Chello Flevoland Friesland Terayon plat ?

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zit al 3 dagen zonder internet :( Ik heb chello in Flevoland met een terrayon modem... (Zeewolde)

Nu vraag ik me af.. is er een algemene storing of ben ik de enige ?
Op de chello homepage staat nix, coax.nl ook niet en op teletext van het upc kanaal ook niet. De helpdesk kan ik niet bellen want dat is een 0900 nr en die zijn geblokkeerd en met mijn mobieltje bellen heb ik laats gedaan maar na 6 min wachten was ik tot mijn verbazing 17 piek kwijd :( oftewel... de helpdesk heb je ook geen reet meer aan :( :( :(
Ik heb een fax naar ze gestuurd maar die gaat volgens mij rechtstreeks door de papier versnipperraar en het mailtje wat ik heb gestuurd naar /dev/null :(

Ik zit nu dus maar bij een vriend die een com21 modem heeft en wel toegang tot internet heeft.

Het probleem bij mij is dat ik geen ip adres van de dhcp server krijg. Ook niet na het vrijgevene en het vernieuwen van het ip adres. De netwerk kaart werkt verder goed en het modem geeft via de lampjes aan dat verder ook alles goed is. (bovenste lampje = groen en achterop is het lampje bij de utp aansluiting ook groen.

Help... bij wie licht het nog meer plat ? is er een algemene storing ?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Er staat niks op hun storingenpagina iig :(

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Ik zit in Lelystad, ook met Terayon modem en heb geen problemen.

Antenne en masten malloot

• jhead22
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:41 schreef Jotti het volgende:
Er staat niks op hun storingenpagina iig :(
Neen dat klopt.. maar ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat daar actueel nieuws op staat als er een echte algemene storing is.

Mmm dus in lelystad geen problemen... Ik ben hopelijk toch niet de enige :(

Verwijderd

Chello heeft een nieuw registratiesysteem voor het terayon netwerk.

Normaalgesproken zou je bij elke pagina die je in je browser oproept een inlogpagina van chello moeten krijgen waarbij je je inloggegevens (username + wachtwoord, dezelfde als van je mailbox) in moet vullen, waarna het chello account weer actief wordt. als je van netwerkkaart wisselt (en je dus een ander MAC adres krijgt), dan zou je automatisch deze pagina weer moeten krijgen en kun je zo de boel opnieuw activeren.

Er zijn echter nog wat problemen met dit systeem, bij mij thuis ging het niet helemaal goed, en kostte het me ook enige tijd voordat ik erachter was wat het precies was....daarna heeft het me nog een tijd gekost (waarvan ongeveer een uur in de wacht voor de helpdesk) om het systeem zo ver te krijgen dat het ook mijn wachtwoord accepteerde.

Je kunt herkennen dat je zo'n inlogprocedure moet volgen aan het volgende:
het ip dat is uitgereikt door de DHCP server zit in de 10.x.x.x range. dit is een range die alleen voor intern gebruik is, je kunt hiermee ook alleen maar servers binnen het chello netwerk bereiken.

De oplossing (hopelijk):
van de DHCP server heb je ook een ip-adres van een DNS server gekregen. toen ik het probleem kreeg, moest deze dns server alle ip's naar zichzelf resolven, waardoor je altijd de pagina's met dat ip kreeg. dat werkte om een of andere reden niet goed. probeer handmatig het ip van je DNS server in je browser in te voeren, en kijk of je dan die aanmeldpagina krijgt...

ik hoop dat dit het probleem was, en dat je nu weer verder kunt, succes :)

p.s. ik zit in heerenveen met een terayon modem

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
probeer eens naar de pagina
Http://aps/ te surfen of http://172.29.0.150/

Maar volgens mij ligt er een core ring in flevoland plat.

/na check op chello storingspagina
hmmz.. het APS systeem ligt plat tot maandag, en er is alleen een storing in arnhem en doetichem op het moment.
Wat is je Chello IP dat je nu krijgt ?

I want to live forever, so far.. so good.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik kon vrijdagochtend ook ineens niet meer internetten... na 1 keer herstarten van de pc werkte het weer en had ik ineens een ander ip-adres... :(
sinds ik chello heb is dat de eerste keer... (Terayon Friesland trouwens)

het blijkt dat ik ineens in een ander subnet zit... zat eerst in "e", nu in "a"

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Future
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb vanaf donderdag avond al geen internet meer.
Belde de helpdesk, en die zei dat ie me niet kon helpen omdat ik linux draaide. :(

Zondag netwerkkaart in een win98 bak gepropt, computer aangezet en geen ip adres gekregen :( Toen nog maar een keer gebelt met de helpdesk waar mij verteld werd dat de DHCP server er uit lag..... De storing zou duren tot vanochtend 8:00. (ik zit nu ergens anders dus kan niet testen)

Blaat

Verwijderd

Ik hier in friesland(Drachten) lig er ook al af vanaf donderdagmiddag.
En mocht er wel een nieuw systeem zijn dan hadden ze dat toch echt wel even mogen melden.
Begin langzamerhand stront ziek te worden van die geintjes.

