Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Raar internetprobleem MSI Z270 gaming pro carbon

Pagina: 1
Acties:

• Daan1071
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-11 23:04
Goedemiddag,

Allereerst mijn pc:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 193,84€ 193,84
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 158,-€ 158,-
1MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX 6G OC€ 283,50€ 283,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 134,90€ 134,90
1Corsair RM650x Zwart€ 94,90€ 94,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 865,14

Er zit 16gb ram in, ik weet niet exact welke,dus heb een random gepakt.

Ik heb onlangs mijn oude moederbord vervangen voor de MSI Z270 gaming pro carbon. (Andere was stuk gegaan op een random manier, maar dat doet er even niet toe). Sinds dag 1 stuit ik op het volgende probleem: Als ik op internet aan het rondbrowsen ben, valt het hele internet weg. Dit houd in dat rechtsonderin mijn scherm een kruisje komt staan bij het internet. Dit verdwijnt binnen 5-10 seconden. En het internet werkt weer.

1 keer kan gebeuren, maar dit herhaalt zich de hele tijd. Het vreemde van het verhaal is dit. Namelijk:"Op het moment dat ik in discord met iemand aan het praten ben OF ik heb een game op de achtergrond openstaan, wat op dat moment internet gebruikt, heb ik het hele probleem met het internet niet. Ik heb constant internetverbinding en kan browsen zoveel ik wil, geen probleem. Maar zodra Discord of een game niet gebruikt word, heb ik dus last van een wegvallend signaal wat hierboven beschreven is. Overigens als ik iets moet downloaden bijv. een game, valt het signaal ook niet weg. Dus constant, ik heb dan geen andere programma's openstaan. Dat is dus apart.

Ik ben eerlijk gezegd nogal een leek en snap er dan ook helemaal niks van.

Ik heb destijds het moederbord in de computer ingeduwd en niks geinstalleerd. (Heb geen cd-disk ding en wist niet zeker of dit nodig is). Voor de rest werkt het moederbord overigens uitstekend.

Heeft iemand ervaringen hiermee? Wat kan ik eventueel doen? (gelieve in jip en janneke taal indien mogelijk :) )

Wat heb ik zelf al gedaan?
- Kijken of het probleem zich voordoet met een andere kabel. (is het geval)
- Bij apparaatbeheer de intel Ethernet adapater geupdatet. (geen idee wat het doet, maar het helpt niets)
- Rondgezocht op internet naar eenzelfde probleem, maar krijg telkens dingen als : helemaal geen internet (geen last van) Of bij het opstarten even geen internet (ook geen last van). Ben het einde zoek.
Edit: clean install windows
- drivers opnieuw geinstalleerd van mobo en intel assistant driver eroverheen laten walsen.

Vraag? Drivers downloaden is dat risicovol, en welke moet ik installeren indien mogelijk? Hoor soms wel eens over een "bricked" BIOS ofzo, heb daar geen zin in :)

Wat verwacht ik van jullie?
Eventueel advies. Alvast bedankt voor d ehulp

Fijne jaarwisselig alvast!

Groet Daan

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk oud moederbord en welke chipset? Je kan allicht de Intel Driver Assistant even installeren en laten zoeken naar updates voor Intel-gerelateerde componenten.

Gezien het feit dat je al zegt "Ik heb destijds het moederbord in de computer ingeduwd en niks geinstalleerd."; dat staat absoluut niet in de handleiding van een gemiddeld moederbord; je "moet" sowieso alle chipset-drivers en aanverwante installeren.

Wat ik verder mis, aan de andere kant van de kabel: staat er geen blokkade op MAC-adres of anderszins iets raar in je router?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Heb je na het vervangen van het moederbord een schone Windows installatie gedaan? Zo niet dan is dat wel aan te raden.

• Daan1071
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:52:
Welk oud moederbord en welke chipset? Je kan allicht de Intel Driver Assistant even installeren en laten zoeken naar updates voor Intel-gerelateerde componenten.

Gezien het feit dat je al zegt "Ik heb destijds het moederbord in de computer ingeduwd en niks geinstalleerd."; dat staat absoluut niet in de handleiding van een gemiddeld moederbord; je "moet" sowieso alle chipset-drivers en aanverwante installeren.

