Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Wees specifiek en noem merk en model
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
- Excel, Access, Power BI
- Archiveren
- Huis tuin en keuken gebruik
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
- Ongeveer €800 €700 moet voldoende zijn.
- Ik zet ‘m zelf in elkaar.
Wees specifiek en noem merk en model
- 24” beeldscherm
- 2 HDDs 1TB en 2TB
- Tobo en muis
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
- SSD voor systeem en programma’s.
- CPU met IGP.
- Goede audiochip: ALC1220
- 16GB RAM: wellicht overkill, maar zal ervoor zorgen dat de PC langer meekan.
- Mogelijk later een dedicated GPU om te gamen.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
- Intel i5 CPU voor de IGP en de goede basis als ik uitbreid met een dedicated GPU.
- FD Define Mini C voor de kwaliteit en geluidsdemping.
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
- Stil
- Zuinig
- Micro-ATX en FD Define Mini C: staat goed op een bureau
- Audio chip ALC1220
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
- Nee.
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
- Ik ben vooral benieuwd wat jullie van het systeem vinden. Al sinds de release van de Intel i5 8400 ben ik bezig met het bouwen van dit systeem, waarbij ik sinds kort heb gekozen voor een micro-ATX formaat.
- Hieronder de lijst. Mobo vond ik het lastigst, omdat er weinig micro-ATX mobo’s zijn met een ALC1220 én een goede prijs.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Boxed | € 202,99 | € 202,99 |
| 1 | Asus Strix B360-G GAMING | € 107,- | € 107,- |
| 1 | Fractal Design Define Mini C Window | € 69,43 | € 69,43 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Seasonic Focus Gold 450W | € 63,25 | € 63,25 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 628,07 | |