Vraag

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Dag mensen, ik zoek een nieuwe smartphone voor mijn vriendin, en twijfel tussen deze twee.

De belangrijkste verschillen zijn volgens mij:

-De Samsung heeft een Oledscherm, Nokia LCD.
-De Nokia heeft een (veel?) snellere processor.

Qua camera zijn er ook wel verschillen, maar dat is niet zo belangrijk.

Qua prijs zitten ze dicht bij elkaar (Nokia 299, Samsung 277) Welke zouden jullie aanraden? Ze gaat niet heel zware games doen.

Bedankt! Daan

Beste antwoord (via daanh op 02-01-2019 23:22)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Gewoon voor A8 gaan,prima toestel die maandelijks nieuwe security patches krijgt van samsung echt top.Al sinds de release,nog geen spijt van.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Ik heb ze even naast elkaar gezet voor het gemak in de Pricewatch: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1180483;942175/
Nokia heeft dubbele opslag en optische stabilisatie op de camera plus recentere Android en langer en sneller updates en upgrades door Android One en een iets grotere batterij. Samsung heeft betere IP rating voor waterdicht.

Wat heeft ze nu voor toestel? Als ze iets gewend is en tevreden er mee is het soms makkelijker daarbij te blijven IPV overstappen op een ander merk.

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Bedankt voor je reactie! Ze had een Moto G4 Plus, die ineens niet meer oplaadt. Een nieuwe batterij heeft niet geholpen en de usb poort is niet makkelijk te vervangen, dus geen Motorola meer.

Ik denk dat het Oled scherm van de Samsung toch de doorslag geeft voor de A8.

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-11 11:36
Een OLED scherm heeft niet eens zo heel veel voordelen. Zo ziet wit er veel minder mooi uit, en kan het gaan inbranden.

Het scherm van de Nokia 8 is een van de beste LCD's op een telefoon. Het scherm van de Nokia zal in veel gevallen gelijk (misschien zelf beter) zijn dan de Samsung, behalve de zwartweergave dan.

De Nokia is ook veel sneller, heeft een betere accuduur en draait op een nieuwere Android versie.

Een pluspunt van de Samsung is de waterdichtheid.

[ Voor 7% gewijzigd door MarnickS op 31-12-2018 18:25 ]

Verwijderd

In plaats van de Nokia 8 zou ik even wachten totdat de Nokia 8.1 wordt uitgebracht. De Nokia 8.1 is de langverwachte opvolger van de Nokia 8 waarbij er verwacht wordt dat de Nokia 8.1 later updates naar Android Q en Android R krijgt. De Nokia 8 heeft al twee updates gehad en zou dus op Android Pie blijven hangen. De Nokia 8.1 gaat €400 kosten, €100 meer dan dat de Nokia 8 nu kost.

• BOogyMAn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 09:05
De Nokia 8 lijkt qua software en bouw het meeste op haar oude toestel. Dus die. Alhoewel de Samsung A8 ook een prima keus is. Ik heb zelfs onlangs mijn Moto G3 vervangen voor een A8. Nog geen spijt van.

Acties:
  • Beste antwoord

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:15
Gewoon voor A8 gaan,prima toestel die maandelijks nieuwe security patches krijgt van samsung echt top.Al sinds de release,nog geen spijt van.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Pagina: 1