Vraag

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Voor mijn vriendin ben ik op zoek naar een vervanging van haar defecte OneplusX. Ze is niet heel erg veeleisend. Ze doet maar een paar dingen met een telefoon;
  • netflix (in de trein)
  • whatsapp
  • internet (nu.nl etc)
  • bellen
  • sporadisch een foto .
-haar voorkeur is een telefoon van rond de 250 euro (kan het nog wel rekken tot 400 maar een 'dure' telefoon vind ze niet prettig om mee rond te lopen)
-kijkt vooral netflix dus scherm moet in orde zijn
-geen glazen achterkant (ze had al barst in de Oneplus X)
-minimaal 32 GB zodat niet elke week dat ding hoef op te schonen

Nokia 7 Plus leek mij voor haar heel aardig. Echter er staat in elke review dat de helderheid tegenvalt en je er buiten niets op kunt zien. Heb het nagevraagd en de huidige Oneplus X was al wat lastig in de trein bij felle zon te bekijken, deze zou nog wat slechter zijn. De Nokia 8.0 vond ze heel lelijk. De 8.1 krijgt een glazen achterkant dus die valt daardoor ook weer af. De Nokia 7.1 zou een beperkte accu duur hebben (400 ipv 680 minuten). De Nokia 6 deed het in de winkel niet dus daar heb ik niet van kunnen vaststellen of die vlot is.

Motorola One leek heel aardig met 64 GB voor een schappelijke prijs, maar het scherm was wat flets (720p) en de achterkant lijkt kwetsbaar. De G5 plus is beter, maar kwam fors over qua formaat.

De Samsung A7 zag er in de winkel aardig uit maar hardware.info was er in ieder geval niet enthousiast over. De camera zou slecht zijn en de accu duur ook. Wellicht is de Samsung A8 een betere optie, mist wel 32 GB en is zo te zien dikker. Een S8 zou qua budget net kunnen maar heeft ook weer een kwetsbare achterkant en schermrand.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Alle reacties

• kamerplant
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

kamerplant

lekker toch

Ik zou een iPhone 6S kopen als ik dit zo lees. Goed scherm en voldoet aan je requirements.

• Nevernoid
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
Xiaomi mi a2 lijkt een goede keuze en heeft een mooie prijs.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 13:58
Xiaomi pocophone F1. Wel boven het budget. Maar plastic achterkant, dus wat minder breekbaar. Enige nadeel is dat de pocophone F1 geen NFC heeft. Bovendien heeft de pocophone F1 gewoon high-end hardware aan boord en dat voor 300-350 euro.

• The_Anarchist
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 21-09 16:00
Mogelijk nadeel; de Xiaomi ondersteunt netflix niet in HD ivm ontbreken widevine level 1.

De Honor 10 zou wellicht wat zijn maar heeft met de update naar Pie ook geen widevine leve 1 meer lees ik.

• sdk1985
  • Nu online
gast schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:28:
Ik zou een iPhone 6S kopen als ik dit zo lees. Goed scherm en voldoet aan je requirements.
Out of the box! Ze heeft nog nooit een IPhone gehad, ik ga eens vragen of ze dat wil overwegen. Ze is momenteel herstellende van een hersenkneuzing dus het zou 'too much' kunnen zijn omdat ze 0 ervaring met ios heeft. Dus kan zijn dat ze dit niet ziet zitten.
Nevernoid schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:36:
Xiaomi mi a2 lijkt een goede keuze en heeft een mooie prijs.
Mist helaas 3.5mm aansluiting die wel nodig is om Netflix in de trein te kijken.

• Ludwig005
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13:30
@sdk1985
je kunt ook met bluetooth hoofttelefoon luisteren in de trein.
de galaxy A8 heeft ook een glazen achterkant.

[Voor 23% gewijzigd door Ludwig005 op 02-01-2019 14:11]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:58
Glazen achterkant kun je met een goede case opvangen.
Samsung Amoled schermen doen het goed met Netflix kijken qua laag stroomverbruik en in donkere modus (zwarte pixels staan uit), maar vreet relatief veel stroom met web browsen.
LCD schermen is net andersom, die zijn zuiniger met Webbrowsen maar verbruiken meer met Netflix kijken.

Gezien je schrijft dat ze veel Netflix kijkt is de vraag of dat echt veel is in verhouding met internetten. Zo ja, dan zou ik zeker een Samsung aanhouden en eventueel met een stevige case de breekbare achterkant opvangen.

• TimBC
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 01:59
Als ik zo snel in de pricewatch kijk dan vind ik maar een handjevol telefoons die aan je eisen voldoen. Als je vriendin veel netflixt zou ik een (am)oled scherm toch aanraden.
Je kan de eerste generatie pixel of pixel xl telefoons proberen, de schermen ervan schijnen wel problemen te hebben.

