Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe router op modem aangesloten, maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon in een instelling en voor internet heb ik een modem van het huis gekregen waarbij ik zelf een router moest aanschaffen. Nu heb ik de Asus RT-AC68U aangeschaft en volgens de instructies aangesloten. Op de router branden de juiste lampjes, namelijk power on, 2,4ghz, 5ghz en WAN. Maar op het modem zijn alleen power, DS en US constant groen. "Online" blijft knipperen.
Bij het wifi menu op mijn apparaten blijft het bij "verbonden, geen internet".
Ik heb hier weinig verstand van en ik weet ook niet waar de fout ligt. Is het een probleem van het modem, de communicatie tussen de twee apparaten of heb ik een defecte router? Hoe los ik dit op?

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eerste gedachte: als online blijft knipperen, heb je blijkbaar geen verbinding vanaf je modem naar internet. Hoe is dat modem aangesloten? Welke leverancier? Welk merk/type? We hebben wel wat meer info nodig dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:37
Trek stekker even 30 seconden uit modem. Waarschijnlijk heeft dat ding een bepaald MAC adres opgeslagen waardoor je router geen verbinding kan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het modem is een Arris TM602B/220
Met leverancier bedoel je de internetprovider?
Stekker eruit trekken heb ik al geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i261.photobucket.com/albums/ii79/tantesidonia-photos/DSC_0145.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i261.photobucket.com/albums/ii79/tantesidonia-photos/DSC_0146.jpg

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:12
Je hebt een modem en een router. Je modem heeft geen verbinding. Mooi. Ligt het probleem ook niet bij je router.

Je laat op je foto zien dat je de stekker eruit gehaald hebt. Maar men bedoelt de stroom stekker.

Dus even 220 V er vanaf. Kijk dan of je modem online komt. Sluit daarna je router aan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik heb ook de stroom stekker eruit gehaald. De foto's waren ter illustratie op welke manier het modem is aangesloten.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 00:30

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Handeling is als volgt....

Arris uitzetten.

Windows laptop met standaard windows 10 DHCP netwerk instellingen instellen

Arris aansluiten op Windows 10 laptop met minimaal CAT5e kwaliteitskabel.

Dan pas Arris modem inschakelen en kijken of je een DHCP lease krijg....
Belangrijk is je Arris uittezetten als je zomaar een ander MAC adres er achter koppel. Meeste ISP's hanteren en shutdown van de port van 10 minuten....

Krijg je geen DHCP lease na 10 minuten dan is er iets anders aan de hand en zal je ook niet die Asus RT-AC68U zonder de juiste instellingen van de ISP krijgen....
Microkid schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 02:22:
Eerste gedachte: als online blijft knipperen, heb je blijkbaar geen verbinding vanaf je modem naar internet. Hoe is dat modem aangesloten? Welke leverancier? Welk merk/type? We hebben wel wat meer info nodig dus.
Verder graag vervolg geven aan bovenstaande om te weten welke ISP van toepassing is zodat we er naar verder kunnen kijken...

Bovendien dat modem wat je hebt is een DOCSIS 2.0 modem en al afgeschreven...lijkt me ook een beetje achterhaald terwijl overal in NL DOCSIS 3.0 de standaard is... :?

[ Voor 53% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-01-2019 04:04 ]

Speedtouch freak

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 03:57:
[...]

Verder graag vervolg geven aan bovenstaande om te weten welke ISP van toepassing is zodat we er naar verder kunnen kijken...

Bovendien dat modem wat je hebt is een DOCSIS 2.0 modem en al afgeschreven...lijkt me ook een beetje achterhaald terwijl overal in NL DOCSIS 3.0 de standaard is... :?
Buiten bovenstaande is het van belang hoe het op de achtergrond is ingeregeld

TS heeft het over "wonen in een instelling"
Kan zomaar zijn, dat de instelling ZELF het DOCSIS verhaal distibueert
Ik heb een paar jaar geleden op een vakantiepark wat aansluitingen aangelegd, die ook allemaal "oude" modems uitleverde aan klanten.
Er was een backbone van 100/100 glas, die naar een serverruimte ging, waar 'afgeschreven' Ziggo apparatuur hing.
( afgeschreven door de provider, maar prima bruikbaar voor het nieuwe doel )
Van daaruit gingen de ( bestaande ) coax van de kabelTV installatie naar de huisjes / caravans.

Om iedereen van een "eigen" aansluiting te voorzien, werden er UBEE en Motorola modems uitgedeeld, die net als 'thuis' het modem werden.

Men kon vanuit het beheer elke aansluiting inregelen op snelheid en zelfs tijden meegeven qua verbinding

lang verhaal kort, mogelijk heeft de locatie een eigen serverdeel met bijbehorende toezicht en mogelijkheden.
Dus er is meer info nodig over de verbinding an-sich.
Pagina: 1