Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

desktopic gaming pc upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nickisok
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-10-2024
goedendag,

ik zou graag een advies willen hoe ik mijn huidige systeem kan upgraden. ik gebruik dit momenteel voornamelijk om te gamen, maar ik merk dat ik met bepaalde spellen toch tegen de grens aan begin te lopen (framerate, graphics). Ik heb niet genoeg kennis om de daadwerkelijke bottleneck van mijn set-up te identificeren, en wil in principe alles van onderstaande lijst wat nog goed mee kan meenemen naar het nieuwe systeem.

ik ben niet helemaal thuis in de huidige prijzen, en weet dan ook niet of mijn budget van € 300 à € 400 euro voor een upgrade realistisch is. ik heb verder geen merkvoorkeur.

Mijn huidige set-up bestaat uit:
GTX760-DC2OC-2GD5, grafische kaart
16 GB DDR3-1600 Kit, geheugen
Corsair CX 500W
Intel Core i5-4430,s1150
B85-G43 Gaming, socket 1150 moederbord
3 TB opslagruimte (2 harde schijven)
500 GB Samsung SSD

alle adviezen worden zeer gewaardeerd!

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:25
Tsja.

Het is een beetje koffiedik kijken met de beperkte informatie die je geeft, maar ik gok dat je GPU limited bent. Maar je kan ons helpen door te vertellen welke spellen je speelt, en of je GPU / CPU op 100% staan tijdens het gamen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• nickisok
excuses daarvoor, ik ben niet geheel thuis in de termen en producten. welke informatie zou ik nog meer kunnen geven?

ik ervaar o.a. problemen bij The Witcher 3 en Warhammer Total war 2 (met name de laatste). GPU/CPU heb ik wel eens op 100% gezet, maar daarbij begon de kast toch wel ongezond heet te worden...

• Nat-Water
Die heb je wel eens op 100% gezet? Vertel me, hoe dan?

Als je die spellen speelt, staat dan je CPU of GPU op 100%?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens meten & loggen met Afterburner :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
@MAX3400 Met een beetje Alt - tabben als je in-game zit en naar Prestaties kijken (zeker bij Windows 10) kom je ook een heel eind ;)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Snapt @nickisok wat er allemaal bedoelt wordt met afterburner en ff prestaties kijken?

Met afterburner bedoelt @MAX3400 MSI afterburner, dat programmatje kun je hier vinden : downloads: MSI Afterburner 4.4.0

Programmatje heb je niet perse nodig om te zien wat er op 100% staat, maar je kunt er ook makkelijk de temperaturen van je CPU en GPU mee in de gaten houden.

En @Nat-Water heeft het over de prestaties (of performance wanneer je engelstalige Windows 10 gebruikt) die je kunt vinden in taskmanager :)

Misschien allemaal overbodige info maar ach...is gratis :)

• nickisok
Ik las hem anders denk ik. ik heb de GPU met GPU boost (3.0) overclocked, met een verhit resultaat tot gevolg :). ik zal vanavond een check doen of de CPU, GPU of beide richting de 100% gaat. uit mijn hoofd zit het probleem vooral bij de CPU.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koop je een i7-4770 ipv je i5-4430. 1060 erbij 3-6gb

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 02-01-2019 11:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• nickisok
alle info wordt gewaardeerd :). gelukkig weet ik nog wel wat hier mee wordt bedoeld :). waar de issues concreet liggen en welke stap ik het beste kan nemen zit bij mij de uitdaging :)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:30
Als ik kijk naar de games die je spelt dan gaat een GPU upgrade je het meeste opleveren. De 760 was een leuk kaartje maar komt nu toch wel te kort voor hogere settings. Als je ook nog games als Asassins Creed , BF1 en 5 en Black ops ed. speelt/ wil spelen dan zou je idd kunnen proberen een i7 te scoren.
Dat gaat je zeker helpen. Ik game momenteel met een i7 4770 en een GTX1060 en dat gaat nog prima in alle games.

• nickisok
bedankt allen, ik weet in ieder geval in welke richting ik moet kijken!
Pagina: 1