Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidiox
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-08 12:26
Mijn meer dan 3 jaar oude Pebble Steel begint ondertussen zo veel gebreken te vertonen dat ik hem eigenlijk wel wil vervangen.

Er zijn talloze topics/threads/blog posts geweest over Pebble vervangers en wat leuke alternativen zijn. Nu ben ik zelf al meer dan een half jaar opzoek naar een smartwatch die mijn eisen pakket treft, maar het lijkt nogal lastig.

Een belangrijke focus voor mij is de mogelijkheid om de smartwatch met enkel de knoppen te bedienen.
Wat ik op mijn Pebble heel veel gebruik is 1 knop lang indrukken om op m'n music controller te komen om snel m'n podcast of liedje te pauzeren als iemand tegen me begint te praten (of het volume aan te passen). Dankzij de knoppen kan ik dat doen zonder naar het scherm te kijken en met handschoenen aan (ik werk veel buiten en heb vaak handschoenen aan, die ik niet uit wil/kan doen).

Misschien mis ik het volledig, maar alle smartwatches die ik opzoek hebben geen mogelijkheid om dat soort dingen te binden aan de knoppen.

Bijv, de Fitbit Ionic heeft knoppen aan de zijkant, maar die kunnen niet het volume bedienen voor de music speler. De MyKronoz ZeTime heeft de knoppen alleen voor basis UI bediening en music control zit een paar menuutjes diep. Vrijwel alle Android Wear georienteerde smartwatches gebruiken de knoppen uberhaupt nauwelijks voor interessante dingen voor hoe ver ik kan zien.

Hebben andere mensen misschien nog suggesties voor betere alternatieven of moet ik mij maar neerleggen bij een volledig touch-oriented smartwatch.....

Beste antwoord (via Sidiox op 03-01-2019 11:31)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
De Fitbit versa misschien?
Ik heb er zelf geen, dus geen idee of de bediening op dezelfde manier gaat als de pebble. Maar de software is wel gemaakt door dezelfde mensen als bij Pebble.

TheS4ndm4n#1919

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wisc2
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 14:45
Garmin ? Zou eens kijken daarnaar, knoppen bij modellen .. Zoals ik ken de Fenix.

Kanonnier zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidiox
Wisc2 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:49:
Garmin ? Zou eens kijken daarnaar, knoppen bij modellen .. Zoals ik ken de Fenix.
Ja de Garmins zagen er wel leuk uit, maar dan alleen de Fenix, die gelijk zo duur is. De enorme focus op sport heeft voor mij helaas ook weinig meer waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Galaxy Watch? Die heeft een iets andere insteek dan de Wear OS devices omdat het draait op Tizen en gebruik maakt van een draai ring die een heleboel tikken minder nodig maakt. Eventueel de oudere versies S3 Frontier of Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Fossil Q Explorist Gen 3 of 4? Heeft een draaik- en drukknop en nog 2 seperate knoppen waar je resp. favo apps aan kan koppelen.

Theoretisch is alles te bedienen met de knoppen en hoef je het scherm nooit te gebruiken. Praktisch is anders :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidiox
Notna schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:54:
Fossil Q Explorist Gen 3 of 4? Heeft een draaik- en drukknop en nog 2 seperate knoppen waar je resp. favo apps aan kan koppelen.

Theoretisch is alles te bedienen met de knoppen en hoef je het scherm nooit te gebruiken. Praktisch is anders :+
Het is gelukkig ook niet zo dat ik altijd hem MOET willen bedienen met de knoppen, maar het is wel een fijne backup/extra.

De Fossil Q ziet er wel aardig uit.
gwystyl schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:39:
Galaxy Watch? Die heeft een iets andere insteek dan de Wear OS devices omdat het draait op Tizen en gebruik maakt van een draai ring die een heleboel tikken minder nodig maakt. Eventueel de oudere versies S3 Frontier of Classic.
Hmm, die ring had ik nog niet helemaal door, maar dat is wel een interessante, zal ik nog wat verder naar kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik heb er zelf geen, dus geen idee of de bediening op dezelfde manier gaat als de pebble. Maar de software is wel gemaakt door dezelfde mensen als bij Pebble.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sidiox
RocketKoen schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 20:22:
De Versa ziet er ook wel aardig uit, alleen om een of andere reden hebben ze 1 knop minder overgelaten. Wel inderdaad veel focus op de knoppen wat ik dus fijn vind. Ik denk dat dat dan toch maar de opvolger gaat worden.
Pagina: 1