Toon posts:

opgelicht!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen hcc-dagen een LG Flatron 795 plus gekocht....

Ik heb er veel plezier van gehad tot donderdag 12 juli..
ik zet mijn computer aan en er komt plots allemaal rook uit mijn monitor... ik natuurlijk schelden en gelijk computer uitgezet... ik de volgende dag bellen met computerzaak en ja hoor... even een service nummer bellen en ze zouden hem thuis komen omruilen.

Goede service d8 ik zo.. Die zaterdag ga ik op vakantie maar ik laat mijn moeder een afspraak maken, want ze hoeven hem alleen om te ruilen. Ik kom gisteren thuis van vakantie en zie dat er een (nieuwe) monitor voor me klaar staat. Ik natuurlijk heel blij! :P

Maar nu komt het leuke van dit alles.....
Toen men bij mij thuis kwam heeft de monteur dit aan mijn moeder verteld....

De monitor die ik heb gekocht op de HCC-dagen schijnt niet nieuw te zijn geweest maar een MEERDERhandse. Vandaar de lage kosten (839,-), want normaal zijn deze dus meer dan 3000 piek....

De monitor die ik nu hier heb staan is nog ouder dan de 1e die ik hier had staan :(

Oh ja, als je 5 keer een kapotte monitor hebt gehad krijg je een nieuwe!

Toen ik deze monitor heb gekocht, is er nooit aan mij verteld dat dit een gebruikte was... Ook heb ik bij meerdere computerzaken op internet ( via tweakers :9 ) gekeken en daar word deze monitor gewoon aangeboden voor 8 a 9 honderd piek, hierbij staat ook niet vermeld dat het gebruikte zouden zijn..

Nu deed de "nieuwe" monitor vanochtend ook alweer raar.... beeld verdween met een of ander raar geluid en na 2 seconden was het beeld er weer!

Nu ga ik morgen gelijk bellen en vragen waar dit $#%$#%% op slaat. Volgens mij is dit 1 grote oplichterij :(

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zo'n monitor hebben gekocht! Dus laat het ff weten

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
meer dan 3000! piek ?!?!?!
waar haal je die dan?
bij ons in de winkel betaal je er maar 1000piek voor en dat is nog duur!!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het verhaal van de man die de "nieuwe" monitor kwam afleveren maar ik geloof er gewoon absoluut niets van...

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:56

Flexx

This side up

idd, voor 3000 heb je een EIZO 21" laat staan een 17" van LG.

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 09:36
dit is dus echt onzin. De techniek die wordt toegepast in de Flattron monitoren is nieuw. Dit kan dus nooit waar zijn!

- hardware always changes.. -

Verwijderd

zwaar genaaid! beetje :(
heb je al gedreigd met de consumentenbond? :7

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heb ik nog niet gedaan, maar als ze mij geen nieuwe , en dan bedoel ik ook echt een NIEUWE, monitor gaan geven zal ik dat zeker gaan doen.

En misschien laat ik ze dit ook nog wel ff lezen....

Verwijderd

Ik heb ook de Lg Flatron 795 FT Plus monitor.
Ik heb er in Januarie ongeveer 900,00 voor betaald.

3000,00 lijkt me dus een beetje 2100,00 ernaast.

ZWAAR OPGELICHT DUS!!!

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 20:30 schreef Flexx het volgende:
idd, voor 3000 heb je een EIZO 21" laat staan een 17" van LG.
Hij heeft de prijs van een TFT-schermpje van LG vergeleken met de prijs van dit beestje, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat bedoelde hij dus niet....

Hij bedoelde dus echt de LG Flatron 795 plus met de prijs van 3000 piek of meer!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

tip:rechtsbijstand verzekering nemen en ermee dreigen! moet je eens zien hoe snel ze je een nieuwe geven! :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ze zijn inderdaad ongeveer 900,00 gemideld.
Maar geen 3000,00!

Ik weet niet welke zaak maar die zou ik eens wat vertellen.

Je bent 2100,00 opgelicht!
En je monitor werkt nog steeds niet lekker zoals je vermelde.

Verwijderd

Wat een rare winkel is dat zeg. :( :r :( :r

Verwijderd

Topicstarter
laat ik het zo zeggen die rechtsbijstand-verzekerig heb ik al... en begrijp me goed want ik heb er GEEN 3000 piek voor betaald, maar ze hebben me een apparaat gegeven dat al gebruikt is geweest!

