Streaming vs Bluray; merk jij het verschil?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07 13:21
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een LG Oled55C8 en onderzoek nu of ik het verschil zie tussen Netflix (4K/HDR/Dolby Vision) en Bluray (4K/HDR/Dolby Vision). Daarnaast ben ik me ook aan het inlezen. Een leuke site hierover inclusief informatieve video is deze.

Nu vraag ik me af of jullie het verschil zien tussen streaming en Bluray. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo benieuwd?

Netflix geeft niet eens "100% black" in hun openings-scene; daar zie je het verschil al. En dan in cijfers; Netflix doet maximaal (!!) 25Mbps aan data doorsturen, een UHD-disc doet maximaal 100Mbps.

Iets zegt me, maar ik ben nu heel simpel, dat met goede apparatuur en correcte afstelling en duidelijke kijkafstand, het natuurlijk onmogelijk is dat iets wat 4x zo weinig data heeft, dezelfde informatie kan aanbieden om dezelfde pixels te laten oplichten.

En het artikel wat je linkt; het eerste wat er staat "Streaming Compression Ruins Beautiful 4K Movies"; daar is je antwoord dus al?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:16:
En dan in cijfers; Netflix doet maximaal (!!) 25Mbps aan data doorsturen, een UHD-disc doet maximaal 100Mbps.
Netflix gebruikt gemiddeld maar 15 Mbps. Die getallen zeggen niets zonder ook naar de codec te kijken, maar een UHD-disc gebruikt h.265 wat ook nog eens heel goed comprimeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GlowMouse schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:27:
[...]

Netflix gebruikt gemiddeld maar 15 Mbps. Die getallen zeggen niets zonder ook naar de codec te kijken, maar een UHD-disc gebruikt h.265 wat ook nog eens heel goed comprimeert.
Eens en, in het grijze gebied, H265 remuxen zie je vaak in de regio 40 tot 80 Mbps online gezet worden. Nog steeds, cijfere zeggen niet alles maar er kan maar "zoveel" in een bepaalde codec als info worden opgeslagen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En los van de compressie die toegepast wordt: audiostream is ook even een tikkeltje anders. Stereo of Dolby Digital scheelt qua bitrate even een slok op een borrel met DTS HD Master, om maar een zijstraat te noemen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:16:
Hoezo benieuwd?

Netflix geeft niet eens "100% black" in hun openings-scene; daar zie je het verschil al. En dan in cijfers; Netflix doet maximaal (!!) 25Mbps aan data doorsturen, een UHD-disc doet maximaal 100Mbps.

Iets zegt me, maar ik ben nu heel simpel, dat met goede apparatuur en correcte afstelling en duidelijke kijkafstand, het natuurlijk onmogelijk is dat iets wat 4x zo weinig data heeft, dezelfde informatie kan aanbieden om dezelfde pixels te laten oplichten.

En het artikel wat je linkt; het eerste wat er staat "Streaming Compression Ruins Beautiful 4K Movies"; daar is je antwoord dus al?
Mijn bron zegt inderdaad genoeg over cijfers maar uiteindelijk draait het om zichtbare verschillen. Ik zie ze niet, daarom vraag ik me af of dat aan mij ligt of dat we de grens van het zichtbare met streaming al hebben bereikt. Overigens, Netflix is bij mij net zo zwart als de rand van mijn tv dus ik herken niet wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-07 11:50
Ik heb het gevoel dat netflix kwaliteit slechter is dan pakweg 12-24 maanden geleden in 4K.

