is dat de content tijdelijk offline wordt gehaald zodat beide partijen het in een rechtszaal uit kunnen vechten. Daar kan een rechter een uitspraak doen en een schadevergoeding toewijzen aan de partij die gelijk heeft.

Ik zie het nut van deze zin niet zo in, hij is in mijn ogen misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat je zegt spreekt toch niks van die zin tegen? Het DMCA-verzoek wordt gehonoreerd zonder dat er eerst uitbreid naar het verzoek gekeken is. Wat jij zegt omschrijft precies de reden waarom ze dat doen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan zou ik die zin toch echt op een andere manier opbouwen. Nou wordt de schijn gewekt alsof een platform onderzoek zou moeten doen, terwijl een platform dat niet kan en zelfs onwenselijk is. Het is zelfs zo dat het wettelijk (DMCA) zo geregeld is dat ze de content offline moeten halen willen ze in aanmerking komen voor de safehaven clausule.

Als er wordt gezegd dat ze content offline halen zonder verder onderzoek, creëer je een mogelijkheid waarin er wel onderzoek wordt gedaan. Dat wil zeggen dat een bedrijf politieke of zelfs rechtsgeldige uitspraken moet gaan doen. Geen enkel bedrijf gaat dat doen.

Als je in het het verlengde van die zin kijkt:
Dergelijke verwijderingsverzoeken, die gebaseerd worden op de Amerikaanse Digital Millenium Copyright Act, worden veelal gehonoreerd; Steam en GOG hebben een beleid dat DMCA-verzoeken worden gehonoreerd, zonder dat er eerst uitgebreid naar het verzoek wordt gekeken.
Nee ze moeten worden gehonoreerd, dat is wettelijk zo geregeld. De toevoeging van het woordje "veelal" is onnodig. Tenzij een bedrijf 100% zeker weet dat het om een nep verzoek gaat zullen ze het niet honoreren. Als er ook maar een kleine twijfel bestaat dan wel.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2019 13:39 ]