Verwijderd

Wat een rare winkel is dat zeg.
zullen we daar dan effe een keertje met z'n allen langsgaan? >:)

Verwijderd

Wat is die naam van die KLOTE zaak. Koop ik daar in ieder geval niet mijn Hardware

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op zondag 22 juli 2001 20:40 schreef denki_akira het volgende:
zwaar genaaid! beetje :(
heb je al gedreigd met de consumentenbond? :7
precies voor de consubond zijn ze errrug bang >:) dus bellen let op je moet wel een abbonee nummer hebben (vast wel iemand die dat ff heeft :) ) verder had hij dit moeten melden dus je kan in elk geval je geld terug eisen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Hij heeft je moeder opgelicht want die heeft toch geen verstand van computers om zo makkelijk onderuit te komen.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 21:14 schreef klappie het volgende:
laat ik het zo zeggen die rechtsbijstand-verzekerig heb ik al... en begrijp me goed want ik heb er GEEN 3000 piek voor betaald, maar ze hebben me een apparaat gegeven dat al gebruikt is geweest!
Ik snap het nu ff niet meer.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 21:14 schreef denki_akira het volgende:

[..]

zullen we daar dan effe een keertje met z'n allen langsgaan? >:)
Hehehe... >:)

Ik weet dan zeker dat hij binnen 10 minuten zijn geld terug heeft als wij zamen ff een bezoekje brengen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 21:18 schreef Logitech het volgende:

Ik snap het nu ff niet meer.
Op de HCC-dagen heb ik die monitor gekocht voor 8honderd zoveel piek. Dit blijkt dus een tweedehandse te zijn geweest. Dit is het hele probleem....

Ze hebben mij een tweedehands (of misschien wel derde- of vierde-hands) apparaat verkocht als zijnde een eerstehands apparaat!

edit:

De naam van het bedrijf maak ik nog niet bekend, maar zodra ze moeilijk gaan doen zal ik daar zeker mee dreigen! Gaan ze dan nog niet akkoord met mij dan krijgen jullie allemaal de naam te weten!

Verwijderd

Wat heeft die 3000,00 er dan mee te maken???
De monitor die ik heb gekocht op de HCC-dagen schijnt niet nieuw te zijn geweest maar een MEERDERhandse. Vandaar de lage kosten (839,-), want normaal zijn deze dus meer dan 3000 piek....
Dan is die meneer nog een oplichter want die monitor kost helemaal geen 3000,00 nieuw in de winkel.

839,00 is trouwens nog erg veel voor een meerde hans.
899,00 heb je hem nieuw, en mieschien nog wel minder.

Verwijderd

Ik heb ook iets gehad maar dan met een Asus V7700 Geforce II GTS PURE.
Kijk maar eens...
http://www.hardwareforum.nl/showthread.php?threadid=9030
En ik kan je verzekeren, dat helpt! >:)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zal misschien die verkoper weer terug komen op de volgende HCC dagen??, ff met een knockploeg ff langs en dreigen voor een nieuwe/andere, of ze kraampje gaat in de fik.. >:)

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Dus omdat een of andere chauffeur (no disrepect) aan je moeder (no disrespect) een verhaal ophangt wat in ieder geval niet klopt wat betreft die 3000 piek, geloof je wel zomaar dat het meerderehands is geweest? Ik zou gewoon morgen even LG bellen, en vragen hoe het zit met de monitor die bij je is opgehaald. Aan de hand van het serienummer kunnen ze zien wat de herkomst/geschiedenis is. Als die geschiedenis niet begonnen is bij de winkel waar je hem gekocht heb (of hij is bijvoorbeeld al eens eerder bij de reparatie-afdeling geweest) dan lijkt het me goed om die winkel/leverancier daar op aan te spreken.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik zelf niet kon bellen maar dat mijn moeder dit moest doen heb ik alle gegevens die achterop de monitor staan vermeld opgeschreven.