Wat ik verder mis, aan de andere kant van de kabel: staat er geen blokkade op MAC-adres of anderszins iets raar in je router?
Eerste keer dat ik een pc uit elkaar haal en er iets nieuws in heb gezet. (Was een custom gebouwde pc door een bedrijf) Kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Er stond dat je met een CD drivers moet installeren, maar heb geen cd-schijf geval. Dan kan het via de website, maar heb geen flauw idee welke ik moet pakken. (staan veel versies) Wil eerlijk gezegd niet de verkeerde pakken :? . Ben nieuw op dit gebied en wil dit graag leren voor een volgende keer.
Oude moederbord was een MSI B250M Pro-VDH, Socket 1151.

Router is doorzocht en er staat niks vreemds of aparts in. Daar is ook niks in veranderd. Ik zal even die Intel assistant installeren.

EDIT: Intel assistant geeft aan dat alles up-to-date is.
Uszka schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:52:
Heb je na het vervangen van het moederbord een schone Windows installatie gedaan? Zo niet dan is dat wel aan te raden.
Zal ik ook zeker eens proberen! Dat ik daar niet aan heb gedacht 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Daan1071 op 31-12-2018 17:05 ]

• MAX3400

MAX3400

Daan1071 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:01:
[...]
...geen flauw idee welke ik moet pakken. (staan veel versies)
Allemaal?

- eerst alle chipset drivers
- dan other drivers
- dan SATA, dan LAN, dan VGA & audio
- daarna alle drivers van je GPU

Hierna de Intel Driver Assistant installeren en laten detecteren.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2018 17:07 ]

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:59
Naar de site van MSI gaan en zoeken op je moederbord, daarbij alle drivers downloaden en installeren. Met name chipset driver en lan driver is belangrijk.

Nieuwe Windows installatie lijkt mij overbodig.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyriel85 op 31-12-2018 17:08 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• Daan1071
Misschien een hele domme vraag hoor, maar heeft dit niks met de BIOS te maken? Kan ik dat gewoon downloaden zonder dat er evt. iets fout kan gaan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daan1071 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:07:
[...]

Misschien een hele domme vraag hoor, maar heeft dit niks met de BIOS te maken? Kan ik dat gewoon downloaden zonder dat er evt. iets fout kan gaan?
Klik op Driver en pak de laatste Lan driver sowieso

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400

MAX3400

Hackus schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:09:
[...]

Hij is van B250 naar Z370 gegaan; ik zou Windows dus niet vertrouwen en eerst de chipset goed geinstalleerd krijgen.

• Daan1071
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:09:
[...]

Hij is van B250 naar Z370 gegaan; ik zou Windows dus niet vertrouwen en eerst de chipset goed geinstalleerd krijgen.
Hackus schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:09:
[...]

Ben nu alles aan het downloaden in volgorde van wat jij gezegd heb Max, ik blijf updates geven. Ik geef achteraf nog een clean install van windows 10, is ook eens nodig.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:09:
[...]

270, maar goed, normaal doe je schone OS

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400

MAX3400

Daan1071 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:11:
[...]

[...]

Ben nu alles aan het downloaden in volgorde van wat jij gezegd heb Max, ik blijf updates geven. Ik geef achteraf nog een clean install van windows 10, is ook eens nodig.
Begin dan met een clean install; die drivers ben je weer kwijt als je Windows daarna eraf gooit...

@Hackus idd, een 270... Sorry :)

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 31-12-2018 17:13 ]

• Daan1071
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:12:
[...]

Begin dan met een clean install; die drivers ben je weer kwijt als je Windows daarna eraf gooit...

@Hackus idd, een 270... Sorry :)
Hackus schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:12:
[...]

270, maar goed, normaal doe je schone OS
Dank, ik had ze al gedownload, maar goed straks opnieuw. Geeft verder niks. Bedankt voor de input mensen, zeer snel en duidelijk. Dank! Ik zal dan windows, opnieuw installeren en dan opnieuw de drivers. 1 klein vraagje, bij de network driver kan ik geen setup in het mapje vinden, is dit normaal of?

• MAX3400

MAX3400

Dit is een beetje basic vragen stellen; Google eens op "install inf driver" en je komt er vast wel uit.

Als je niet teveel moeite wil doen; trap die Intel Driver Assistant eroverheen. Als er internet is, weet die tool bijna alle recente drivers voor je te vinden en installeren.

• Daan1071
MAX3400 schreef op maandag 31 december 2018 @ 17:21:
[...]

Dit is een beetje basic vragen stellen; Google eens op "install inf driver" en je komt er vast wel uit.

