Advies voor een Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintenham98
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-10-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga vooral gamen.

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Ik ga dit systeem vooral gebruiken voor gamen, Youtube en de dagelijkse sleur.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het mag ongeveer 1300,- gaan kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Ik heb nog geen game pc. Dit wordt mijn eerste:)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Het hoeft niet het allerbeste game systeem te worden. Ik heb zelf een 24inch AOC monitor. Ik ga op 1080p gamen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Ik sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik heb eigenlijk geen wensen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik ga misschien licht overklokken. 8)7

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb zelf al een lijstje gemaakt:

Goedemorgen beste mede Tweakers :)

Alsnog de beste wensen!

Goed ik ga beginnen. Ik heb onlangs een game pc samengesteld. Ik weet eigenlijk niet wat jullie ervan vinden? Eventuele tips en tops mogen alsnog!

Even alles op een rijtje:

Kast - Cooler Master MasterBox 5t
Moederbord - Gigabyte GA-Z270N-Gaming 5
Videokaart - Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming D5X 6G (rev 2.0)
Processor - Intel Core i5-7600K
Luchtkoeler voor processor - Cooler Master Hyper 212 LED
Geheugen - Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 2 x 8 GB (16GB totaal)
Voeding - Cooler Master MWE Gold 650 watt
Solid State Drive - Samsung 860 EVO 256GB
Hard Disk Drive - Seagate Barracuda Pro Compute 1TB

Aangezien ik vraag of jullie willen kijken of dit überhaupt wat is voor 1080p gamen? Ik heb zelf een AOC game monitor 75hz 24 inch.

groetjesss 8)7

Beste antwoord (via quintenham98 op 02-01-2019 10:41)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
1300 euro. Je kan voor 300 euro minder al reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019 bouwen, en dan heb je al meer dan wat je nu hebt. Verder blijf ik bij mijn opmerkingen van je vorige topic:
Ik vind 't niet echt een topbuild. Niet duidelijk of je gaat overklokken, maar sowieso is de CPU een oudere. Voeding is veel te zwaar, en SSD weer te duur. Ram kan ook wel een snufje goedkoper - het verschil tussen 3000 MT/s en 3200MT/s is alleen groot in prijs, in prestaties niet.
De 1070 moet je trouwens niet in Nederland kopen, maar lekker in Duitsland: Link

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 02-01-2019 10:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:56
zet je spullen even netjes in een wenslijstje.

Maar zo op het eerste gezicht, lijkt een prebuild van een of ander bedrijf?
Mankeert wel eea aan, ook vraag ik me af wat eea qua prijs doet..
- i5 7600k is een processor van 2 generaties terug met 4 cores en 4 threads.. houdt niet echt over. Beter ga je richting Ryzen 5 2600.
- ik zou persoonlijk naar een rx580 gaan i.p.v. 1060.
- voeding is zwaar overkill, 450W is voldoende

Kijk eens naar de bbg van deze maand op het mainstream game systeem. Zit je nog ruim onder budget ook
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

Je hoeft daar trouwens geen nieuw topic voor te openen. Je kunt gewoon je openingspost wijzigen door op wijzigknkop rechtsboven aan je post te klikken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
1300 euro. Je kan voor 300 euro minder al reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019 bouwen, en dan heb je al meer dan wat je nu hebt. Verder blijf ik bij mijn opmerkingen van je vorige topic:
Ik vind 't niet echt een topbuild. Niet duidelijk of je gaat overklokken, maar sowieso is de CPU een oudere. Voeding is veel te zwaar, en SSD weer te duur. Ram kan ook wel een snufje goedkoper - het verschil tussen 3000 MT/s en 3200MT/s is alleen groot in prijs, in prestaties niet.
De 1070 moet je trouwens niet in Nederland kopen, maar lekker in Duitsland: Link

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 02-01-2019 10:39 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!