Wheel Mouse (optical) goed voor Counter-Strike?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:55
Ik heb nu een cordless wheel mouse van logitech.... deze wil maar niet goed werken bij mij.....Nu zit ik te denken aan een optische muis, aan de Wheel Mouse van Logitech.(optische versie)

Ik CS best veel en het gaat er soms best wel ruig aan toe.... Ik internet ook veel + dat ik websites ontwerp.
Is deze muis dan wel geschikt voor mij.

Martijn

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij mij doet in in CS erg vaag, maar in UT, Kweek etc heb ik er geen problemen mee alleen met de half-life engine heb ik problemen.

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik heb de Optical Wheelmouse van Logitech en ik speel heel vaak de Day of Defeat-mod van Half-Life wat heel goed gaat. Af en toe speel ik eens CS, wat ook zonder problemen gaat.

Wat bedoel je eigenlijk met die vage problemen?

• martijn007
Hmm das dan een probleem!!
Ik CS bijna elke dag..

Meer mensen met het zelfde probleem?

Martijn

• martijn007
Weet iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem... (dan hoef ik niet weer bijna 100,= piek uit te geven.)

Ik heb:
1 cordless wheel mouse van logitech (Op USB)
+ redelijk veel randapparatuur (printer + webcam etc.)
+ 2 monitoren.
+ versterker + radio + cd speler + boxen

Ik heb alles geprobeert maar ik krijg mijn muis niet normaal. Alles eens uit gehad (behalve 1 monitor) en nog steeds doet de muis raar... Hij hapert bij redelijk snelle bewegingen.

Nieuwe drivers gedownload van logitech.com
en connect knoppies tig keer ingedrukt maar het helpt allemaal nix!! :'(

Wie kan mij helpen?

Martijn

• Ares408
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:35 schreef martijn007 het volgende:
Hmm das dan een probleem!!
Ik CS bijna elke dag..

Meer mensen met het zelfde probleem?

Martijn
Ken meer mensen met zo'n muis bij geen van hen dit probleem.
Op zondag 22 juli 2001 20:34 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk met die vage problemen?
Dat alles heen en weer zwabbert, mikken is onmogenlijk.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 11:50
lijkt me dat die muis niet helemaal goed is. Ik heb zelf de cordless mouseman wheel, en dat ding werkt perfect (vreet alleen batterijen)
Probeer 't eens zonder drivers. Met drivers wil Emperor of Dune niet echt lekker spelen bijvoorbeeld.

- hardware always changes.. -

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:43

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 22 juli 2001 20:47 schreef Ares408 het volgende:

[..]

Ken meer mensen met zo'n muis bij geen van hen dit probleem.
[..]

Dat alles heen en weer zwabbert, mikken is onmogenlijk.
Heb die standaard Logitech Optical en het extra gewichtje eruit gehaald.. en ik moet zeggen.. gaat als de vliegende brandweer! Muisat is wel belangerijk.. die gladde dingen zijn kut, heb zelf een fijn stoffen.. die doet het erg goed.. :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Het schijnt toch ook dat t aantal DPI van die muis best laag ligt ?

Mother, will they like this song?

• Ares408
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:51 schreef nigelator het volgende:

[..]

Heb die standaard Logitech Optical en het extra gewichtje eruit gehaald.. en ik moet zeggen.. gaat als de vliegende brandweer! Muisat is wel belangerijk.. die gladde dingen zijn kut, heb zelf een fijn stoffen.. die doet het erg goed.. :)
Ik heb een goed muismat, ik vind het erg vreemd dat het alleen bij de half-life engine gebeurt.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:45 schreef martijn007 het volgende:
Weet iemand misschien een oplossing voor het volgende probleem... (dan hoef ik niet weer bijna 100,= piek uit te geven.)

Ik heb:
1 cordless wheel mouse van logitech (Op USB)
+ redelijk veel randapparatuur (printer + webcam etc.)
+ 2 monitoren.
+ versterker + radio + cd speler + boxen
Probeer hem te gebruiken op je PS/2 poort, als dat een optie is.

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 22 juli 2001 20:53 schreef Ares408 het volgende:

[..]

Ik heb een goed muismat, ik vind het erg vreemd dat het alleen bij de half-life engine gebeurt.
Ik Cs me suf, zal wel aan diegene liggen.. nergens last van.. als een trein e.d.
Als je geen win2k hebt ff ergens ps2rate downloaden en de ps/2 Hz hoog zetten en je bent helemaal de man!

