Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:39
Hoi,

Ik heb een Sony Xperia xz1 gekocht, ik zie zojuist in de mailbox van Amazon de informatie erbij dat het een Duitse android versie is, heb daar even niet aan gedacht of rekening mee gehouden.

Ga ik tegen problemen aanlopen? Ik kan hem uiteraard nog annuleren.

Beste antwoord (via rens-br op 03-01-2019 08:32)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 15:24
Android wordt altijd meertaling uitgeleverd. Bij het installeren van de telefoon wordt altijd gevraagd welke Taalinstellingen jij wilt.
Zowel voor typen, alsook in welke taal jij Android wilt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
Android wordt altijd meertaling uitgeleverd. Bij het installeren van de telefoon wordt altijd gevraagd welke Taalinstellingen jij wilt.
Zowel voor typen, alsook in welke taal jij Android wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Dat leek mij ook, verder ook geen problemen met de frequentie banden?

Dank voor je snelle bericht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
Als ik 3 sites mag geloven, waaronder deze (zie URL), dan is dat geen probleem.
Verschil in modellen is meer EU en NON-EU. Niet om verschillende EU modellen.

https://www.techwalls.com...model-number-differences/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Heb hem nu een kleine week en ding werkt prima. Wel raar dat de Android 9 update is teruggetrokken. Volgens sommige websites zou de uitrol nu weer beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijs van Sony
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Gijs van Sony

Bedrijfsaccount Sony Mobile
Chrisje1983 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:59:
Hoi,

Ik heb een Sony Xperia xz1 gekocht, ik zie zojuist in de mailbox van Amazon de informatie erbij dat het een Duitse android versie is, heb daar even niet aan gedacht of rekening mee gehouden.

Ga ik tegen problemen aanlopen? Ik kan hem uiteraard nog annuleren.
In principe loop je niet tegen problemen aan, behalve dat je geen NL Alert zal ontvangen omdat het een Duits toestel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Gijs van Sony schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:53:
[...]

In principe loop je niet tegen problemen aan, behalve dat je geen NL Alert zal ontvangen omdat het een Duits toestel is.
Dat zou eventueel nog opgelost kunnen worden door gewoon een Nederlandse rom te installeren. In principe hoeft daar de bootloader ook niet voor geunlockt worden.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb het even uitgezocht met die *#service# code, en het blijkt dat ik een Frans toestel heb, van mijn toestel is er nog geen update volgens de Xperia rom website link uit de xz1 compact ervaringen topic.

Inderdaad toen ik hem voor het eerst aanzette stonden er twee ik denk Franse telecom apps op.

Ik kan er dus een andere rom op laden met bijvoorbeeld de Xperia pc software? Of is het niet zo makkelijk als ik denk?

Dank voor de reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Chrisje1983 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:27:
Ik heb het even uitgezocht met die *#service# code, en het blijkt dat ik een Frans toestel heb, van mijn toestel is er nog geen update volgens de Xperia rom website link uit de xz1 compact ervaringen topic.

Inderdaad toen ik hem voor het eerst aanzette stonden er twee ik denk Franse telecom apps op.

Ik kan er dus een andere rom op laden met bijvoorbeeld de Xperia pc software? Of is het niet zo makkelijk als ik denk?

Dank voor de reacties
Niet met de Xperia PC software. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar bij Xperia deed ik het vroeger met flashtool en een rom die ik gewoon ergens van het internet plukte.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
Ik heb de telefoon inmiddels geflashed naar de pie 9 Benelux rom, middels newsflasher. De flashtool kreeg een error.

Dank allemaal.
Pagina: 1