Toen ik daar net ff op terugkeek stond daar ook de manufacturing-date op en die is in juni 2000 terwijl de beurs bijna een half jaar later was! Dus is het zeer goed mogelijk dat hij al gebruikt is.... Volgens de chauffeur waren dit "dump" prijzen!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
mijn eerste LG915 (ik heb hier nu m'n 5e staan) was manufact. date dec. 2000. Ik kreeg hem eind februari. Ik denk dat dat bij monitoren net iets minder nauw luistert dan bij bijv. HD's etc. Maar je hebt gelijk als je toch wat achterdochtig bent.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zondag 22 juli 2001 22:07 schreef Heintje het volgende:
Dus omdat een of andere chauffeur (no disrepect) aan je moeder (no disrespect) een verhaal ophangt wat in ieder geval niet klopt wat betreft die 3000 piek, geloof je wel zomaar dat het meerderehands is geweest? Ik zou gewoon morgen even LG bellen, en vragen hoe het zit met de monitor die bij je is opgehaald. Aan de hand van het serienummer kunnen ze zien wat de herkomst/geschiedenis is. Als die geschiedenis niet begonnen is bij de winkel waar je hem gekocht heb (of hij is bijvoorbeeld al eens eerder bij de reparatie-afdeling geweest) dan lijkt het me goed om die winkel/leverancier daar op aan te spreken.
+1 Behulpzaam
+1 Tot de rede brengend
+1 Inzichtvol

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op zondag 22 juli 2001 22:31 schreef mr_a het volgende:

[..]

+1 Behulpzaam
+1 Tot de rede brengend
+1 Inzichtvol
-1 overbodig ;) :P

ontopic:

gewoon het ff goed met die zaak erover hebben van hoe en wat. dan pas gaan dreigen met weet ik het allemaal.

Verwijderd

Ik heb net ff gekeken op de achterkan van de monitor en deze komt blijkbaar uit September 2000.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 22:24 schreef klappie het volgende:
Toen ik daar net ff op terugkeek stond daar ook de manufacturing-date op en die is in juni 2000 terwijl de beurs bijna een half jaar later was!
Die datum zegt natuurlijk niets. Toen is het ding gemaakt, vervolgens wordt het ding naar een distributeur verscheept, komt hij daar op voorraad (tijd tikt door). Vervolgens wordt hij besteld door een zaak komt hij daarop voorraad (nog weer een aantal weken??).

Aan die datum heb je niets. Deze hele kwestie is niet normaal en niet leuk voor jou, maar eigenlijk valt alles wel mee. Je hebt namelijk minimaal 1 jaar garantie vanaf de aanschafdatum van de zaak waar je het ding kocht, vervolgens nog 2 jaar on-site garantie van LG.

Werkt je vangende monitor niet?? Gewoon weer bellen voor een ander.

Wat natuurlijk heel goed mogelijk is, is het volgende:

De monitor die jij hebt is een vervanger voor een monitor die defect is gegaan. Deze, de defecte, is direct door de zaak omgeruild voor een nieuwe omdat de vorige klant hier op stond. Vervolgens heeft de zaak de defect monitor omlaten ruilen door LG. Op dat moment komt de ruil monitor dus voor in het systeem. Deze ruilmonitor is gewoon in het magazijn van de zaak gekomen en is uiteindelijk aan jouw verkocht. Het hoeft dus helemaal geen gebruikte monitor te zijn, als deze voorkomt in het systeem van LG.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

Op maandag 23 juli 2001 12:10 schreef GJBreet het volgende:

[..]

Die datum zegt natuurlijk niets. Toen is het ding gemaakt, vervolgens wordt het ding naar een distributeur verscheept, komt hij daar op voorraad (tijd tikt door). Vervolgens wordt hij besteld door een zaak komt hij daarop voorraad (nog weer een aantal weken??).
..
Das Grappig, moet mijn Sony nog gemaakt worden :) Want zowel SWW als de leverancier als Sony NL hadden hem niet op voorraad.

ontopic:

Idd ff bellen met LG en mocht het idd een meerdere hands zijn, de desbetreffende computer zaak er op aanspreken.

MVG

Rampen bak 2004

Verwijderd

Euh hier kan je aan de hand van je hardware nummer de herkomst bepalen, vergeten erbij te zetten :)

Verwijderd

LOL
Nu dat is een echte Nederlander hij wilt een 3000 piek monitor voor 800 piek en dan klaagt als het kapot gaat ;)

LOL k'heb hier een Porsche 911 TT tekoop voor maar 3000 piek ;) wil je die ook.

Verwijderd

Is degene waar je het gekocht hebt officeel distributeur.

Zo ja probeer je gram te helen bij de distributeur.

www.compac.nl

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

typische styl van de B-merk fabrikanten ( er zijn uitzonderingen )

/dev/null

Pagina: 1