Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TheWillemke
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 14-01 19:40
Hoi allen,

ik ga binnenkort verhuizen en dat is voor mij de trigger om ook eens over een nieuwe televisie na te denken. Ik heb nu zo'n 12 jaar een Pioneer (PDP-426 of zo meen ik). En in mn nieuwe woning, wil ik eigenlijk a) wel wat beters (groters) maar ook b) niet zo'n lelijk standaard zwart vlak in mn woonkamer.

Als rondsurfend vind ik eigenlijk alleen bij Samsung wat apartere modellen, the frame en the serif. Ik wil geen reacties op mijn smaak :) Beide tv's hebben wel wat, the frame met het projecteren van schilderijen en the serif vanwege de vormgeving en de positioneringsmogelijkheden

Zijn er echter bij jullie andere tv's / merken bekend die een minder standaard (ogend) model hebben?

Benieuwd naar jullie reacties :)

Willem

Alle reacties

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 20:29

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Mijn laatste TV's heb ik gekocht bij de televisiewinkel van Tom Coronel en de laatste keer dat ik er was (of het nu nog zo is weet ik niet, maar toen wel) stonden in de winkel ook diverse heel bijzondere televisies uitgestald. Dus mijn tip zou zijn: ga eens in de winkel kijken waar je het bakbeest zou willen/durven kopen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:26

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Loewe heeft ook soms "aparte" vormgeving. En daar is het dan ook wel mee gezegd; de panels zijn niet per definitie beter om van het beeld te genieten.

Voordeel; als je de prijzen ziet, ben je ook meteen genezen en vlucht je snel weer naar de MM ;)

Add and message me on XBL for FM7 or FH4: OctagonQontrol

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:21

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

In de winkel eerst rondkijken is een gegeven inderdaad, Loewe Opta, Beovision van Bang & Olufsen en Braun zijn de 'design' modellen die je wellicht zoekt.

Specs

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Als je niet een groot zwart vlak in je kamer wilt hebben, dan kan je nadenken over een mooi meubel waar de TV in past,
of een projector, maar dan zit je met een wit vlak :)

Samsung heeft voor zijn 2018 TV's een optie om een afbeelding van je muur te projecteren op het scherm, en die als een soort interactieve wallpaper te gebruiken.

of de LG oprol TV

Ik heb zelf een soort ezel standaard gemaakt voor mijn TV, dan staat het meer los van de muur, en als object in de kamer, en kan ik deze dichterbij halen :)

absrnd wijzigde deze reactie 31-12-2018 17:36 (28%)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Dit past beter in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Schopje die kant uit dus :).

select * from Fish;

• TheWillemke
Gaaf allemaal, ook die driepoot wel :) Maar idd, kom ik op de oproll-variant van LG (maar ja, ik verwacht dat de prijs niet heel vriendelijk zal zijn)...en Samsumg,

De Tip van Tom Coronel neem ik ook mee. Ik zie vooral veel zaken op internet, en dat is toch wat anders dan in real life ervaren.

Tnx all!
Willem

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:08
@TheWillemke Bij die "schilderijen-tv's" van Samsung is het natuurlijk puur een reclamepraatje. Op iedere tv die foto's kan laten zien, kan je hetzelfde bereiken.

@absrnd Wat Samsung dan kan met die interactieve wallpaper is wel heel tof eigenlijk.

Jorgen wijzigde deze reactie 03-01-2019 23:50 (26%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheWillemke
@Jorgen : er zit meer in dan alleen het projecteren van 'art' he; ook een bewegingssensor die de tv uitschakelt als er niemand aanwezig is. Maar eens, in theorie kunnen alle tvs die mooi projecteren...

• RudolfR
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20:19
Maar The Frame heeft daarbij wel een regeling voor de lichtsterkte van de tv op basis van invallend licht waardoor het een echt schilderij lijkt.

Bovendien heeft de TV een vrij dikke rand (met een lijst naar keuze) en hang je 'm met de no-gap wall mount strak tegen de muur, wat ook bijdraagt aan het schilderij-idee.

Desalniettemin blijft het een beetje een gimmick.

Disclaimer: Ik heb er één.

Nadeel van de Serif is dat je 'm ook echt niet kunt ophangen.

Succes met je zoektocht, gaat niet meevallen. In de race om de grootste maat met 't meeste kleuren/pixels/whatever zien de meeste TVs er vrijwel 't zelfde uit.

Verder geen suggesties, misschien goed om nog te vermelden welk formaat je zoekt?

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:30
@TheWillemke die tip van Coronel kan je wel vergeten, die toko is failliet

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:44
Catch22 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:18:
@TheWillemke die tip van Coronel kan je wel vergeten, die toko is failliet
Doei Doei

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook zelf nog een lijstje maken en er een schilderij in afspelen, of een kozijn en er een uitzicht in afspelen, of een openhaard om bouwen en ... nou ja je snapt het wel ;) Of je zet hem in een kast die je dicht kan doen.

Marzman wijzigde deze reactie 08-01-2019 06:16 (12%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheWillemke
Formaat is nog onderwerp van discussie :) Jullie snappen vast waar t dan tussen gaat...ik verwacht 55 inch; maar ik moet eerlijk zeggen dat ik per 1-2 de sleutel van het huis pas krijg en pas over 4 maanden erin trek (vanwege verbouwingen e.d., vooral van de benedenverdieping.

Ik kijk er nu ook vooral naar omdat mn vrouw vooral bezig is met *yikes* behangetjes en wat dies meer zij...dan is denken over een televisie met een WAF factor ook wel weer eens leuk ...

W
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True