Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegvallen verbinding icm verkeerd IP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BoonZ_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-07 14:34
Mijn vraag:
Sinds een aantal dagen aan het troubleshooten met een verbinding die wegvalt. Bedraad lijkt altijd goed te werken, draadloos op laptop (Win10 en Win7 gaat ook goed) maar Apple devices zoals iPad en iPhones willen wel verbinden maar na enige tijd (varieert van 5-30 min) valt het internet weg. WiFi verbinding is nog in stand maar er word een verkeerd IP uitgedeeld. De Range is ingesteld als een standaard router: 192.168.0.1 - 199
Op het moment dat de verbinding wegvalt worden er 192.168.256.*** adressen uitgedeeld aan de iOS apparaten. (lijkt erop dat ze dus geen IP krijgen en zelf eentje toewijzen)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ziggo internet verbinding (laagste pakket), standaard Ubee modem (type weet ik even niet uit mijn hoofd)
TP link ARCHER C2 AC900
Win10, Win7 laptop, iPhones en iPad (up-to-date)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ziggo gebeld en modem staat netjes in bridge modes
Andere router (vorige was een oudere TP link)
Kanalen gewisseld van zowel 2,4ghz als 5ghz
Bedraad valt niet weg, ook de beide laptops blijft het internet op werken. Het zijn puur de iOS devices die plots wegvallen.
Vast IP op de iOS devices werkt wel, maar dit is ook tijdelijk helaas..

Alvast bedankt voor de hulp.
Gr
Erik

Nog de beste wensen voor iedereen!

Beste antwoord (via BoonZ_ op 06-01-2019 18:50)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk een Mediabox XXL staan?

Zo ja, WiFi en dhcp uitschakelen op deze box.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

256 in je IP? Dat zou errug interessant zijn.

Is er voor de Archer een firmware update toevallig te vinden? Staat er eventueel iets in de logging van de Archer?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BoonZ_
Bedankt Max voor het meedenken. Ja zoals ik het zie is dat het iOS device gewoon de verbinding af kapt, en daarna zelf er maar een range van maakt... die logging ga ik even naar kijken zo snel mogelijk. Het is bij vrienden thuis dus ik kan er zelf nu even niet bij.

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:51
Er is een bug m.b.t. IOS 12.1 en verbindingsproblemen met de WiFi. Zelf geen last van maar mogelijk zit hier voor jou het probleem!?

Misschien kan je tijdelijk een fixed IP instellen op de IOS apparaten?

[ Voor 2% gewijzigd door a.boogerd op 02-01-2019 10:09 . Reden: dubbel "voor jou" ]

• BoonZ_
Hallo Boogerd, dit is een optie inderdaad, ik zal mijn topic aanpassen want een vast IP werkt wel. Maar dit is lastig om ingesteld te houden natuurlijk. Bedankt voor het meedenken. Gr
Erik
a.boogerd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:09:
Er is een bug m.b.t. IOS 12.1 en verbindingsproblemen met de WiFi. Zelf geen last van maar mogelijk zit hier voor jou het probleem!?

Misschien kan je tijdelijk een fixed IP instellen op de IOS apparaten?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

BoonZ_ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:25:
Hallo Boogerd, dit is een optie inderdaad, ik zal mijn topic aanpassen want een vast IP werkt wel. Maar dit is lastig om ingesteld te houden natuurlijk.
[...]
Want? Je maakt gewoon een static aan in de DHCP-scope op MAC adres; je moet niet in de devices statics neerzetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Want? Je maakt gewoon een static aan in de DHCP-scope op MAC adres; je moet niet in de devices statics neerzetten.
Dat werkt niet als:
Bedankt Max voor het meedenken. Ja zoals ik het zie is dat het iOS device gewoon de verbinding af kapt, en daarna zelf er maar een range van maakt... die logging ga ik even naar kijken zo snel mogelijk. Het is bij vrienden thuis dus ik kan er zelf nu even niet bij.
Op dat moment blijft het iOS device dus nog zelf z'n adressen aanmaken en is een fixed adres in DHCP instellen hetzelfde als tegen een muur praten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BoonZ_ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:26:
...
Op het moment dat de verbinding wegvalt worden er 192.168.256.*** adressen uitgedeeld aan de iOS apparaten. (lijkt erop dat ze dus geen IP krijgen en zelf eentje toewijzen)
...
Nou zitten ze bij Apple af-en-toe hele domme dingen te doen, maar dat ze een zelf een adres in 192.168.256.0/24 toekennen lijkt me heel erg sterk. Verifiëer in ieder geval of dit niet toevallig 169.254.0.0/16 is; de standaard APIPA range. Als het een ander adres is, dan zit er nog een ander apparaat in het netwerk dat voor DHCP speelt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30
BoonZ_ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:26:
Mijn vraag:
Sinds een aantal dagen aan het troubleshooten met een verbinding die wegvalt. Bedraad lijkt altijd goed te werken, draadloos op laptop (Win10 en Win7 gaat ook goed) maar Apple devices zoals iPad en iPhones willen wel verbinden maar na enige tijd (varieert van 5-30 min) valt het internet weg. WiFi verbinding is nog in stand maar er word een verkeerd IP uitgedeeld. De Range is ingesteld als een standaard router: 192.168.0.1 - 199

