[bug] Mijn username is te lang op de iPad

Pagina: 1
Acties:

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:03
Zowel in safari als Chrome ziet het er zo uit op de iPad (2017), iOS 12.1.1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SOOD2jx4aAyJYH8qVNI3Q6NB/full.jpg

Op alle pagina`s blijft het er zo uitzien.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan altijd een nickchange aanvragen in Schop een Modje. :P

Maar als het op 1 pagina gebeurt, verandert dat niet opeens op een andere pagina. De bovenbalk is hetzelfde opgebouwd op elke pagina. Heb je toevallig een bepaalde grade geforceerd met je iPad via https://tweakers.net/devicedetect?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• HallonRubus
Hero of Time schreef op maandag 31 december 2018 @ 23:05:
Heb je toevallig een bepaalde grade geforceerd met je iPad via https://tweakers.net/devicedetect?
Het is de eerste keer dat ik tweakers gebruik op de iPad, dus niet dat ik weet.

Maar jouw usename is minstens even lang, hoe ziet het er bij jou dan uit?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt ook gewoon de desktopversie forceren op een iPad. Scherm leent zich er prima voor :)
Rechtsboven, instellingen (tandwieltje), onder Algemeen. Schermgroottes even op Desktops (16" en groter) zetten.

Enige nadeel is dat de devvers het vooralsnog lijken te vertikken om de pijltjes die je bij het scrollen op een mobile device hebt om direct naar de onder of bovenkant van de pagina te gaan, te porteren naar die weergave. Al een paar keer gevraagd en is iets vrij simpels, maar tot op heden nog steeds teleurgesteld :/ Dus je moet iets meer met je vingers scrollen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HallonRubus schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:41:
[...]

Het is de eerste keer dat ik tweakers gebruik op de iPad, dus niet dat ik weet.

Maar jouw usename is minstens even lang, hoe ziet het er bij jou dan uit?
Ik heb geen tablet, maar met m'n telefoon als ik deze een kwartslag draai heb ik nergens last van. Ruimte genoeg tussen m'n nicknaam en 'Meer', zelfs als ik verschillende grades forceer.

Heb je ergens in iOS of je browser de mogelijkheid om de tekstgrootte te veranderen?

Owja, nog iets. Ik gebruik custom css en heb daarmee het icoontje tussen de nicknaam en berichten, dat gebruikt wordt voor pricewatch vergelijkingen, verborgen. Dat geeft natuurlijk ook een beetje meer ruimte. Maar de ruimte die ik heb naast 'Meer' is meer dan wat het icoontje inneemt.
The Eagle schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 15:54:
Rechtsboven, instellingen (tandwieltje), onder Algemeen. Schermgroottes even op Desktops (16" en groter) zetten.
He, ik wist niet dat ze dat hadden toegevoegd.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zit er pas een jaar of drie/vier in ofzo, ging geloof ik tegelijk live met alles wat voor specifieke mobiele device rendering zorgt en het afschieten van de oude t.net app :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

of automatisch schalen, wieltje, algemeen - schermgroottes

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

Je zit zo te zien net aan de onderkant van onze 'medium' grade (768-1000 pixels). Wellicht kunnen we daar nog wel wat pixels winnen door de marge tussen de menu-items iets te verkleinen, maar heel veel kunnen we daar ook niet vanaf snoepen...

Het lijkt me echter wel een erg lage resolutie voor een iPad?

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 01-01-2019 21:11 ]

Intentionally left blank

• HallonRubus
crisp schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 21:09:
Je zit zo te zien net aan de onderkant van onze 'medium' grade (768-1000 pixels). Wellicht kunnen we daar nog wel wat pixels winnen door de marge tussen de menu-items iets te verkleinen, maar heel veel kunnen we daar ook niet vanaf snoepen...

Het lijkt me echter wel een erg lage resolutie voor een iPad?
Het is gewoon deze iPad (pricewatch: Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) Grijs, misschien dat de tekenapp afbeeldingen automatisch herschaalt, of er stond toch iets van scaling aan.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Daar zou je gewoon de desktop resolutie op te zien moeten krijgen, tenzij je inderdaad ingezoomed bent of scaling gebruikt.

Intentionally left blank

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Heb dezelfde iPad, ik krijg dit alleen voorelkaar als ik de iPad in portrait mode gebruik, wat m.i. onlogisch is bij normaal gebruik. Maar kan het dus reproduceren in de portretstand.

Is de oriëntatie niet te detecteren? Als ik voor de kleine tablets kies dan is het probleem weg (want nick niet langer getoond in menu)

@HallonRubus probeer de iPad eens te roteren?

[ Voor 34% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-01-2019 23:44 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Draaien van een apparaat zou de resolutie ook moeten veranderen en zo een andere grade moeten krijgen, tenzij je toevallig in dezelfde grade blijft vallen. Op m'n telefoon krijg ik de laagste resolutie te zien in portrait, maar kom ik eentje hoger als ik 'm draai naar landscape.

• HallonRubus
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:29:
Heb dezelfde iPad, ik krijg dit alleen voorelkaar als ik de iPad in portrait mode gebruik, wat m.i. onlogisch is bij normaal gebruik. Maar kan het dus reproduceren in de portretstand.

Is de oriëntatie niet te detecteren? Als ik voor de kleine tablets kies dan is het probleem weg (want nick niet langer getoond in menu)

@HallonRubus probeer de iPad eens te roteren?
Het is inderdaad alleen in portretstand

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HallonRubus schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Het is inderdaad alleen in portretstand
Ik heb wat pixels extra ruimte weten te creëren voor je gebruikersnaam. Ik denk dat het eigenlijk nog net niet genoeg is, maar het zou wel wat beter moeten zijn nu ;)

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie opmerkingen crisp
Pagina: 1