Heb zelf een ZTE Axon 7, prachtding is het. 1440p Amoled scherm, front facing speakers en headphone jack output is fenomenaal. Moet helaas zeggen dat de batterijduur niet top is (rond de 5 uur sot als die nieuw is) en software support ook de wensen over laat (bovendien zijn de custom roms ook niet top). Maar nieuw is die nu 270 euro.

Voor de rest is het echt een prachtding, gebruik hem nogsteeds dagelijks met plezier (batterij is bij mij wel aan vervaning toe). LG V30 is ook een optie maar die zit wel aan de dure kant.
Anders lijkt me een samsung telefoon (met glazen achterkant..) toch de beste optie, dan moet er maar een case omheen. Draadloos laden werkt eenmaal niet door metaal heen dus veel fabrikanten gebruiken glas.

Voor de rest zou je ff moeten googlen of de telefoons goed netflix ondersteunen, ik meen me te herinneren dat je telefoon een soort drm certificatie nodig heeft, anders speelt netflix niet hoger dan 480p...

• Tervueren
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06:41
Als je graag bij samsung blijft (zijn allemaal mooie ledschermen)
Is de A8 een mooi toestel, maakt redelijk tot goede foto's en is snel genoeg voor de dingen die je opnoemt.
Als je updates minder belangrijk vind......een S7 ?
Iets betere camara, iets sneller en ook wel iets "ouder"
Maar nog steeds een goed toestel.

[Voor 8% gewijzigd door Tervueren op 03-01-2019 15:05]

• Christiaan99jl
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07-09 21:28
Kijk anders eens naar de Oppo A3. Voldoet ook aan de genoemde eisen alleen iets boven budget

pricewatch: Oppo A3 Zwart

• mstx
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb vorig jaar m'n OPX vervangen door een A8, geen spijt van gehad. :)

• Zertaxka
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Heb zelf zowel een Nokia 7 Plus als de Samsung A8 gekocht.
De Nokia gebruik ik zelf als dagelijks toestel en voor het gene wat je vriendin er mee wil zou die meer dan voldoen. In volle zon gaat elk toestel in deze prijs klasse het moeilijk hebben.
De A8 heb ik zelf 2 weken geprobeerd (nu bij stiefmoeders). Vond het een mooi toestel die eigenlijk redelijk vergelijkbaar is met de Nokia. Uiteindelijk vond ik Andoid One echter veel belangrijker dan de Bloatware van Samsung. Gelukkig is het al veel minder bloatware dan de Galaxy S6 die ik ervoor had.
Met de Nokia ben je dus nog ruim 2 jaar verzekerd van software updates, met de A8 is dat wat minder vanzelf sprekend.
Mijn keuze is de Nokia 7 Plus, al is de A8 ook een goed toestel voor hetgene wat ervan gevraagd wordt.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

• Gondrez
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 18-09 12:35
Pocophone f1 is een aanrader, voor die prijs de meest recente snapdragon 845, geen glazen achterkant, headphone jack, full hd scherm, zeer goede camera, 4000 mah batterij. En het geheugen is uitbreidbaar.

• sdk1985
  • Nu online
Zertaxka schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:33:
Heb zelf zowel een Nokia 7 Plus als de Samsung A8 gekocht.
De Nokia gebruik ik zelf als dagelijks toestel en voor het gene wat je vriendin er mee wil zou die meer dan voldoen. In volle zon gaat elk toestel in deze prijs klasse het moeilijk hebben.
De A8 heb ik zelf 2 weken geprobeerd (nu bij stiefmoeders). Vond het een mooi toestel die eigenlijk redelijk vergelijkbaar is met de Nokia. Uiteindelijk vond ik Andoid One echter veel belangrijker dan de Bloatware van Samsung. Gelukkig is het al veel minder bloatware dan de Galaxy S6 die ik ervoor had.
Met de Nokia ben je dus nog ruim 2 jaar verzekerd van software updates, met de A8 is dat wat minder vanzelf sprekend.
Mijn keuze is de Nokia 7 Plus, al is de A8 ook een goed toestel voor hetgene wat ervan gevraagd wordt.
Ben oprecht benieuwd hoe One gaat bevallen. De ervaring leert dat snel naar een nieuw OS gelijk staat met veel bugs. Dat lijkt ook niet vendor specifiek te zijn. In het S9 topic zag ik ook talloze problemen voorbij komen van users die hoger zijn gegaan dan Android 8. Persoonlijk heb ik liever een uitontwikkeld OS dan een experimenteel OS in de eerste weken dat het uit komt. AndroidOne zou voor mij alleen werken als ik bijvoorbeeld zo'n update 6 maanden kan uitstellen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee