Harde schijf tussen pc en tv mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12 16:55
Ik wil graag filmmateriaal op een schijf zetten en deze via de mediaspeler van de tv op de tv afdraaien zonder dat de Ik de schijf telkens moet loskoppelen en aansluiten op beide apparaten. Ik dacht dat er wel een USB schijf zou bestaan met twee USB poorten maar dat is voor zover ik nu weet niet het geval. Weet iemand een andere oplossing hiervoor?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

NAS?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

Idd kijken naar een NAS.
Een goede NAS kan bv ook Plex draaien. Waardoor je op alle devices je films kunt bekijken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sommige routers hebben ook de mogelijkheid om een USB-schijf op het netwerk bekend te maken; hou er wel rekening mee dat dit mogelijk niet zo optimaal / snel werkt als je zou willen doordat veel routers sub-optimale aansturing hebben van de USB-poort.

Een NAS zou de slimste optie zijn mar afhankelijk van hoe je iets wil aanspreken, kan je ook de schijf aan je PC laten hangen en dan delen via DLNA, Plex, of eenvoudigweg SMB of NFS. Het ligt er allemaal aan hoe & wat de TV snapt om naar "data" te praten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• michielvz
Ik wil eigenlijk gebruik maken van de bestaande bekabeling. Ik kan een nas bij mijn router zetten maar daar gaat geen USB kabel naartoe. Ik heb wel een USB kabel van mijn computer naar mijn tv liggen.

• MAX3400

MAX3400

michielvz schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:41:
Ik kan een nas bij mijn router zetten maar daar gaat geen USB kabel naartoe.
Een NAS heeft vaak zelf een ethernet-aansluiting. Waarom moet die naast/op de router direct worden aangesloten met USB?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12 21:47

DarkSide

theres no place like ::1

TV's en Computers kunnen ook draadloos.
Dus gewoon NAS via Ethernet op router.
En randapparatuur draadloos (5ghz). Moet prima werken.

Anders even goed omschrijven wat je nu hebt aan spullen. En wat de beperkingen zijn.
En wat je in de toekomst wilt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

michielvz schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:41:
[knip] Ik heb wel een USB kabel van mijn computer naar mijn tv liggen.
@michielvz, waarvoor is deze USB kabel bedoeld?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 03-01-2019 21:08 ]

Testing, one, two ...

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Een nog niet expliciet genoemde oplossing: streamen!
Op je PC zet je het gratis serverprogramma Serviio (of Plex) en met je PC bedien je dat over het netwerk heen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12 17:34
Normaal kan een tv niet alle codec/formaten films afspelen.
Dus je hebt een server/nas nodig die films kan streamen en tegenlijk de film omzetten naar de formaat die de tv kan afspelen(zwaarder hardware), of je moet zelf de film omzetten(lichter hardware), en dan streamen naar de tv.(google hier op).
En dit gaat gewoon via het netwerk, en geen usb.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
@michielvz : Welke TV heb je het eigenlijk over? Dan kunnen we kijken wat die precies ondersteund.

• MAX3400

MAX3400

@michielvz even taggen; is wel online geweest en gepost sinds dit topic ;)

• michielvz
Oh sorry; een LG OLED55C8

• MAX3400

MAX3400

Verder geen info / gedachten over onze andere opmerkingen / vragen tot zover in dit topic? ;)

• michielvz
Scherp. Bedankt voor alle reacties uiteraard! Er wordt voornamelijk over een NAS oplossing gesproken. Dat is wel een idee. Die zou dan wel draadloos moeten worden aangezien ik geen netwerkkabel kan trekken naar mijn AV setup. Dat is alleen wel een stukje duurder dan mijn eerste gedachte, maar die is dan weer niet realistisch ;-)

Streamen werkt ook maar er wordt dan compressie toegepast voor zover ik weet. Dat heb ik liever niet.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:48
De meeste NAS merken ondersteunen USB WiFi adapters. Behalve eventuele problemen met de bandbreedte.
Synology in ieder geval.

[ Voor 42% gewijzigd door jeroen3 op 03-01-2019 20:45 ]

• MAX3400

MAX3400

michielvz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:42:
Die zou dan wel draadloos moeten worden aangezien ik geen netwerkkabel kan trekken naar mijn AV setup.
Je TV heeft 802.11ac ondersteuning dus tot grofweg een 1300Mbit ofzo? Moet dus kunnen maar, meten is weten; dus wat gaat er nu fout als je zou streamen over de WiFi?
Streamen werkt ook maar er wordt dan compressie toegepast voor zover ik weet. Dat heb ik liever niet.
Je weet dat alles (!!!) gecomprimeerd aan je wordt aangeboden? Inclusief je kabel, Netflix, YT maar ook gekochte BD-schijven? Ik begrijp niet helemaal waar je nu op doelt; heb een beetje het gevoel dat je niet weet wat je wil (of kan uitleggen)?

• michielvz
Uiteraard vind er altijd compressie plaats. Ik wil alleen geen extra compressie door het streamen. De NAS oplossing lijkt me de meest geschikte methode. Bedankt voor de adviezen!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Hoe denk je dat de bestanden vanaf je nas naar de tv gaan?
Dat gaat via een stream. Maar maak je daar niet druk over, dat doet niets met de kwaliteit.

• Chris-1992
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-03-2024
Streamen van jou PC op de TV?
Als je wil besparen op aankoop kosten.

• MAX3400

MAX3400

michielvz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:18:
Ik wil alleen geen extra compressie door het streamen.
:? Streamen is 1 op 1 de bron doorgeven aan een doel. Pas als je (realtime) gaat transcoden, heb je nog steeds geen compressie; je hebt alleen een omzetting van de bron naar een ander formaat/codec zodat het "optimaal" aankomt bij het doel.

Zal je wel niet begrijpen; dat kan maar dan hoor ik graag waar ik mis zit ten opzichte van jouw gedachtengang

• michielvz
Weer bedankt voor de reacties. @MAX3400 ik weet er natuurlijk minder van dan jij; daarom stel ik hier ook de vraag. Mijn excuses als ik irritatie bij je opwek. Dat is niet mijn bedoeling. Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat van dit topic. Het wordt of een NAS, of het scherm dupliceren mits ik een manier vind om op beide schermen de optimale resolutie en op de tv ook HDR kan gebruiken.

• MAX3400

MAX3400

michielvz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 21:33:
Weer bedankt voor de reacties. @MAX3400 ik weet er natuurlijk minder van dan jij; daarom stel ik hier ook de vraag. Mijn excuses als ik irritatie bij je opwek.
Nee, is geen irritatie; je geeft aan dat je bij het streamen geen compressie wil. Dat is er namelijk helemaal niet; de bron (of dat nou een filmpje op jouw PC is of een bestand op een server van Netflix) komt 1 op 1 bij jouw apparaat aan (bijvoorbeeld) een TV. Daar is geen compressie bij anders dan de compressie die in de codecs al besloten ligt.

Ik probeer te snappen waarom jij denkt dat er compressie gaat plaatsvinden als je streamt. Of hoe/waar je dit hebt gelezen en het nu misschien verkeerd verwoord.

• michielvz
Oké, ik begreep het blijkbaar zelf gewoon verkeerd.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Het scherm dupliceren is waarschijnlijk niet de beste methode om media te gaan kijken. Het is een oplossing waarbij, afhankelijk van de implementatie, juist veel compressie plaatsvind en ook audio/video niet altijd goed gesychroniseerd wordt. Streamen van je media naar je TV vanaf een NAS is echt een prima oplossing voor je situatie. De TV kan daarbij gewoon via WiFi zijn aangesloten, terwijl je NAS ergens anders (bedraad) op het netwerk staat.

De TV ondersteunt in ieder geval DLNA en je zult dus media files op je NAS kunnen browsen als DLNA aan staat. Het is een moderne LG TV en het LG TV OS ondersteunt, als ik een beetje google, ook native veel bestandsformaten en codecs. De meeste videos zullen dus direct door de TV afgespeeld kunnen worden verwacht ik.
Pagina: 1