PC start niet op na clean install Windows10 Home 64 bits

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Omdat PC niet meer wilde opstarten heb ik eerst via opstartherstel in srttrail.txt gevonden dat bootres.dll beschadigd was. Bij mijn pogingen dit te herstellen raakte ik van de regen in de drup en besloot ik tot een clean install met Windows Media Creation Tool.
Al tijdens het installeren kreeg ik vreemde verschijnselen. Tegen het einde van de installatie krijg je onder “services” nog wat vragen gesteld. Als ik daar niet snel genoeg antwoordde, werd de installatie afgebroken en moest ik opnieuw beginnen.
Uiteindelijk lukte de installatie en kwam de tekst in beeld: “Windows wordt nu voor je geconfigureerd”. Daarna volgde een zich steeds herhalende herstart die eindigt in een zwart scherm.
Als ik na opstartherstel weer een srttrail.txt opvraag krijg ik als hoofdoorzaak van het probleem de tekst: “De opstartstatus geeft aan dat het besturingssysteem is gestart.”

Ik heb ondertussen de BIOS geflasht naar de nieuwste versie en talloze keren de hele procedure herhaald, zonder resultaat. Overigens lukt het wel om in de veilige modus te komen.
Ter controle heb ik nog een oude versie van Windows 7 geïnstalleerd en die startte na installatie gewoon zonder problemen op.
Wie kan mij hier verder helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: MSI A78M-E45
(BIOS E7721 AMS v.25.6)
Processor: AMD Athlon ™ x4 760K Quad Core
Grafische kaart : AMD Radeon ™ R9 270 series Club 3D
Netwerkadapter: Realtek 1000M Link Speed
Windows 10 Home 64 bits

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Met een SSD zou je de ACHI mode aanzetten, misschien helpt dat.
Anders een nieuwe image maken met microsoft download tool.
Zorg ervoor dat je wel weet of je * uefi of legacy * install moet uitvoeren (of anders kijken op welke instelling het staat in je bios)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
Dank voor jullie antwoorden. Inmiddels ben ik iets wijzer geworden, maar nog niet tot een definitieve oplossing geraakt. Op een ander forum kreeg ik de tip om eerst te installeren zonder het netwerk te activeren. Ik heb zonder netwerkkabel aan te sluiten Windows 10 aan de praat gekregen, echter als ik verbinding maak met het netwerk wordt Windows in no time afgesloten, d.i. na een paar minuten. Ik vrees voor een besmetting met een trojan of iets dergelijks. Ik probeerde meteen Internetbeveiliging te installeren, maar halverwege dat proces sloot Windows al af. hoe los ik dat op? Ziggo Safe Online laat zich niet installeren in de veilige modus.
Moet ik de hele HDD leeg maken? Zou jammer zijn, want er staat veel data op die ik liever bewaar.
Overigens heb ik steeds wel alle systeempartities verwijderd als ik ging installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Haal - eventueel op een andere PC - een virusscanner op die je de hele PC (inclusief alle te bewaren data) laat scannen... gewoon lekker offline. Zorg er ook voor dat je installatie-medium zijn shizzle bij Microsoft vandaan haalt en gebruik geen evaluatie-kopieen vanaf andere lokaties.

Verder... je zou kunnen kijken in het logboek waarom je windows afgesloten wordt...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
Inmiddels heb ik de hele HDD grondig schoongemaakt met D-Ban, deed hij 9 uur over. Geen resultaat, helaas ...:-((
Ik denk dat mijn netwerkadapter de geest gegeven heeft. Wel vreemd dat hij het wel doet in safe mode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
Andere netwerkadapter gebruikt, maakt geen verschil. Een totaal raadsel.
Zodra ik internet aansluit sluit de PC binnen 1 minuut af en start vervolgens steeds op naar een zwart scherm. In veilige modus doet internet het wel en sluit hij niet af. Wie het weet mag het zeggen. Ik ga nog een andere grafische kaart proberen, maar betwijfel of het daar aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
Andere grafische kaart geleend en bingo! PC doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resolving corrupted bootres.dll file in Windows 10 can be fixed by running the System File Checker in Safe Mode. You can run the SFC command by following these instructions. As first step just Boot your PC into Safe Mode, and press Win + R to initiate Run. Write in cmd in the field and click Enter. Here after opening Command Prompt, write in sfc /scannow. The instruction will begin a system scan which will take some time before it ends. Press https://appuals.com/how-to-fix-corrupt-bootres-dll-file-on-windows-10/ to learn a lot more. At the end, you will see the following results:Windows Resource Protection did not find any integrity violations, Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them, Windows Resource Protection found corrupt files but was not able to resolve some of them.
Pagina: 1