`Hoe werkt deze opdracht

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik weet niet of ik dit topic in het goede subforum plaats, dus excuses ervoor als het niet zo is.

Beste tweakers,
Ik heb de volgende opdracht maar ik kom er niet uit.

"X is going to help his brother who wants to open a food store. X initially believes that there is 50-50 chance that his brother's food store would be a success. X is considering doing a market research study. Based on historical data, there is a .8 probability that the marketing research will be favourable given a successful food store. Moreover, there is a .7 probability that the marketing research will be unfavourable given an unsuccessful food store."

Als ik dan de kansen wil opschrijven die gegeven zijn, kom ik op het volgende:
P=positief, N=negatief, S=successful, NS= not successful
P(P|S)=0.8
P(N|NS)=0.7
en de complementaire kansen zijn dan:
P(P|NS)=0.3
P(N|S)=0.2

Echter moet ik ook nog de kansen P(S) en P(NS) berekenen. Ik kan alleen niet zien hoe ik dat moet doen. Zou iemand mij dat kunnen uitleggen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit is wel heel basic statistiek en zonder verder eigen inzet zie ik weinig nut in dit topic. Met deze gegevens moet je prima één en ander kunnen nazoeken in je hulpmaterialen, en alhoewel huiswerktopics prima een plaats kunnen hebben op Got, gaat di-t topic gaat op slot wegens gebrek aan eigen inzet. Die inzet lijkt voor dit topic in ieder geval alleen te zitten in het neerpennen van de opdracht.

[ Voor 34% gewijzigd door naitsoezn op 01-01-2019 17:37 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Dit topic is gesloten.