Als je niet teveel moeite wil doen; trap die Intel Driver Assistant eroverheen. Als er internet is, weet die tool bijna alle recente drivers voor je te vinden en installeren.
Windows clean geinstalleerd en alle drivers geinstalleerd. Had inderdaad niet goed gekeken, de setup had iedere keer een andere naam bij de verschillende drivers. 8)7 Bedankt voor de hulp! Heb 5 minuten lang continue op nieuwe linkjes lopen klikken, om te kijken of hij nog steeds zou uitvallen. Dit is niet het geval en het probleem is dan ook opgelost. Bedankt mensen!

Edit: als dit niet mag dan maak ik een nieuw topic aan, maar gezien dit nog steeds een probleem is en het mijn eigen topic betreft leek het mij handig hier voor te borduuren. Ik zal in mijn openingspost alles wat ik heb gedaan aanpassen

Het probleem is er dus somehow weer terug. In het begin nergens last van. Nu komt het weer terug. Het is exact hetzelfde probleem als wat ik in mijn openingspost beschrijf. Ik denk dat ik qua mogelijkheden op de pc zelf bsn uitgekeken. (Misschien in de netwerkinstellingen nog iets?) Ik zoek het nu in de router. Het kan natuurlijk zijn dat daar iets fout gaat. Nu zou ik absoluut niet weten naar welke instelling of iets ik op zoek moet gezien het een specifiek probleem is bij mijn pc. Elke laptop of pc die we op kabel aansluiten heeft nergens last van. Waar zou ik naar moeten zoeken/kijken? Ik heb absoluut geen verstand van alles wat met de router te maken heeft dus jip en janneke taal is welkom:)

Het probleem kom ik ook nergens tegen zoals ik dat ervaar dus dat maakt het voor mij lastig.

Router: fritzbox! Wlan 7360
Provider: Solcon.
In de router is nog nooit iets gewijzigd qua instellingen dus deze staan nog standaard.

Mocht het probleem in het mobo zelf zitten en voor rma ofzo terug moeten, dan doe ik hem weg en zet ik er een AMD setje in. Ik wil deze pc namelijk wegdoen en het moet wel werken natuurlijk!

[ Voor 47% gewijzigd door Daan1071 op 11-01-2019 17:23 ]

• Daan1071
Edit: als dit niet mag dan maak ik een nieuw topic aan, maar gezien dit nog steeds een probleem is en het mijn eigen topic betreft leek het mij handig hier voor te borduuren. Ik zal in mijn openingspost alles wat ik heb gedaan aanpassen

Het probleem is er dus somehow weer terug. In het begin nergens last van. Nu komt het weer terug. Het is exact hetzelfde probleem als wat ik in mijn openingspost beschrijf. Ik denk dat ik qua mogelijkheden op de pc zelf ben uitgekeken. (Misschien in de netwerkinstellingen nog iets?) Ik zoek het nu in de router. Het kan natuurlijk zijn dat daar iets fout gaat. Nu zou ik absoluut niet weten naar welke instelling of iets ik op zoek moet gezien het een specifiek probleem is bij mijn pc. Elke laptop of pc die we op kabel aansluiten heeft nergens last van. Waar zou ik naar moeten zoeken/kijken? Ik heb absoluut geen verstand van alles wat met de router te maken heeft dus jip en janneke taal is welkom:)

Het probleem kom ik ook nergens tegen zoals ik dat ervaar dus dat maakt het voor mij lastig.

Router: fritzbox! Wlan 7360
Provider: Solcon.
In de router is nog nooit iets gewijzigd qua instellingen dus deze staan nog standaard.

Mocht het probleem in het mobo zelf zitten en voor rma ofzo terug moeten, dan doe ik hem weg en zet ik er een AMD setje in. Ik wil deze pc namelijk wegdoen en het moet wel werken natuurlijk!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:59
Neem aan dat je router via DHCP adressen toewijst en je pc staat ingesteld op automatisch ip adres toegewezen krijgen?

Pc op andere kabel/ingangpoort router?

Andere pc op zelfde kabel/port heeft niet dit probleem?

Je router doet vaak ip adressen vast toewijzen voor bepaalde tijd aan equipment. Heb wel eens meegemaakt dat het opschonen van deze lijst helpt. Heb geen idee waar dat bij jou router staat, is een DHCP tabel.

Je kan ook kijken wat er gebeurt als je jouw pc een vast ip adres geeft in Windows binnen het domein van de router.

Verder firmware router up to date?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Pagina: 1