Mijn vraag:
Sinds een aantal dagen aan het troubleshooten met een verbinding die wegvalt. Bedraad lijkt altijd goed te werken, draadloos op laptop (Win10 en Win7 gaat ook goed) maar Apple devices zoals iPad en iPhones willen wel verbinden maar na enige tijd (varieert van 5-30 min) valt het internet weg. WiFi verbinding is nog in stand maar er word een verkeerd IP uitgedeeld. De Range is ingesteld als een standaard router: 192.168.0.1 - 199
Op het moment dat de verbinding wegvalt worden er 192.168.256.*** adressen uitgedeeld aan de iOS apparaten. (lijkt erop dat ze dus geen IP krijgen en zelf eentje toewijzen)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ziggo internet verbinding (laagste pakket), standaard Ubee modem (type weet ik even niet uit mijn hoofd)
TP link ARCHER C2 AC900
Win10, Win7 laptop, iPhones en iPad (up-to-date)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ziggo gebeld en modem staat netjes in bridge modes
Andere router (vorige was een oudere TP link)
Kanalen gewisseld van zowel 2,4ghz als 5ghz
Bedraad valt niet weg, ook de beide laptops blijft het internet op werken. Het zijn puur de iOS devices die plots wegvallen.
Vast IP op de iOS devices werkt wel, maar dit is ook tijdelijk helaas..
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr
Erik
Nog de beste wensen voor iedereen!
Sinds een aantal dagen aan het troubleshooten met een verbinding die wegvalt. Bedraad lijkt altijd goed te werken, draadloos op laptop (Win10 en Win7 gaat ook goed) maar Apple devices zoals iPad en iPhones willen wel verbinden maar na enige tijd (varieert van 5-30 min) valt het internet weg. WiFi verbinding is nog in stand maar er word een verkeerd IP uitgedeeld. De Range is ingesteld als een standaard router: 192.168.0.1 - 199
Op het moment dat de verbinding wegvalt worden er 192.168.256.*** adressen uitgedeeld aan de iOS apparaten. (lijkt erop dat ze dus geen IP krijgen en zelf eentje toewijzen)
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ziggo internet verbinding (laagste pakket), standaard Ubee modem (type weet ik even niet uit mijn hoofd)
TP link ARCHER C2 AC900
Win10, Win7 laptop, iPhones en iPad (up-to-date)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ziggo gebeld en modem staat netjes in bridge modes
Andere router (vorige was een oudere TP link)
Kanalen gewisseld van zowel 2,4ghz als 5ghz
Bedraad valt niet weg, ook de beide laptops blijft het internet op werken. Het zijn puur de iOS devices die plots wegvallen.
Vast IP op de iOS devices werkt wel, maar dit is ook tijdelijk helaas..
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr
Erik
Nog de beste wensen voor iedereen!