Hoe dan ook beantwoorden op je vraag. Het verschil is dag en nacht tussen streaming en UHD HDR Blu Ray. (de ene film nog groter dan de ander). Bij gebruik van een high end setup is de kwaliteit niet te overbruggen tenzij je 100Mbps streams krijgt maar dat gaat niet gebeuren in de komende 5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:59
Ik Kijk af en toe een serie in UHD op zowel Netflix als (AMAZON) PRIME VIDEO, ziet er leuk uit maar kan niet de betere kwaliteit van de UBD discs evenaren, bij lange niet.
Verder kijk ik regelmatig via mijn Panasonic UB 900 op de 65OLED873 veelal films en dar ziet er dan toch stukken beter uit, veel minder banding of artfacts wat bij streamen nog wel eens te zien valt.
Ook zoals hierboven aangehaald een betere Dolby Atmos beleving wat bij Netflix langzaam wat meer aangeboden wordt.
Af en toe haal ik een UHD disc erbij, waarvan ik weet dat ik deze vaker dan eens kijk, collectie is ruim een 75 discs inmiddels.
(Helaas zitten er ook wel eens een enkele keer een UBD bij wat niet veel betere kwaliteit bied dan de bijgesloten blu ray disc zelf)
(prefereer de 3 schijven boxen van o.a. Amazon Frankrijk waarbij de 3D, UHD en de normale blu Ray in een setje te bestellen valt)
Verder met Black Friday mooie BenQ beamer gescoord dus de films kijken we nu meestal op een 125 inch.
In UHD daar gelukkig mijn Denon AVR alles via de tweede HDMI uitgang alles doorzet inclusief HDR en of HLG.
Er zijn diverse forums waarop de diverse kwaliteits aspecten van de UHD discs worden besproken, Google is je grote hulp in dezen.

[ Voor 11% gewijzigd door dinandus op 01-01-2019 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Kort gezegd: ja, het is duidelijk te zien als je er op gaat letten en gaat vergelijken. Lang antwoord: voor mij is de beleving niet opeens een stuk beter. Uiteindelijk doe je het daarvoor. Ik heb weinig mensen die zeggen “geweldige film, maar de kwaliteit was slecht”. gezien fe populariteit van Netflix vermoed ik dat de meeste er ook zo over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:40

Major_ton

Shoot!

grote_oever schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:24:
Kort gezegd: ja, het is duidelijk te zien als je er op gaat letten en gaat vergelijken. Lang antwoord: voor mij is de beleving niet opeens een stuk beter. Uiteindelijk doe je het daarvoor. Ik heb weinig mensen die zeggen “geweldige film, maar de kwaliteit was slecht”. gezien fe populariteit van Netflix vermoed ik dat de meeste er ook zo over denken.
Voor de meeste mensen is dit zeker waar. Een goede film of serie is ook op VHS nog steeds goed, maar dat was de originele vraag niet. De vraag was of er verschil waarneembaar is tussen Netflix en een UHD BR en dan is het antwoord 'ja'. Als de inhoud van de content zelf de maatstaf is, dan hebben we ook geen vooruitgang in de techniek meer nodig. Maar je moest eens weten wat voor een visuele pracht de 10 bit HDR versie van bijvoorbeeld een The Last Jedi kan laten zien op de juiste apparatuur. En hoe mooi je 55c8 ook is, als je daar verder dan 2 meter vanaf gaat zitten (wat bij de meeste zo is), dan is het beeld gewoon te klein om de meeste verschillen waar te kunnen nemen.

Het punt is tevens dat het verschil niet universeel gelijk is per opname. Soms is het verschil heel groot, soms gaat het om nuances. Soms laat de opname zelf het niet toe om veel verschil te laten zien, dus de cijfers an sich zeggen ook niet altijd alles.

Het grootste gruwelpunt van Netflix vind ik vooral de color banding die vooral in donkere scènes veelal zichtbaar is. Ook zien series er vaak beter uit dan films. Het lijkt wel of ze een maximale hoeveelheid data per item hanteren en hoe langer de content, hoe lager de bitrate. Doctor Strange op Netflix zag eruit als een DVD die door een upscsaler was gehaald. En hoe beter (en groter) de weergever (TV, projector), hoe duidelijker de verschillen zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
Major_ton schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Voor de meeste mensen is dit zeker waar. Een goede film of serie is ook op VHS nog steeds goed, maar dat was de originele vraag niet. De vraag was of er verschil waarneembaar is tussen Netflix en een UHD BR en dan is het antwoord 'ja'. Als de inhoud van de content zelf de maatstaf is, dan hebben we ook geen vooruitgang in de techniek meer nodig. Maar je moest eens weten wat voor een visuele pracht de 10 bit HDR versie van bijvoorbeeld een The Last Jedi kan laten zien op de juiste apparatuur. En hoe mooi je 55c8 ook is, als je daar verder dan 2 meter vanaf gaat zitten (wat bij de meeste zo is), dan is het beeld gewoon te klein om de meeste verschillen waar te kunnen nemen.

