USB stick corrupt na niet veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:59
Sorry voor dit schopje, maar ook ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met dezelfde stick en ook ik ben van het erin en eruit trekken. Dit gaat al jaren goed en volgens mij doet iedereen het zo, dus ik denk dat het gewoon aan de stick ligt. Ik heb alle tooltjes, die hier geadviseerd zijn geprobeerd, maar geen één mocht baten. Overal geeft ie aan "write protected". Dus ook deze kan de prullenbak in.

In ieder geval is achteraf gebleken dat deze stick sowieso een brak ding is. Lees de reviews er maar op na. Haalt o.a. zijn opgegeven snelheden bij lange na niet en gaat snel kapot. Dat is nu gebleken. Ik heb "reclame" sticks van bedrijven en uitzendbureaus, die ik jarenlang gebruik en ook als een gek erin en eruit trek en die doet het nog perfect, dus dit ding is gewoon brak. Maar goed, vanaf nu zal ik wat voorzichtiger zijn bij een nieuwe stick want het blijven blijkbaar gevoelige krengen.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 01-01-2019 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00
chim0 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 08:35:
Sorry voor dit schopje, maar ook ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem met dezelfde stick en ook ik ben van het erin en eruit trekken. Dit gaat al jaren goed en volgens mij doet iedereen het zo,
Dit ligt aan jezelf, dus je doet het fout, en ja de gewone gebruikers doet dit omdat ze niks weten.

Altijd eerst ontkoppelen en dan pas lostrekken, dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jan99999 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 09:39:
[...]

Dit ligt aan jezelf, dus je doet het fout, en ja de gewone gebruikers doet dit omdat ze niks weten.

Altijd eerst ontkoppelen en dan pas lostrekken, dit moet.
Blijkbaar. Ik dacht dat we onderhand zover waren dat dit niet meer nodig was en zeker bij USB sticks niet. Bij een externe schijf doe ik het uiteraard altijd. Blijf ik het nog steeds vreemd vinden waarom de één wel kapot gaat en de ander niet.

Ook de duurdere sticks van 50+ euro zijn hier niet tegen bestand? Iemand die zijn ervaring kan delen? Van die Corsair Voyagers types bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
chim0 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 09:44:
[...]

Blijkbaar. Ik dacht dat we onderhand zover waren dat dit niet meer nodig was en zeker bij USB sticks niet. Bij een externe schijf doe ik het uiteraard altijd. Blijf ik het nog steeds vreemd vinden waarom de één wel kapot gaat en de ander niet.

Ook de duurdere sticks van 50+ euro zijn hier niet tegen bestand? Iemand die zijn ervaring kan delen? Van die Corsair Voyagers types bijvoorbeeld.
Omdat een externe hdd totaal anders werkt als een usb stick. Een isb stick is flash geheugen en een hardisk een fysiek dingeng wat ronddraaid van binnen (maar ook die vinden zomaar verwijderen niet lekker)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:55
[...]

Omdat een externe hdd totaal anders werkt als een usb stick. Een usb stick is flash geheugen en een hardisk een fysiek dingeng wat ronddraaid van binnen (maar ook die vinden zomaar verwijderen niet lekker)

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

En daarbij vinden ook harddisks het niet fijn. Ook al eens problemen met een file gehad op een externe harddisk die corrupt raakte door het niet veilig verwijderen. Gewoon altijd, met elk type externe opslag, veilig verwijderen gebruiken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Toch maar even in een apart topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
[...]

Blijkbaar. Ik dacht dat we onderhand zover waren dat dit niet meer nodig was en zeker bij USB sticks niet.
Dat is correct, je moet wel zorgen dat het beleid voor verwijderen op snel verwijderen staat:
Apparaatbeheer, Schijfstations, Beleidsregels:

Beleid voor verwijderen:

Snel verwijderen (standaardinstelling).
Hiermee wordt de schrijfcache op het apparaat en in Windows uitgeschakeld, maar u kunt het apparaat loskoppelen zonder het meldingspictorgram Hardware veilig verwijderen te gebruiken.

