Lichtsensor in buitenlamp vervangen door bewegingssensor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-04 18:38
Vanuit de nieuwbouw is aan de schuur een buitenlamp gemonteerd. Op zich prima, maar deze werkt op een lichtsensor waardoor de lamp de hele avond en nacht aan is. Nog afgezien van het onnodige energieverbuik is het ook zwaar irritant, omdat het licht de slaapkamer in schijnt en de lamp heeft ook geen schakelaar 8)7

Is het mogelijk om de lichtsensor te vervangen door een bewegingssensor? En zo ja, hoe moet ik dat doen (ben technisch niet heel handig)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Wat voor lamp zit erin? Als het een TL/PL-lamp is, dan is een bewegingssensor niet bevorderlijk voor de levensduur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
ThinkPadd schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:15:
Wat voor lamp zit erin? Als het een TL/PL-lamp is, dan is een bewegingssensor niet bevorderlijk voor de levensduur :)
Volgens mij een TL lamp, ik zal vanavond eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik zou overwegen er een bewegingssensor bij te zetten. Als je alleen een bewegingsensor hebt gaat de lamp overdag ook steeds aan. De combinatie van licht en beweging is fijn. Uiteraard alleen als er een lamp in zit die tegen regelmatige schakelen kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Sethro op 02-01-2019 09:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:42

Theo

moederbord

Als het een TL lamp is kun je wellicht beter de gehele lamp verwijderen en vervangen voor een lamp met sensor. TL is meer gemaakt om veel en lang te branden, niet om 10 keer per avond 30 seconde te branden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tjqBakVSXzeob8klSSz2Hz67/medium.png

Zo ziet de lamp er uit. Het is inderdaad een TL lamp lijkt me, maar deze zal erg weinig aan/uit gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs..
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-06 21:52
Dat is inderdaad een TL, die houdt er niet van om vaak geschakeld te worden. Zou kijken naar een andere lamp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilzTech
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-10-2024
Eventueel iets in deze richting gebruiken: https://leddream.nl/konst...aar-bewegingsmelder-zwart ?

Combinatie van een schemerschakelaar, tijdschakelaar en bewegingsmelder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:46
gewoon vervangen voor een lamp van de karwei of de gamma met sensor ( eigen merk)

kost 20 euro dacht ik werkt prima
Pagina: 1