Het punt is tevens dat het verschil niet universeel gelijk is per opname. Soms is het verschil heel groot, soms gaat het om nuances. Soms laat de opname zelf het niet toe om veel verschil te laten zien, dus de cijfers an sich zeggen ook niet altijd alles.

Het grootste gruwelpunt van Netflix vind ik vooral de color banding die vooral in donkere scènes veelal zichtbaar is. Ook zien series er vaak beter uit dan films. Het lijkt wel of ze een maximale hoeveelheid data per item hanteren en hoe langer de content, hoe lager de bitrate. Doctor Strange op Netflix zag eruit als een DVD die door een upscsaler was gehaald. En hoe beter (en groter) de weergever (TV, projector), hoe duidelijker de verschillen zijn.
toon volledige bericht
Wel beetje kort door de bocht natuurlijk, want alleen met een antwoord "ja" had het topic dicht gegooid kunnen worden. Maar de gemiddelde consument bewijst echt dat je ongelijk hebt. Toevallig laatst nog een discussie over gehad met de buurman. Hij had een nieuwe TV gekocht en gaf even trots aan dat er 4K op zit. Vervolgens keek hij nog analoog naar Ziggo omdat hij de laatste paar maanden wat problemen had met zijn digitale kaart. Ik weet bijna zeker dat wanneer ik mijn vrouw een netflix film opzet dat zij niet kan raden of het een bluray is of een Netflix stream.

Maar eerlijk gezegd, welke voortgang hebben we in technologie? Enige grote ontwikkeling die we de laatste jaren gehad hebben is dat het goedkoper geworden is. Wij betalen liever 10 euro per maand voor netflix dan 15 euro voor een Bluray. Natuurlijk zijn er uitzondering en heb je de echte verzamelaars, maar dit zijn toch de redenen waarom netflix makkelijk wegkomt met de lage bitrate. De meeste mensen weten geeneens wat een bitrate is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

grote_oever schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:04:
[...]

Wel beetje kort door de bocht natuurlijk, want alleen met een antwoord "ja" had het topic dicht gegooid kunnen worden. Maar de gemiddelde consument bewijst echt dat je ongelijk hebt. ...
Dan moet je toch beter lezen, want mijn post begint natobene met "Voor de meeste mensen is dit zeker waar", aangevende dat voor de massa het verschil niet noemenswaardig is. Dat betekent echter niet het verschil er niet is en daar ging het om. Het merendeel heeft ook genoeg aan normale computer, auto, koffiezetapparaat etc.... Maar de liefhebber heeft andere wensen/eisen en geeft graag wat meer uit en is tevens ook kritischer. Die wilt het verschil zien, horen, voelen of proeven.

Mijn vriendin ziet het verschil tussen een Netflix stream en een UHD BD ook niet, maar als het aan haar lag hadden we ook een 32 inch LCD kunnen kopen. Kwaliteit bepalen doe ik niet voor een ander of de grote groep, dat doe ik voor mijzelf. Veel dingen zijn meetbaar en feitelijk, sommige dingen zijn subjectief, maar alles is naar eigen waarde te bepalen en als ik een substantieel bedrag uitgeef aan een AV installatie, dan doe ik dat omdat ik wil kunnen genieten van een bepaalde kwaliteitsstandaard. En dat staat geheel los van die buurman die via de analoge kabel het nieuws op zijn 4K TV kijkt. Voor hem heeft de marketing van de commerciële media duidelijk goed gewerkt.
grote_oever schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:04:
[...]
Maar eerlijk gezegd, welke voortgang hebben we in technologie? Enige grote ontwikkeling die we de laatste jaren gehad hebben is dat het goedkoper geworden is. ...
VHS, Laserdisc, DVD, Blu-ray, UHB Blu-ray. Ik vind het een mooie ontwikkeling hoor! De laatste jaren is het heel veel gebeurd, zelfs vanaf Blu-ray. De manier waarop TV's helderheid, contrast en kleuren kunnen weergeven is drastisch verbeterd. Het kan zijn dat het voor jou en anderen niet interessant genoeg is, maar dat betekent niet dat de ontwikkeling er niet is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Major_ton schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 16:30:
[...]
VHS, Laserdisc, DVD, Blu-ray, UHB Blu-ray. Ik vind het een mooie ontwikkeling hoor! De laatste jaren is het heel veel gebeurd, zelfs vanaf Blu-ray. De manier waarop TV's helderheid, contrast en kleuren kunnen weergeven is drastisch verbeterd. Het kan zijn dat het voor jou en anderen niet interessant genoeg is, maar dat betekent niet dat de ontwikkeling er niet is.
Ontwikkeling is er genoeg, alleen geeft datzelfde 'gemiddelde' niet elk jaar 1500€ uit om maar mee te kunnen gaan.
Elk jaar komen de fabrikanten ( op elk gebied overigens ) met vernieuwingen.
Of dat verbeteringen zijn, of alleen maar uitbreiding op oude methodes, maakt dan niet uit, er moeten elk jaar nieuwe modellen in de etalages komen.