Betere prestaties:

Hiermee wordt de schrijfcache in Windows ingeschakeld, maar u moet het meldingspictogram Hardware veilig verwijderen gebruiken om het apparaat veilig los te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 21:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

:? Denk dat ik op jaarbasis 200x een stick ergens uit trek, in een ander device stop, daar wat data op/af, en weer in het eerste device stop. Dat alles zonder enige keren op "Safe Remove" of andere zaken te letten. Resultaat? 0 corrupte USB-sticks tot op heden.

Zowel cross-plugging Debian 9, WebOS, Android TV en Windows 10.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:00
Usb sticks en externe hd , ook dure modellen, voor deze geld hetzelfde,
eerst via software ontkoppelen, dan pas verwijderen.

Ik heb al vaker lege externe hd's gezien, en dan uren bezig geweest om nog iets terug te krijgen.

Nog een tip tav usb sticks,
kopieer data naar usb stick,
laat originele data op de pc(bron pc),
dan data van usb naar andere pc(target pc) kopieren,
nu pas de data op bron pc verijderen, want de usb stick kan leeg zijn9door een fout), je kunt usb stick verliezen, etc.

Is misschien extra werk, maar je data is zekerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Verhelderende video over dit issue: YouTube: Do You Really Need to Eject USB Drives?

Het kan dus best lang goed gaan, maar ook best fout. Je moet voor jezelf besluiten of het je de moeite waard is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
HKLM_ schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Omdat een externe hdd totaal anders werkt als een usb stick. Een usb stick is flash geheugen en een hardisk een fysiek dingeng wat ronddraaid van binnen (maar ook die vinden zomaar verwijderen niet lekker)
Meen je dit? Dat wist ik niet! Gelukkig werk ik pas 20 jaar met computers. 8)7

En toch kan ik me niet voorstellen dat iedereen zijn USB stick via hardware veilig verwijderen ontkoppelt alvorens ie hem uit de USB poort haalt.

Dit topic is overigens een afgesplitste reactie van mij op een ander topic met hetzelfde probleem. Waarom het zo nodig afgesplitst moest worden, is voor mij een raadsel, maar daar heb je iemand met dezelfde stick en hetzelfde probleem daar staat een link naar het Sandisk forum met ook dezelfde stick en hetzelfde probleem met een reactie van een medewerker dat het een bekend probleem is en dat het op een gegeven moment gewoon gebeurt en dat je daar niks aan kan doen en dat de stick omgeruild dient te worden dus het ligt gewoon aan de stick. En zo zullen er ongetwijfeld nog tig anderen brakke sticks zijn die hetzelfde euvel hebben na verloop van tijd dus de reacties van noob zijn en je stick met hardware veilig verwijderen zijn echt overdreven. Zie ook reactie van @MAX3400 en ik denk nog miljoenen mensen met ons.

Geef gewoon eerlijk toe. Iedereen heeft een stickje waar allerlei meuk op staat, die je constant in en uittrekt en overal mee naar toe neemt en overal instopt. Wou je mij vertellen dat je bij elke in en uithaal "hardware veilig verwijderen" doet? En dat honderd keer per dag? Kom op, ik geloof er niks van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:18
Ach, een USB-stick gebruik je om data te verplaatsen (zoals in "een kopie van het origineel wat intact blijft staan, verplaatsen naar een andere locatie"). Want USB-sticks zijn te onbetrouwbaar (je bewijst het zelf) om data op te bewaren.
Dan heb je altijd nog het origineel staan, dus je raakt niets kwijt. En USB-sticks zijn relatief goedkoop.
Het is dus het inwisselen van de ergernis van het correct "veilig verwijderen" en daarop wachten, tegen de ergernis dat je weer een USB-stick hebt gesloopt.

Aan jou de keuze. :+
Pagina: 1