Overigens mijn modem knippert met lampjes die niet eens op het terrayon papiertje voorkomen.
Online - Knipperend Oranje
Send - Knipperend Groen
Recieve - Knipperend Groen

• ReWinD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hier bij mij in Drachten doet ie het nu eindelijk wel, maar 4 weken geleden kon ik 3 weken niet internetten!!! kreeg ook geen ip van de dhcp server, elke dag helpdesk gebeld maar die deden er nooit wat aan :(

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 09:50 schreef Dhole het volgende:
Ik hier in friesland(Drachten) lig er ook al af vanaf donderdagmiddag.
En mocht er wel een nieuw systeem zijn dan hadden ze dat toch echt wel even mogen melden.
Begin langzamerhand stront ziek te worden van die geintjes.

Overigens mijn modem knippert met lampjes die niet eens op het terrayon papiertje voorkomen.
Online - Knipperend Oranje
Send - Knipperend Groen
Recieve - Knipperend Groen
Bellen en een melding voor RF storing aan laten maken.
je niet van de wijs laten brengen, anders vraag maar naar de 2e lijn (of technische helpdesk, en dan naar Lex vragen, dan doe ik het wel). komt verder wel goed. Alleen dispatch friesland heeft het nogal druk dacht ik.. maar weet het niet zeker.

• jhead22
  • Niet online
Dus het is gelukkig niet alleen bij mij zo. Ik hoop dat het dan maar weer snel gefixt wordt.

Verwijderd

Het ligt aan het retoursignaal naar het modem vertelde de 2e lijn mij.
En de werknemers zelf hadden er ook last van.
Wanneer het verholpen wordt konden ze me niet vertellen.
Maar wel dat elke dag dubbel terugbetaald wordt.

• jhead22
  • Niet online
Hehe... i'm back online... na 5dagen plat liggen, F 50,- telefoon kosten aan die kut helpdesk van chello, 2 faxen en een email ben ik er dan weer... helpdesk heb ik misschien 2 minuten aan de line gehad... volgens hun lag t probleem bij mij aan mijn instellingen... dus niet he.. kep alles 10 keer doorgelopen, 3 netwerkkaarten geprobeerd etc... maar geen ip adres van de dhcp server :r

Faxen en email gaan bij hun regelrecht naar /dev/null of naar de papier versnipperraar... kep geen reactie gehad... pas vanochtend kreeg ik een berichtje van chello zoals het verhaal hier onder beschrijft... ik ga een dikke brief naar chello en consumentenbond sturen.

ZUIG CHELLO :r :r :r
Op zondag 22 juli 2001 22:50 schreef Luite het volgende:
Chello heeft een nieuw registratiesysteem voor het terayon netwerk.

Normaalgesproken zou je bij elke pagina die je in je browser oproept een inlogpagina van chello moeten krijgen waarbij je je inloggegevens (username + wachtwoord, dezelfde als van je mailbox) in moet vullen, waarna het chello account weer actief wordt. als je van netwerkkaart wisselt (en je dus een ander MAC adres krijgt), dan zou je automatisch deze pagina weer moeten krijgen en kun je zo de boel opnieuw activeren.

Er zijn echter nog wat problemen met dit systeem, bij mij thuis ging het niet helemaal goed, en kostte het me ook enige tijd voordat ik erachter was wat het precies was....daarna heeft het me nog een tijd gekost (waarvan ongeveer een uur in de wacht voor de helpdesk) om het systeem zo ver te krijgen dat het ook mijn wachtwoord accepteerde.

Je kunt herkennen dat je zo'n inlogprocedure moet volgen aan het volgende:
het ip dat is uitgereikt door de DHCP server zit in de 10.x.x.x range. dit is een range die alleen voor intern gebruik is, je kunt hiermee ook alleen maar servers binnen het chello netwerk bereiken.

De oplossing (hopelijk):
van de DHCP server heb je ook een ip-adres van een DNS server gekregen. toen ik het probleem kreeg, moest deze dns server alle ip's naar zichzelf resolven, waardoor je altijd de pagina's met dat ip kreeg. dat werkte om een of andere reden niet goed. probeer handmatig het ip van je DNS server in je browser in te voeren, en kijk of je dan die aanmeldpagina krijgt...

ik hoop dat dit het probleem was, en dat je nu weer verder kunt, succes :)

p.s. ik zit in heerenveen met een terayon modem

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb nergens last van hier in Drachten
Kheb ook een terayonmodem.
Soms kan ik er niet opkomen, voor de rest best wel vaak

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Pagina: 1