Toon posts:

Denon avr-x1400H naar pc monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb al een tijdje m'n receiver. Deze staat op het moment aangesloten op de TV omdat de receiver niet op de HDMI van mijn huidige verouderde monitor aangesloten staat.

Is het mogelijk om de reciever aan te sluiten op een nieuwe 4k pc monitor(bijvoorbeeld Asus MG28UQ). Ik kom er met zoeken niet uit of de HDMI ports(2.0) ook ARC compatible zijn.

Mvg MrSnow

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-10 22:09
Normaal wordt ARC gebruikt als audio return channel als je bijvoorbeeld Netflix op je tv kijkt en geluid via de receiver wil laten lopen. Waar je andere inputs dan op de receiver aansluit en dan alleen het beeld doorzet naar de tv.

Wat je met ARC zou willen op een pc monitor is mij niet helemaal duidelijk, maar je kan gewoon een pc scherm op je receiver aansluiten, wel even checken of er ook daadwerkelijk HDMI aansluitingen opzitten, sommige monitors hebben alleen display port.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de PC monitor als beeld gebruiken voor ps4/switch(en PC zelf), en deze makkelijk door kunnen schakelen via de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:53:
Ik wil de PC monitor als beeld gebruiken voor ps4/switch(en PC zelf), en deze makkelijk door kunnen schakelen via de receiver.
Dat kan elke receiver van de laatste tien jaar (als je >1080p wilt iets minder oud). Maar in de setup die je beschrijft zie ik ook de toegevoegde waarde (of überhaupt gebruik) van HDMI ARC niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
1. Sluit je pc monitor aan op de HDMI out.
2. Sluit alle andere apparatuur aan op de HDMI ingangen van de versterker.

Het beeld en geluid komt van de inkomende bronnen (PC/PS4/Xbox/etc.) via de HDMI ingangen binnen op de versterker. Vervolgens wordt gewoon het beeld doorgezet naar de hdmi out waar je de pc monitor of een tv hebt zitten.

Het snel schakelen doe je dus door een een andere hdmi ingang te selecteren op de receiver.