Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Multi-purpose: Gamen en programmeren. Daarnaast regulier gebruik zoals 4K content zonder lag afspelen. Minimaal tot geen video-edit/photoshop.
Min 1440p ultra. 4K op medium tot high voldoende voor nu.
Specificaties huidige monitor: betreft een pricewatch: AOC U2777PQU Zwart
= 4K, 60 hz, IPS paneel. Maar volgens mij geen freesync/g-sync. Mogelijk niet echt een game-monitor, maar destijds ook niet voor gekocht. Sluit niet uit in de toekomst nog een keer een 4K scherm erbij te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht met 1400 toch een goed eind te komen voor mijn doeleinden (excl. monitor). Enigszins rekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een SSD in mijn huidige laptop zitten. Samsung SSD 840 Evo (pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB).
Verder beschik ik zoals gezegd over bovenstaande 4K monitor, en de basis randapparatuur muis, toetsenbord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede stevige basis voor komende jaren voor diverse doeleinden, en ook geschikt voor gaming.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, zie reeds hierboven. Liefst een beetje stil systeem. Energieverbruik is leuk maar niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet de verwachting, maar als dit vrij eenvoudig te doen is, op een veilige manier, mogelijk.
Verwacht het echter niet nodig te moeten hebben bij degelijke componenten keuzes.
Wat verwacht je van ons?
Originele Post aangepast. Inmiddels alleen nog advies gewenst inzake GPU en CPU met reeds gekochte componenten .
Inventaris nu
Momenteel reeds aangeschaft en binnen:
Zie verder onderste post
Multi-purpose: Gamen en programmeren. Daarnaast regulier gebruik zoals 4K content zonder lag afspelen. Minimaal tot geen video-edit/photoshop.
Min 1440p ultra. 4K op medium tot high voldoende voor nu.
Specificaties huidige monitor: betreft een pricewatch: AOC U2777PQU Zwart
= 4K, 60 hz, IPS paneel. Maar volgens mij geen freesync/g-sync. Mogelijk niet echt een game-monitor, maar destijds ook niet voor gekocht. Sluit niet uit in de toekomst nog een keer een 4K scherm erbij te kopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik verwacht met 1400 toch een goed eind te komen voor mijn doeleinden (excl. monitor). Enigszins rekbaar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb reeds een SSD in mijn huidige laptop zitten. Samsung SSD 840 Evo (pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB).
Verder beschik ik zoals gezegd over bovenstaande 4K monitor, en de basis randapparatuur muis, toetsenbord etc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede stevige basis voor komende jaren voor diverse doeleinden, en ook geschikt voor gaming.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, zie reeds hierboven. Liefst een beetje stil systeem. Energieverbruik is leuk maar niet heel belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet de verwachting, maar als dit vrij eenvoudig te doen is, op een veilige manier, mogelijk.
Verwacht het echter niet nodig te moeten hebben bij degelijke componenten keuzes.
Wat verwacht je van ons?
Originele Post aangepast. Inmiddels alleen nog advies gewenst inzake GPU en CPU met reeds gekochte componenten .
Inventaris nu
Momenteel reeds aangeschaft en binnen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 116,85 | € 116,85 |
| 1 | be quiet! Straight Power 11 550W | € 94,04 | € 94,04 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 132,55 | € 132,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 559,44 | |
Zie verder onderste post
[ Voor 98% gewijzigd door unknownbomb2 op 05-02-2019 22:41 ]