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ziggo internet verbinding (laagste pakket), standaard Ubee modem (type weet ik even niet uit mijn hoofd)
TP link ARCHER C2 AC900
Win10, Win7 laptop, iPhones en iPad (up-to-date)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ziggo gebeld en modem staat netjes in bridge modes
Andere router (vorige was een oudere TP link)
Kanalen gewisseld van zowel 2,4ghz als 5ghz
Bedraad valt niet weg, ook de beide laptops blijft het internet op werken. Het zijn puur de iOS devices die plots wegvallen.
Vast IP op de iOS devices werkt wel, maar dit is ook tijdelijk helaas..

Alvast bedankt voor de hulp.
Gr
Erik

Nog de beste wensen voor iedereen!
Als het device een APIPA adres genereert is dit nooit in de 192.168.0.0/16 reeks maar in de 169.254.0.0/16. Tenzij je het IP adres niet goed hebt over getikt lijkt het er eerder op dat je een dubbele Router / DHCP server hebt in je netwerk.

• rdfeij
  • Laatst online: 21-11 16:47
Shinji schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:23:
[...]

Als het device een APIPA adres genereert is dit nooit in de 192.168.0.0/16 reeks maar in de 169.254.0.0/16. Tenzij je het IP adres niet goed hebt over getikt lijkt het er eerder op dat je een dubbele Router / DHCP server hebt in je netwerk.
klopt maar een 192.168.256.x wordt zeker niet door een router uitgedeeld.....
Dus tenzij een typfout gaat er iets goed mis.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30
rdfeij schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 11:28:
[...]

klopt maar een 192.168.256.x wordt zeker niet door een router uitgedeeld.....
Dus tenzij een typfout gaat er iets goed mis.
Die 256 zag ik sowieso al als typefout inderdaad ;)

• BoonZ_
Denk dat je hier een punt hebt! Ik heb het 30 dec bekeken en vandaag ingetikt op tweakers, dus het kan zijn dat mijn geheugen een klap heeft gehad na alle gezelligheid van afgelopen dagen :) Ik ga het ff dubbelchecken. Router zit rechtstreeks gekoppeld aan het modem welke in bridgemodus is gezet (1 poort is maar actief van het modem, dus dit lijkt me ok) Voor de rest geen routers aanwezig in huis bij hun.
[...]

• BoonZ_
Heb even gevraagd om een screenshot en je hebt denk ik grotendeels gelijk, de iPhone van haar geeft namelijk aan: IPv6 adres: 2 adressen .... in eerste instantie staat dit er niet maar zodra het internet dus wegvalt komt dat er te staan bij de netwerksettings van de iPhone. Het IP wat de telefoon dan krijgt is: 192.168.192.53
[...]

Acties:
  • Beste antwoord

• Vorkie
  • Niet online

• BoonZ_
deze hebben ze, maar niet aangesloten op het netwerk.
Vorkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:24:

• Vorkie
  • Niet online
BoonZ_ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:34:
deze hebben ze, maar niet aangesloten op het netwerk.
[...]
De IP reeks is wel eentje van de Mediabox, 192.168.192.x

• BoonZ_
Yep ik zag het net op het forum van Ziggo. Ik heb ze geprobeerd te bereiken, maar geen reactie. Morgen ga ik heen om zelf te controleren of deze is aangesloten. Bedankt voor de tip! Dit kon wel eens iets zijn. Ik ga het WiFi signaal helemaal uitschakelen in ieder gevan van de Mediabox.
Vorkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:17:
[...]

De IP reeks is wel eentje van de Mediabox, 192.168.192.x

• BoonZ_
Bedankt! probleem is opgelost, ben er geweest en bleek dat inderdaad deze was aangesloten. De boel uitgeschakeld en probleem is helemaal weg. Super bedankt allen voor het meedenken!
Vorkie schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:24:

Pagina: 1