• martijn007
Probeer hem te gebruiken op je PS/2 poort, als dat een optie is.
Helaas wil dit niet... :'(
Als ik de muis op PS/2 zet doet de muis het niet en mijn toetsenbord ook niet meer... :'(
Echt heel vaag.... Mooi klote dus.
Ik denk zelf dat ze mij een verkeerde muis hebben verkocht.
Heb namelijk op andere PC dezelfde zonder problemen.

(BTW als ik oude muis op PS\2 pleur doet ie het ook niet. Heeft sinds gistern wel gedaan! Zal een een seriele muis proberen misschien wil dat weer wel)

Martijn

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
ik heb die cordless mouseman ook en ik heb zelf een cs clan, en cs me dus suf. Dat muisje werkt helemaal perfect bij mij zowel op usb als pc/2. Ik heb wel ff dat versnelling uitgezet, want dat is maar een :r uitvinding

• Ares408
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 20:55 schreef nigelator het volgende:

[..]

Ik Cs me suf, zal wel aan diegene liggen.. nergens last van.. als een trein e.d.
Als je geen win2k hebt ff ergens ps2rate downloaden en de ps/2 Hz hoog zetten en je bent helemaal de man!
Hij hangt aan mijn USB poort

• NiGeLaToR

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 22 juli 2001 21:13 schreef Ares408 het volgende:

[..]

Hij hangt aan mijn USB poort
Dat zag ik jah.. ms toch maar es proberen om Ps/s te maken... USB suckt gewoon.. zet trouwens voor je usb in je bios wel een IRQ aan, dat scheelt wel wat.

Verwijderd

Ik heb de afgelopen 3 dagen een LAN party gehad en met 2 muizen gespeeld (alleen Counter-Strike trouwens). Dit omdat ik halverwegen een andere pc moest ophalen vanwege grote instabiliteit van windhoos :( Maar goed, op de eerste pc heb ik een microsoft intellimouse optical USB, en hier had ik soms wat problemen mee. Problemen zoals grote onnouwkeurigheid (niet handig als je net je AWP wil richten op iemands hoofie ;) . De tweede PC had ik een logitech wheelmouse optical (zoon blauw ding) Geen enkel probleem meer mee ondervonden.

win98se
1100tbird
msi k7t turbo
512meg ram
geforce 2gts
geen mousedrivers geinstalleerd. (hij dut het gewoon als je windows installeerd)

mazzel

Verwijderd

trouwens, als je dit probleem hebt: De crosshair/muis dus komt achter de muisbeweging aangeslingerd, dan licht dit aan de driver van je videokaart, klinkt wazig, en dat is het ook. Dit heb ik namelijk wel eens gehad. Met de nieuwste drivers van nvidia heb ik er geen last meer van (en met alle andere onofficiele drivers ook niet. maar met die 6.50 van eerst had ik er wel last van. Hetzelfde in operation flashpoint menu. duzzz

check dat ook ff

• Dreamstar
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik heb ook de Optical Wheelmouse van Logitech maar hij doet hier letterlijk alles.

Kzou ff contact opnemen met logitech, ik denk dat ze wel willen omruilen voor een goede want ik denk dat je een productiefout hebt.

Verwijderd

Ik heb ook een optical muis van logitech (cordless en de gewone) en wat er gebeurd is, als je rap beweegt, gaatie naar links ipv naar rechts (alsof je een integer overflow in je driver software hebt, min een hoop wordt plus een beetje)

Ik was meteeen van het probleem af toen ik de logitech software er afmikte. spul was toch irritant tijdens het gamen kreeg ik een webnavigator omdat ik 3 maal snel drukte op vuur ofzoiets

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:19

Damian

Insane Obtrusion

Ik denk dat de meeste problemen hiet liggen aan dat mensen het spel in de Direct3D gaan spelen, probeer het spel eens in OpenGL te spelen, wedden dat daar een heleboel problemen mee weg zijn. Ik hhad dit probleem zelf ook, dat ik in Direct 3D trage bewegingen kreeg, en dat ie behoorlijk schokte, dit lag dus aan direct3d.

Laat me ff weten of het hiet aan lag...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

ik heb de explorer optical van M$. Ik heb 'm al anderhalf jaar en hij werkt nog steeds perfect (geen irri balletje meer om schoon te maken: wat een uitvinding).
Bij half-life:CS heb ik nergens last van.
Ik wel eens last gehad van een crosshair die aan het zwerven was, maar dat was toen op te lossen met flipmatrix 1 geloof ik. Ik denk dat dit ook meer aan mijn videokaart ligt ?¿?

