Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Predator Orion 9000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers.

Weet iemand wellicht wat voor een moederboard er in de Acer Predator Orion 9000 zit ? Ik heb een model gekocht met de I7-8700K gekocht maar nog niet gelverd gekregen.

De specs zijn nou niet echt gedetailleerd op de website van Acer.

Ben echter wel benieuwd naar het volgende.
-kan je van nvme booten?
-kan ik de processor vervangen voor bijv een I9?
-ben benieuwd hoeveel geluid die maakt.

Normaal gesproken bouw ik mijn eigen pc,s maar moest op 31 december nog btw technisch wat extra kosten maken en had bijzonder weinig tijd om van alles uitgebreid uit te zoeken en samen te stellen.

Iemand toevallig ervaring met deze pc of weet iemand de specs van het moederboard?

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als de specs niet optimaal zijn, vraag ik me af wat je besteld hebt; het is namelijk een modulaire PC waar je allerlei opties wel/niet kan aanvinken om de machine goedkoper / duurder te houden. Dat is dan "Orion 9000" heet, lijkt me logisch, maar geen 2 machines zijn hetzelfde.

Kan je booten van NVME? Ja, dat kan. Heb je een NMVE-SSD besteld? Geen idee.
Kan je de processor vervangen? Geen idee. Vast wel.
Hoeveel geluid? Zie mijn eerste zinnen.

Waarschijnlijk zal je toch echt moeten wachten totdat de machine geleverd is. Je kan in bepaalde versies ook gewoon voor waterkoeling kiezen; dat had misschien al een berg gescheeld aan mogelijke herrie alsmede mogelijk verhoogde prestaties.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:00:
Beste mede tweakers.

Weet iemand wellicht wat voor een moederboard er in de Acer Predator Orion 9000 zit ? Ik heb een model gekocht met de I7-8700K gekocht maar nog niet gelverd gekregen.

De specs zijn nou niet echt gedetailleerd op de website van Acer.

Ben echter wel benieuwd naar het volgende.
-kan je van nvme booten?
-ben benieuwd hoeveel geluid die maakt.

Normaal gesproken bouw ik mijn eigen pc,s maar moest op 31 december nog btw technisch wat extra kosten maken en had bijzonder weinig tijd om van alles uitgebreid uit te zoeken en samen te stellen.

Iemand toevallig ervaring met deze pc of weet iemand de specs van het moederboard?
Google zegt:
https://www.pcmag.com/review/360829/acer-predator-orion-9000
https://www.tomshardware....ator-orion-9000,5488.html
https://www.amazon.com/Ac...op-i7-8700K/dp/B07CKBCXPL
https://www.techadvisor.c...dator-orion-9000-3674573/

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 01-01-2019 18:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat de specs wel optimaal zijn. Nvme moet ik er nog bij bestellen. Was dus voornamelijk benieuwd naar het moederbord. Ik had overigens geen modulaire opties. Kan je ook zien op de tweakers pricewatch. Het zijn pre-configured mofellen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:56
Welke heb je exact? https://tweakers.net/pric...;1233235;1164117;1176935/ Er zijn er bij die standaard al met NVME geleverd worden.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:22:
Kan je ook zien op de tweakers pricewatch. Het zijn pre-configured mofellen.
Heb weinig tot geen zin om maar random modellen op te zoeken ;) Die mag/kan je in de startpost zetten of als "onderwerp" linken aan het topic.

Je geeft ook niet aan "bij welke Acer site" je besteld hebt; er zijn namelijk meer dan x modellen wereldwijd beschikbaar. Gezien het feit dat mensen tegenwoordig net zo makkelijk over de grens bestellen, is het alsnog niet helemaal duidelijk wat je besteld hebt.

Mag ik opmerken dat ik het raar vind dat je om 18:00 zei dat je al besteld hebt en om 18:22 dat je nog moet bestellen? NVME is trouwens een host interface. Geen idee wat je dan bedoelt met "bijbestellen"; het is een communicatie-mogelijkheid tussen de PCI-E controller en devices die NVME ondersteunen.

