Altijd goed werkende pc werkt boot niet meer na ongelukje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Ik ben dit nieuwe jaar vanmorge niet best begonnen.
Tewijl ik onder mijn burea even een stekken in het stekkerblok wilde doen klikte ik perongeluk op de power schakelaar en ging alles uit 8)7, waaronder mn op dat moment prima werkende pc.
Na de schakkelaar weer omgezet te hebben probeerde ik mn pc aan te zetten echter komt deze nu in eens nier meer tot de bios post.
Alles gaat aan en draaien en dan na 2/3 seconden gaat alles weer uit een seconden later begint het weer opnieuw. Hij lijkt te stoppen bij bootcode 60 (DXE Core is started).

Ik heb al gepobeerd:
  • cmos reset
  • bios reset
  • 2de bios selecteren
  • ram verwijderen
  • GPU verwijderen
  • alle PSU kabels opnieuw inpluggen
Het lijkt heel erg op een PSU probleem maar kan dit zomaar gebeure door een keer perongeluk de stroom verwijderen?
Ik heb ik mn omgeving niemand waarvan ik er een zou kunnen lenen dus als ik dit wil testen moet ik een nieuwe bestellen, dit doe ik dus liever niet tenzij het echt nodig is.

Specs:
PSU: corsair CX750M
Moederboard: Gigabyte GA x99M gaming 5
GPU: GTX 1080ti
CPU: core I7 ......
Ram corsair 16gb 3000mhz setje
SSD: Samsung evo 1tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• respect!
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-12-2022
Modbreak:nee

[ Voor 79% gewijzigd door br00ky op 01-01-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Kan goed een kapotte voeding zijn, of moederbord. De CX750M heeft overigens niet de kwaliteit en prestaties dat ik deze zou combineren met een dergelijk high-end systeem. Vervangen is sowieso verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Uszka schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:10:
Kan goed een kapotte voeding zijn, of moederbord. De CX750M heeft overigens niet de kwaliteit en prestaties dat ik deze zou combineren met een dergelijk high-end systeem. Vervangen is sowieso verstandig.
Als in te weinig vermogen?
Corsair is toch een prima merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:36
Elk merk heeft minder goede en zelfs slechte voedingen in het assortiment, zo ook Corsair.