Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:35

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Vandaag heb ik geprobeerd een Sony UBP-X700 bluray speler aan te sluiten op mijn Pioneer Kuro KRL-37V TV, via een HDMI ingang.

Helaas, de TV gaf aan dat het signaal dat binnenkomt via de HDMI niet in orde is. Wel staat er in de rechterbovenhoek kort de HDMI poort ID en 60Hz.

In eerste instantie dacht ik aan foute instellingen, maar daar aan sleutelen bracht geen resultaat.

Nu is er ook een Humax IHDR-5200C aangesloten, ook via HDMI. Eerst heb ik de 2 HDMI kabels achterop de TV gewisseld: fout gaat mee met de kabel naar de Sony speler.

Als laatste heb ik de HDMI kabel van de Humax op de Sony gezet en warempel, het werkt en ik heb beeld.

Het probleem zit blijkbaar is de HDMI kabel die ik voor de Sony heb gekocht: een 4K geschikte kabel met ethernet.

Waarom werkt het niet met deze kabel? Heb altijd gedacht dat HDMI backward compatible is; alleen bepaalde nieuwere functies werken niet als je een oudere TV aansluit, maar voor de rest werkt het wel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Kan natuurlijk ook gewoon een defect zijn. Een kabelbreuk of slecht contact, en hoeft niet perse aan het type kabel zelf te liggen.
Even omruilen?

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Dat kan natuurlijk, zou eigenlijk niet moeten met een nieuwe kabel. Ik zal die kabel ook eens op de Humax aansluiten. Of kijken of ik de kabel kan doormeten met de multimeter.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
Deze tv kan geen 4K signaal verwerken . Dus ik denk dat je de uitvoer van deze speler op 1080 moet zetten.

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:37
Gverboon schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:19:
Deze tv kan geen 4K signaal verwerken . Dus ik denk dat je de uitvoer van deze speler op 1080 moet zetten.
Dan zou het wisselen van kabel geen oplossing zijn.
Denk brakke kabel, kan gebeuren.

Ik heb bij mijn xbox one s , dat ik soms de kabel een keer moet uit en inpluggen voor ik weer beeld heb, lui als ik ben verdenk ik ook de kabel, maar nog niet geprobeerd met een andere

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
EXX schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:19:
Dat kan natuurlijk, zou eigenlijk niet moeten met een nieuwe kabel.
Niet alle kabels worden in de fabriek getest...

Maar goed, is een nieuwe kabel. Dat betekent: bonnetje en kabel onder de arm, fiets pakken en weer terug naar de winkel.

In geval van internetbestelling: melden bij de verkopende partij en kijken hoe het wordt opgelost.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Ok, wordt vervolgd.....

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Even een HDMI kabeltje gehaald bij de locale Action voor nog geen €2 en warempel, het werkt.

Kapotte kabel kan retour naar internet shop.

Pagina: 1