Dat gezegd hebbende; een SSD met NVME-ondersteuning en dus waarschijnlijk theoretische snelheden tussen de 700MB/s en 4GB/s gebruik je vaak/alleen in professioneler opstellingen. Met gewoon Windows, af en toe een spelletje en wat ander standaard dingen, ga je de meerprijs absoluut niet merken.

Verwijderd

Topicstarter
@Max3400

Acer Predator Orion 9000-600 I81070-01 NL gaming computer (Wehkamp)
pricewatch: Acer Predator Orion 9000-600 I81070-01 NL

Ik bedoelde dat ik de SSD ( maar dan degene met M2 aansluiting) disk nog moet bestellen indien die er niet in zit. Dit aangezien dit wel een aanmerkelijk snelheidsvebetering is voor de applicaties die ik wil draaien.

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:16:
Ik bedoelde dat ik de SSD ( maar dan degene met M2 aansluiting) disk nog moet bestellen
Euh, M2 is niet direct NVME...

Hou je er rekening mee dat je pas bestelt als je de PC hebt opengemaakt; nu staat er in de specs dat er een SATA-150 SSD in zit (waarschijnlijk incorrect) maar ook niet dat er nog aanvullende sloten zijn om iets bij te prikken.

Verwijderd

Topicstarter
Ingewikkeld die SSD,s van tegenwoordig. Heb nu gewone 2,5 inch SSD,s, echter ik wil graag deze erin.

pricewatch: Samsung 970 Evo 500GB

Die zitten ook in mijn Nuc Skull Canyon en zijn zeer snel.

Die sata 150 had ik ook al gezien, Vaag, en inderdaad incorrect lijkt mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:19:
[...]

Euh, M2 is niet direct NVME...

Hou je er rekening mee dat je pas bestelt als je de PC hebt opengemaakt; nu staat er in de specs dat er een SATA-150 SSD in zit (waarschijnlijk incorrect) maar ook niet dat er nog aanvullende sloten zijn om iets bij te prikken.
Bedankt voor het meedenken.

• Uszka
Wacht eerst of wat voor ssd erin zit. Op dit moment is het speculeren.

Al met al is het een erg impulsieve aankoop geweest. Gezien de prijs krijg je er erg weinig voor terug.

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:52:
Wacht eerst of wat voor ssd erin zit. Op dit moment is het speculeren.

Al met al is het een erg impulsieve aankoop geweest. Gezien de prijs krijg je er erg weinig voor terug.
Dat weet ik, maar of het was x betalen aan de blauwe enveloppen jongens, of een investering doen waar je wat aan hebt en veel minder aan de blauwe jongens betaald. (kleine ondernemers regeling).

(kwam daar s,middags op 31 december achter :)

• MrBas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-11 16:38
[b]
Zit neem ik aan een Z370 chipset in, dus zal geen i9 in kunnen.

Mvg

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrBas schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:33:
[...]

Zit neem ik aan een Z370 chipset in, dus zal geen i9 in kunnen.

Mvg
2400-2666RAM kan ook duiden op H bordje of B360, er zijn meerdere versies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrBas
Zou evt ook kunnen inderdaad echter zie ik dan de upgrade naar een i9 niet gebeuren. Dit is namelijk het Z390 platform.

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrBas schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:42:
Zou evt ook kunnen inderdaad echter zie ik dan de upgrade naar een i9 niet gebeuren. Dit is namelijk het Z390 platform.
met bios update werkt ook de 9000 serie op Z370

• MrBas
Hackus schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Excuus, dat had ik nog niet begrepen, bedankt voor de update dan maar :)

2+2=4-1=3 QUICKMATH

• Uszka
Hackus schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:44:
[...]

Retail borden wel. Of het ook geldt voor een Acer OEM bordje is nog maar de vraag.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uszka schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:56:
[...]

Retail borden wel. Of het ook geldt voor een Acer OEM bordje is nog maar de vraag.
|Het gaat meer om de algemene opmerking van MrBas

Pagina: 1