Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN ethernet aansluiting NVR POE camera's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nightflight681
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-08-2019
Mijn vraag:

Graag wil ik een bewakingscamera set met NVR aansluiten op mijn Router (met wifi) die in verbinding staat met het mijn modem. Nu hangt mijn router naast het modem in de meterkast. Deze wil ik niet verplaatsen. Het NVR wil ik graag boven naast mijn desktop zetten om van daaruit de camera's te volgen. Echter er lopen slechts 1 ethernet kabel en 1 UTP kabel naar boven vanuit de router in de meterkast.

Ik heb uit eerdere topics begrepen dat ik de UTP kabel beter kan laten voor wat hij is omdat deze niet goed genoeg is voor het dataverkeer van NVR naar router en terug. Ombouwen met ethernet stekkers zal ik dus niet doen. (tenzij iemand mij kan overtuigen dat dit wel kan?)

Plan is om nu met een Network Switch de enkele ethernetstekker die ik boven heb te gebruiken om hier ook de NVR op aan te kunnen sluiten. Kan iemand mij uitleggen of dit verstandig is / een goed idee is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://www.ebay.de/itm/S...F-a1RmWKbU6Fo6w:rk:2:pf:0

https://www.ebay.de/itm/8...wAAOSwQqJbyuYe:rk:25:pf:0

...

Beste antwoord (via Nightflight681 op 01-01-2019 19:59)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

DukeBox

loves wheat smoothies

Ethernet is een protocol en UTP een type kabel.. over het algemeen gebruiken wij UTP (of STP) voor ethernet bekabeling i.c.m RJ45 connectoren. Wat heb je nu precies lopen ?
Hoe dan ook kan je met een ethernet switch meerdere devices aansluiten op een enkele ethernet verbinding.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 01-01-2019 18:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De UTP-kabel heeft geen ethernetstekkers? Wat voor stekkers zitten er dan aan?

Acties:
  • Beste antwoord

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:30

DukeBox

loves wheat smoothies

Ethernet is een protocol en UTP een type kabel.. over het algemeen gebruiken wij UTP (of STP) voor ethernet bekabeling i.c.m RJ45 connectoren. Wat heb je nu precies lopen ?
Hoe dan ook kan je met een ethernet switch meerdere devices aansluiten op een enkele ethernet verbinding.

[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 01-01-2019 18:11 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:47
Nightflight681 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 17:52:
Mijn vraag:

Graag wil ik een bewakingscamera set met NVR aansluiten op mijn Router (met wifi) die in verbinding staat met het mijn modem. Nu hangt mijn router naast het modem in de meterkast. Deze wil ik niet verplaatsen. Het NVR wil ik graag boven naast mijn desktop zetten om van daaruit de camera's te volgen. Echter er lopen slechts 1 ethernet kabel en 1 UTP kabel naar boven vanuit de router in de meterkast.

Ik heb uit eerdere topics begrepen dat ik de UTP kabel beter kan laten voor wat hij is omdat deze niet goed genoeg is voor het dataverkeer van NVR naar router en terug. Ombouwen met ethernet stekkers zal ik dus niet doen. (tenzij iemand mij kan overtuigen dat dit wel kan?)

Plan is om nu met een Network Switch de enkele ethernetstekker die ik boven heb te gebruiken om hier ook de NVR op aan te kunnen sluiten. Kan iemand mij uitleggen of dit verstandig is / een goed idee is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://www.ebay.de/itm/S...F-a1RmWKbU6Fo6w:rk:2:pf:0

https://www.ebay.de/itm/8...wAAOSwQqJbyuYe:rk:25:pf:0

...
Ethernet en utp is eigenlijk gewoon hetzelfde. Dus je hebt momenteel twee kabels lopen zitten er aan beide kabels connectoren?

Cloud ☁️

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
Het voordeel van netwerk camera's is dat deze niet direct op de NVR aangesloten hoeven te worden.
Dat kan wel natuurlijk, en dan kun je ook gebruik maken van de POE voorziening in de NVR. Maar het hoeft niet.

Je kun dus ook één kabel ergens heen leggen, daar een compatibele POE switch neerleggen voor de camera's. (één extern gevoedde switch)
Of een normale switch plus een aantal poe injectors.
Tot de bandbreedte van de kabel natuurlijk, maar dat zijn tientallen camera's.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 01-01-2019 18:14 ]

• Nightflight681
Bedankt voor alle reacties!

Heb 1 kabel met ethernet stekkers cat5 en 1 kabel voor een telefoon.
Die laatste heeft volgens mij te weinig draden. zou die toch om te vormen zijn met andere stekkers?

An sich een goed idee om met 1 switch meerdere camera;s aan te sturen maar het gaat vooral om het uitbereiden van de aansluitmogelijkheden op zolder zonder nieuwe kabels te hoeven trekken. en of ik met zo'n switch box die NVR kan aansturen als er ook een pc op aangesloten zit.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Telefoonsnoer is inderdaad ongeschikt voor netwerken. Cat 5 is ook niet zo best; is het geen cat 5e?

Een switch voldoet, maar ik zou eigenlijk geen switch kopen die geen gigabit aan kan, ook geen switch zonder levenslange garantie.

• Nightflight681
@GlowMouse is idd cat 5e. met RJ45 connectoren.

andere kabel is 4 aderig.

Dank voor jullie meedenken!
Pagina: 1