Ik heb VHS, DVD gekeken, en zelfs nog even aan de BluRay meegedaan ( alleen de speler, want was goedkoper dan een dvdspeler op dat moment )
Maar ook ik kan mijn gezin waarschijnlijk VHSrips voorzetten, en geen klachten horen.
Er wordt Netflix, Videoland en nog een paar online streamers gekeken, en men neemt de moeite niet eens om het blokje HD aan te zetten.

Hier staat btw nog steeds de Philips uit 2009, 32" - zolang die het niet begeeft, komt er geen nieuw 'slim' model.
De vorige, 40" smart, stopte gewoonweg naar 2,5 jaar, eerst niet smart meer, toen zelfs geen beeld meer ;)
Dus de zolderTV is weer terug ... going strong

Dus Ja, er is wel degelijk verschil te zien ... maar de vraag is "vind je het belangrijk"

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 01-01-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb tot nu toe het verschil nog niet gezien tussen Netflix en een bluray op mn Sony Bravia Full HD. Mijn ogen zijn wel goed want het verschil met VHS is duidelijk. Als je dat niet zou zien klopt er iets niet. De vraag of je het belangrijk vindt kan ik beantwoorden met nee.

Zelfde als met film: wat de 1 niks vindt kan ik wel mooi vinden. Ik vindt sowieso een film niet snel slecht behalve als het er al snel nep uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:12
Zelfs tussen een dvd en netflix 4k materiaal is verschil te zien ten nadele van netflix. Crushed blacks, hoge mate van matige compressie het is niet mooi.

Maar wel hdr/dbv en 4k. Heb je de keuze, op dit moment is een disc superieur. Zie je het verschil niet? Dan gewoon genieten van je tv en content=content!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 08:44
Misschien beetje off topic maar precies dit doet mij voornamelijk twijfelen tussen OLED en LCD. Mijn familie kijkt alleen maar naar standaard televisie en streaming providers dus als netflix etc zwart al niet echt als zwart doorgeeft maar grijzig, waarom zou ik dan een TV moeten hebben die perfect zwart kan weergeven... Of sla ik de plank nu volledig mis? ;)

2000 voor een 65 inch OLED of 1100 voor een Samsung NU8000... Gaat met mijn kijkgedrag die 900 euro verschil zichtbaar zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45

DarkSide

theres no place like ::1

Dat moet je echt zelf bepalen. Ik doe meer met mijn TV dan alleen netflix kijken.
Zelf vind ik NF 4k tegenvallen. Veel series zijn expres korrelig bv. En HDR biedt ook niet wat het kan.
Dan liever een Film op UHD BR. Goede kwaliteit, goede kleuren en zwartwaarde en goede HDR.

Daarnaast game ik ook nog wel eens. En daar kan een HDR en goede zwartwaarde ook een toegevoegde waarde zijn.
Voor mij zou het dus een OLED worden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Martijn schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:18:
Misschien beetje off topic maar precies dit doet mij voornamelijk twijfelen tussen OLED en LCD. Mijn familie kijkt alleen maar naar standaard televisie en streaming providers dus als netflix etc zwart al niet echt als zwart doorgeeft maar grijzig, waarom zou ik dan een TV moeten hebben die perfect zwart kan weergeven... Of sla ik de plank nu volledig mis? ;)

2000 voor een 65 inch OLED of 1100 voor een Samsung NU8000... Gaat met mijn kijkgedrag die 900 euro verschil zichtbaar zijn...
Kiezen tussen OLED of LCD hangt volledig af van je kijkgedrag en hoe kritisch je kijkt. In de avond en met weinig tot geen omgevingslicht biedt een OLED TV echt wel een grote meerwaarde. Overdag ook vind ik (persoonlijk dus), maar dan is het verschil kleiner en anders. Ik heb hier thuis een OLED en LCD TV staan en beide hebben hun voor- en nadelen.

