Video+digital audio to hdmi?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Bestaan er eenvoudige kastjes die van composite/svhs video + digital audio naar hdmi kunnen omzetten.???

De reden: ik heb nog een laserdisc speler (jawel,,,,met die grote platen) en die heeft composite video (of shvs) en naast analoge audio ook digital out (optical)

Nu vind ik wel kastjes die van composite video + analoog audio naar hdmi converteren.
Ik kan echter geen kastjes vinden die van composite video + digital audio naar hdmi converteren.

Nu heb ik ook een versterker die dit allemaal kan maar de laserdisc speler staat niet aangesloten (ruimte gebrek) en een eenvoudige hdmi stekker kan het leven simpel maken aangezien ik deze dan aan de voorkant van de versterker kan proppen in het geval ik de LD speler weer eens aansluit (voor met name muziek LD's want de meeste films zijn ondertussen via Netflix in betere kwaliteit te bekijken :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom wil je perse van de digitale uitgang gebruik maken? Dat maakt je zoektocht ongeveer onmogelijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Alleen met RGB ingangen...
Afbeeldingslocatie: https://www.okaphone.nl/product/images/KN-HDMICON10.JPG
Dit is een Component (RGB) met SPDIF ingangen naar HDMI out convertor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
JvS schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:34:
Waarom wil je perse van de digitale uitgang gebruik maken? Dat maakt je zoektocht ongeveer onmogelijk.
Ik heb nog wat DTS laserdiscs en daarvoor heb je digital out nodig (nog mooier als zo'n kastje ook nog coax digital in zou hebben zodat ik mijn AC3-RF modulatortje kan aansluiten voor Dolby Digital).

Maar het is wel allemaal een gedoe en mag zeker geen kaptalen kosten.

Ik kan in principe composite+analoog audio gewoon aan de voorkant van de versterker proppen (het is de zeer uitgebreide Denon 4311) en het gaat voornamelijk nog om wat muziek laserdiscs en die hebben geen DTS of Dolby Digital. Met andere woorden: voor die paar keer per jaar dat ik de speler van zolder haal en aansluit goed genoeg.... was alleen benieuwd of er een simpele EN goedkope converter was.... 'nee' is ook een antwoord :-)