Kan ik mijn bestanden nog herstellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1070953

Topicstarter
Ik zet mijn foto's elke maand van mijn telefoon op de computer. Ik dacht ik doe eens makkelijk en maak alvast een apart mapje op mijn telefoon voor alle foto's die ik op mijn computer wil hebben. Hierin deed ik al mijn Whatsapp foto's, bewerkte foto's, zelf genomen foto's. Bij die laatste heb ik nu een probleem. Toen ik op mijn computer het mapje knippen-pakken vanaf mijn SD-kaart naar mijn Onedrive map op mijn computer deed (had natuurlijk gewoon kopiëren-pakken moeten doen) ging er iets mis met deze zelf genomen foto's (kwam ik later pas achter). Ze zijn er nog wel, maar als ik ze open staat er dat dit bestand niet ondersteund wordt en als ik bij eigenschappen kijk staat er dat de grote van het bestand 0 is, erg raar. Het type bestand is: 'JPG File (.jpg)' hetzelfde als de mijn andere foto's die het wel gewoon doen (de ontvangen Whatsapp foto's). Ook heb ik al geprobeerd om ze terug te zetten op mijn telefoon, maar dan kan ik ze ook niet meer zien. Op het moment ben ik ze kwijt. Ik gebruikt Footej camara om foto's te maken, omdat mijn telefoon alleen deze ondersteund. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Wel raar, want heb eerder ook foto's geüpload en die zijn wel goed overgekomen, alleen nog nooit zo'n grote map tegelijkertijd geüpload. Misschien heeft het daar mee te maken? Is er nog een mogelijkheid om mijn foto's te herstellen?

Gr. Bryan

Beste antwoord (via Anoniem: 1070953 op 02-01-2019 17:34)

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:42

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

nooit knippen-plakken maar gewoon kopieren en daarna bestanden verwijderen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Probeer ze eens met irfanview te openen, die detecteert over het algemeen of het bestand de juiste benaming/header heeft. en stelt de juiste voor dat zal je wellicht iets in de juiste richting sturen (heeft ook een batch rename optie)

extra tip copieer de bestanden eerst in aparte map en test daar ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00
En een backup regelen, dan had je nu meerdere kopieën gehad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:42

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

nooit knippen-plakken maar gewoon kopieren en daarna bestanden verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Ze zijn er nog wel, maar als ik ze open staat er dat dit bestand niet ondersteund wordt en als ik bij eigenschappen kijk staat er dat de grote van het bestand 0 is, erg raar. Het type bestand is: 'JPG File (.jpg)' hetzelfde als de mijn andere foto's die het wel gewoon doen (de ontvangen Whatsapp foto's).
Filegrootte 0 resulteert altijd in een error bij openen omdat dat niet volgens het verwachtte bestandsformaat is. Het niet herkennen is dus een gevolg van het leeg zijn van de file.

Ik denk dat je het wel kunt vergeten.

Ik weet niet of de originele foto's ook op je SD-kaart stonden, dan kun je nog kijken of je iets kunt recoveren van de SD-kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:47
Staat dat mapje op een SD kaart?

If so, gooi Recuva daar eens over heen. En desnoods fastformat je dat SD kaartje even.

Maar die foto's zullen nog wel eens op je telefoon kunnen staan.

heul vroeger was het verwijderen van bestanden op de pc nix anders dan er een ? voor te zetten, dan werden ze "onzichtbaar". Alle herstelproggies van toen konden daar mee overweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

Je hebt ook niet toevallig Google Foto's draaien? Die maakt namelijk direct een backup van je foto's in Google Drive.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:25:
Je hebt ook niet toevallig Google Foto's draaien? Die maakt namelijk direct een backup van je foto's in Google Drive.
Dit kan overigens ook met OneDrive, of Dropbox gebeurd zijn, als je die wel gebruikt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-05 15:57
Volgens je TS mis je alleen de foto's van de laatste maand. Zorg eerst eens dat je een backup maakt (dus geen kopie, een backup!) van alle foto's die je nog wel hebt.
Daarna laat je Recuva los op je SD-kaartje. Van wat je nog kunt redden maak je ook een backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14
Al in Google Foto's gekeken? Als het een Android telefoon is tenminste. Veel mensen hebben backups daarin gewoon aan staan zonder dat ze het weten... kan je ze daar vandaan halen, wel iets mindere kwaliteit waarschijnlijk.

Edit, zie nu dat @sjaool het al voorstelde :+

[ Voor 10% gewijzigd door royduin op 02-01-2019 16:56 ]

Pagina: 1