Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:26
Onze baby begint te kruipen, en ook richting de TV kast met receiver en dergelijken :)
Nu wil ik dit kastje gaan dichtmaken, maar hoe bedien ik dan m'n apparatuur?
Ik gebruik een Logitech Harmony 665 afstandsbediening.
Als ik op de activiteit TV kijken druk, gaat de TV aan, KPN kastje en receiver, en uiteraard allemaal op de juiste ingang. Er worden dus diverse IR commando's verstuurd, dit werkt perfect.

Nu dacht ik aan een IR Extender, bijvoorbeeld deze:
https://www.coolblue.nl/p...xtra-remote-extender.html

Alleen geen idee of zoiets gaat werken. De TV staat op de kast, receiver en KPN kastje in de kast en deze krijgen dus diverse commando's, apparaat aan, HDMI 1, enzovoorts.

Iemand ervaring met IR extenders en een idee of dit uberhaupt zou kunnen gaan werken in combinatie met een Logitech?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik had precies hetzelfde probleem als jou, ik heb dit opgelost met een Harmony HUB, deze heeft standaard twee IR extenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:07
Mijn vader had dit probleem ook, maar niet icm met een klein kindje. Maar hij wilde graag z'n apparatuur uit het zicht hebben. Hij heeft toen inderdaad ook een HUB gekocht. Deze werkt perfect.

Verder werd het kastje waarin alles stond (vooral de horizon box van Ziggo) erg warm. Zelfs zo warm dat dit problemen begon te veroorzaken met oververhitting. Dit terwijl het kastje behoorlijk ruim is.
Dit hebben we toen opgelost met 2x 120mm PC ventilator verbonden met een 12v adapter. 2 Hele stille ventilatoren 1 voor inblazen ander voor uitzuigen. Boven en onderin de kast.
Verder hebben we tussen de adapter en de het stopcontact dit apparaat gezet:
https://www.conrad.nl/p/r...ekker-40-tot-99-c-1373757
Die heeft een losse temperatuur voeler, deze in het kastje gemaakt en ingesteld. Dan draaien de fans niet continu maar houden ze de temperatuur wel netjes constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Danielson schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:20:
Ik had precies hetzelfde probleem als jou, ik heb dit opgelost met een Harmony HUB, deze heeft standaard twee IR extenders.
Moet je deze IR extenders op de apparatuur plakken, of kun je die ook in enige mate ervoor plakken, ergens in de kast zelf?
Er staat ook nog een DVD speler en een Raspberry met IR ontvanger namelijk.
g00gle schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:25:
Mijn vader had dit probleem ook, maar niet icm met een klein kindje. Maar hij wilde graag z'n apparatuur uit het zicht hebben. Hij heeft toen inderdaad ook een HUB gekocht. Deze werkt perfect.

Verder werd het kastje waarin alles stond (vooral de horizon box van Ziggo) erg warm. Zelfs zo warm dat dit problemen begon te veroorzaken met oververhitting. Dit terwijl het kastje behoorlijk ruim is.
Dit hebben we toen opgelost met 2x 120mm PC ventilator verbonden met een 12v adapter. 2 Hele stille ventilatoren 1 voor inblazen ander voor uitzuigen. Boven en onderin de kast.
Verder hebben we tussen de adapter en de het stopcontact dit apparaat gezet:
https://www.conrad.nl/p/r...ekker-40-tot-99-c-1373757
Die heeft een losse temperatuur voeler, deze in het kastje gemaakt en ingesteld. Dan draaien de fans niet continu maar houden ze de temperatuur wel netjes constant.
Hier zat ik ook al aan te denken inderdaad. De temperatuur van de receiver is nu al heel redelijk, dat moet ik wel in de gaten houden.

[ Voor 56% gewijzigd door Ora et Labora op 02-01-2019 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
.

[ Voor 99% gewijzigd door Ora et Labora op 02-01-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ora et Labora schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:14:
[...]

Moet je deze IR extenders op de apparatuur plakken, of kun je die ook in enige mate ervoor plakken, ergens in de kast zelf?

[...]

Hier zat ik ook al aan te denken inderdaad. De temperatuur van de receiver is nu al heel redelijk, dat moet ik wel in de gaten houden.
Ik heb er één in het tv meubel liggen voor de versterken/decoder/xbox en één op het meubel voor de TV! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweepje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-06 13:40
Ora et Labora schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:14:
[...]

De IR extender kan je voor je apparatuur leggen en kan je dus meerdere apparaten mee besturen. Nu stuurt de HUB zelf ook een IR signaal uit. Je kunt dus de HUB in je kastje zetten en de IR blaster voor je TV. Zo kan je dan alles bedienen.

[ Voor 14% gewijzigd door sweepje op 02-01-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:27
De meeste IR extenders werken met een zendertje wat je OP het IR-oogje plakt van van je apparaat. En je hebt twee zendertjes per kabeltje. Het product wat je gevonden hebt bevat echter een IR blaster.
Zoals de afbeeldingen naam al aangeeft, geeft dit een wijdere straal voor meerdere apparaten.

IR blaster

Overigens is dit soort spul een stuk voordeliger via aliexpress te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Danielson schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:20:
Zitten er standaard 2 IR extenders bij?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar https://www.coolblue.nl/p...f=563181&utm_content=2027 zie ik maar 1 extender, maar misschien vergis ik mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ora et Labora schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Zitten er standaard 2 IR extenders bij?

Als ik bijvoorbeeld kijk naar https://www.coolblue.nl/p...f=563181&utm_content=2027 zie ik maar 1 extender, maar misschien vergis ik mij.
Ik heb deze: https://www.coolblue.nl/p...ech-harmony-ultimate.html

Daar zaten er twee bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-07 23:26
Het kan aan mij liggen maar een arduino of iets dergelijkes die simpelweg een IR ledje heeft en een IR sensor voldoet toch ook? Simpelweg wat binnenkomt op de IR sensor afspelen op de IR led. Kost je allemaal bij elkaar nog geen 5 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door CCJJVV op 02-01-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staiv
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 13:56
Pagina: 1