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
het zit wel goed als je deze bedoelt :
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/product57.gif
Die heb ik ook en ik speel ook errug veel DoD.... en heb ook wel CS gespeelt met deze muis, geen enkel probleem dus :z

• martijn007
Op maandag 23 juli 2001 10:44 schreef Da Joker het volgende:
Ik heb ook de Optical Wheelmouse van Logitech maar hij doet hier letterlijk alles.

Kzou ff contact opnemen met logitech, ik denk dat ze wel willen omruilen voor een goede want ik denk dat je een productiefout hebt.
Ik ga ff terug naar mijn computerboer op de hoek, heb ze vanmiddag gesproken...
na een beetje door drammen kan ik hem vrijdag ruilen voor de optische versie (MET DRAADJE!!!) :) jippie!

• martijn007
Op maandag 23 juli 2001 11:02 schreef Manic het volgende:
het zit wel goed als je deze bedoelt :
[afbeelding]
Die heb ik ook en ik speel ook errug veel DoD.... en heb ook wel CS gespeelt met deze muis, geen enkel probleem dus :z
Mooi zo... Neem denk ik wel het kleine broertje maar dat zal denk ik geen verschil uitmaken (allen de vormgeving neem ik aan)

THNX allemaal!
De Logitech Wheel Mouse (optical) Lijkt me dus een goede keus!

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 10:59 schreef Carnifex het volgende:
ik heb de explorer optical van M$. Ik heb 'm al anderhalf jaar en hij werkt nog steeds perfect (geen irri balletje meer om schoon te maken: wat een uitvinding).
Bij half-life:CS heb ik nergens last van.
Ik wel eens last gehad van een crosshair die aan het zwerven was, maar dat was toen op te lossen met flipmatrix 1 geloof ik. Ik denk dat dit ook meer aan mijn videokaart ligt ?¿?
Die heb ik ook, maar bij mij slaat ie in counterstrike pixels over, ik kan dus niet precies mikken zeg maar, had jij hier ook last van???

• martijn007
Op maandag 23 juli 2001 10:57 schreef KDZ het volgende:
Ik denk dat de meeste problemen hiet liggen aan dat mensen het spel in de Direct3D gaan spelen, probeer het spel eens in OpenGL te spelen, wedden dat daar een heleboel problemen mee weg zijn. Ik hhad dit probleem zelf ook, dat ik in Direct 3D trage bewegingen kreeg, en dat ie behoorlijk schokte, dit lag dus aan direct3d.

Laat me ff weten of het hiet aan lag...
Denkt het niet!
Omdat:
HET PROBLEEM ER AL WAS IN WINDOOS! :(
DUS....

Martijn

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 20:59 schreef martijn007 het volgende:

[..]

Helaas wil dit niet... :'(
Als ik de muis op PS/2 zet doet de muis het niet en mijn toetsenbord ook niet meer... :'(
Echt heel vaag.... Mooi klote dus.
Ik denk zelf dat ze mij een verkeerde muis hebben verkocht.
Heb namelijk op andere PC dezelfde zonder problemen.

(BTW als ik oude muis op PS\2 pleur doet ie het ook niet. Heeft sinds gistern wel gedaan! Zal een een seriele muis proberen misschien wil dat weer wel)

Martijn
Nee, dat is een bekend probleem. Ik heb het ook met mijn P5A moederbord. Je PS/2 muis erin en noch de muis noch het toetsenbord doen het vervolgens.

Oplossing: opstarten in de veilige modus en handmatig de IRQ terugzetten naar 12 (hij zal zeuren dat hij dat liever zelf wil doen, maar dat moet je negeren). De IRQ van de PS/2 muis hoort namelijk ALTIJD op 12 te staan. Als je vervolgens weer normaal opstart, dan zul je als het goed is merken dat zowel je PS/2 muis als toetsenbord weer als een trein zullen werken! :)

• martijn007
Op maandag 23 juli 2001 20:20 schreef motown het volgende:

[..]

Nee, dat is een bekend probleem. Ik heb het ook met mijn P5A moederbord. Je PS/2 muis erin en noch de muis noch het toetsenbord doen het vervolgens.

Oplossing: opstarten in de veilige modus en handmatig de IRQ terugzetten naar 12 (hij zal zeuren dat hij dat liever zelf wil doen, maar dat moet je negeren). De IRQ van de PS/2 muis hoort namelijk ALTIJD op 12 te staan. Als je vervolgens weer normaal opstart, dan zul je als het goed is merken dat zowel je PS/2 muis als toetsenbord weer als een trein zullen werken! :)
Misschien domme vraag maar hoe verander ik de IRQ nummers?
Heb nu weer Win '98... ipv. Win ME.

Alvast bedankt!

Mzzls Martijn
Pagina: 1