Netflix geeft gewoon zwart door waar de content zwart hoort te zijn. Sommige series/film of bepaalde scènes zijn opgenomen met veel crushed black momenten, de serie Vikings is hier een goed voorbeeld van, maar dit staat los van de streamingdiensten, discs of TV's.

Wat de grain betreft in veel Netflix content. Dit is deel een artistieke keuze, maar ook de camera's die Netflix gebruikt, hoofdzakelijk de Arri Alexa 65, geven veel (color) noise in donkere scènes waarbij de ISO van de sensor flink omhoog moet. Ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Grain en noise helpen je in ieder geval niet een lage bitrate te maskeren zoals velen denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07 20:31
Ik vind Netflix series vaak donker en een soort sluier over. Zwart is echt waardeloos. 4k BR is echt superieur aan Netflix.
Een andere streaming via de Apple TV4k vind ik zelfs een stuk beter als Netflix, het verschil tussen 4k BR of de TV4k is dan ook een stuk kleiner.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Qua beeld wint een BR het duidelijk, maar daar zou ik meestal nog wel mee kunnen leven.
Qua geluid zijn de verschillen(ik heb een goede 5.1 set) enorm in het voordeel van een BR.

Persoonlijk vind ik goed geluid zeer belangrijk voor een goede beleving van een film. Ik kijk liever iets minder beeld met goed geluid dan andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
Martijn schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:18:

Ik kan het niet vergelijken maar op mijn oled is Netflix echt zwart. Het geeft een fantastisch effect. Gisteren Moghli gekeken. De donkere scènes en de zwarte panter zijn indrukwekkend. Ik ben er blij mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-07 08:44
michielvz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:25:
[...]

Ik kan het niet vergelijken maar op mijn oled is Netflix echt zwart. Het geeft een fantastisch effect. Gisteren Moghli gekeken. De donkere scènes en de zwarte panter zijn indrukwekkend. Ik ben er blij mee _/-\o_
Morgen wordt mijn Philips 65OLED803 bezorgd ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
Nice; wel twee keer zo duur _/-\o_ . Heb de mijne 55C8 voor 1199,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben eigenlijk best wel onder de indruk van in ieder geval sommige 4K series en films op Netflix. Altered Carbon ziet er fraai uit met HDR. En zwart is echt wel zwart hoor. Op mijn oled scherm in ieder geval wel.
Maar een 4K Blu-ray ziet er wel beter uit ja. Toch een stukje meer detail en betere kleurweergave.
Geluid is een ander verhaal; het magere DD+ signaal van Netflix kan bij lange na niet tippen aan de lossless tracks van fysieke media.

Als je bedenkt dat Netflx slechts 15,6Mbps gebruikt voor zowel beeld als geluid is dat best indrukwekkend te noemen. Een 4K Blu-ray heeft pieken tot boven de 100Mbps namelijk, en natuurlijk een veel hogere gemiddelde bitrate.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

PVD66 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:14:
Ik vind Netflix series vaak donker en een soort sluier over. Zwart is echt waardeloos. 4k BR is echt superieur aan Netflix.
Een andere streaming via de Apple TV4k vind ik zelfs een stuk beter als Netflix, het verschil tussen 4k BR of de TV4k is dan ook een stuk kleiner.
Ben wel benieuwd wat er dan zo waardeloos is aan het zwart van Netflix. Zwart is gewoon zwart bij mij. Of doel je op zaken die juist black crush vertonen? Van een "grijs" zwart heb ik in ieder geval geen last. De pixels staan gewoon echt uit in een donkere kamer. Komt geen licht vanaf.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PVD66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-07 20:31
Of het black crush is geen idee, wel weet ik dat donkere scenes soort van vlekkerig kunnen zijn. Niet altijd maar bv met scenes uit Spartacus.
Die donkere vlekkerige scènes ben ik op een Apple tv (nog) niet tegengekomen of misschien soms een heel klein beetje maar bij een 4K disc helemaal niet.
Ik heb dan geen OLED.

Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Pagina: 1